جی پلاس

رونالدو هنوز به رکورد علی دایی نرسیده است!

ستاره پرتغالی با وجود شکستن رکورد گل های ملی هنوز به یکی از رکورد های مهاجم سابق ایرانی نرسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: کریسیتانو رونالدو چند روز پس از بازگشت به منچستریونایتد دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخت. ستاره پرتغالی این بار یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کرد. او در دیدار برابر ایرلند دبل کرد تا تعداد گل هایش را با تیم ملی پرتغال به ۱۱۱ برساند. CR7 رکورد گل های ملی که به علی دایی تعلق داشت را شکست و به تنهایی در صدر این فهرست قرار گرفت. رونالدو همچنین چهارشنبه شب با دو گلی که به ثمر رساند نخستین بازیکن تاریخ انتخابی جام جهانی (۷۷۱۳ بازی در تمام کنفدراسیون های فیفا) لقب گرفت که در دقیقه ۸۹ تیمش را از شکست نجات می دهد و دبل می کند. 

مهاجم پرتغالی هنوز یک رکورد خاص دیگر پیش رو دارد. او در میان بهترین گلزنان انتخابی جام جهانی در رتبه سوم قرار اما با توجه به اختلاف شش گل با صدرنشین به راحتی می تواند این رکورد را هم به خود اختصاص دهد. در جایگاه نخست این فهرست کارلوس روییس قرار داد. مهاجم گواتمالایی که فوتبال خود را از سال ۱۹۹۵ شروع کرد و در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد بهترین گلزن تاریخ کشورش به حساب می آید‌. او در ۱۳۳ بازی ملی توانست ۶۸ گل به ثمر برساند که ۳۹ گلش در انتخابی جام جهانی وارد دروازه حریفان شده است یعنی نیمی از گل هایش!

روییس، ششم سپتامبر ۲۰۱۶ رکورد گلزنی در انتخابی جام جهانی فیفا را شکست و بالاتر از علی دایی قرار گرفت. مهاجم گواتمالایی در دیدار برابر سنت وینسنت و گرنادین ها پنج گل به ثمر رساند و از ۳۵ گل دایی عبور کرد. اکنون رونالدو دو گل با رکورد دایی فاصله دارد و می تواند سه شنبه هفته آینده با یک هت تریک مقابل آذربایجان از این رکورد ستاره سابق تیم ملی ایران هم پیشی بگیرد و تنها روییس را پیش رویش داشته باشد. در رتبه چهارم بهترین گلزنان نام کریم باقری، دیگر بازیکن ایرانی دیده می شود. او برای تیم ملی ۲۸ گل به ثمر رساند. رتبه پنجم به کازویوشی میورا تعلق دارد که ۲۷ گل برای تیم ملی ژاپن در مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند. آندره شوچنکو اوکراینی با یک گل کمتر در جایگاه ششم قرار دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید