جی پلاس

اتفاق شرم آور در لیگ پرتغال؛ بازی که هرگز نباید برگزار می شد

تیم بلننسس پرتغال مجبور شد با در اختیار داشتن تنها ۹ بازیکن به مصاف بنفیکا برود و شکست سنگینی را تجربه کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: جهان فوتبال گاهی شاهد صحنه های شرم آوری است. برگزاری دیدار بلننسس و بنفیکا در لیگ یک پرتغال یکی از آن ها بود. میزبان به دلیل ابتلای ۱۷ بازیکنش به ویروس کرونا تنها ۹ بازیکن در اختیار داشت که دو نفر از آن ها دروازه‌بان بودند و دیگر بازیکنان اغلب از تیم پایه. با این حال تیم لیسبونی باید به مصاف همشهری اش می رفت. در همان ثانیه های ابتدایی ادواردو کالو دروازه تیمشان را به اشتباه باز کرد تا شرایط برای میزبان بدتر از قبل شود. بنفیکا شش گل دیگر تا پایان نیمه نخست به ثمر رساند و به شکلی بازی کرد که انگار یک تیم کامل برابرش قرار گرفته است. 

فوتبال

رییس باشگاه بلننسس با چشمان گریان به رختکن رفت و نمی توانست اتفاق هایی که در زمین رخ داده بود را باور کند. بازیکنان بلننسس بیش از این دیگر نمی خواستند ادامه دهند. به همین خاطر آنتونیو مونتس و دیگو کالیلا در رختکن ماندند و میزبان با هفت بازیکن وارد زمین شد تا با یک اخراجی یا مصدومیت مانع از ادامه بازی شوند. کمی بعد ژائو مونتیرو خود را به زمین زد و داور مجبور شد سوت پایان بازی را در دقیقه ۴۸ به صدا در آورد. 

فوتبال

مشخص نبود فدراسیون فوتبال پرتغال و سازمان لیگ بر چه اساسی اجازه دادند چنین بازی برگزار شود. آن ها با این تصمیمشان جنجال تازه ای در کشورشان به راه انداختند و حتی برناردو سیلوا هم به این قضیه معترض شد. بازیکن منچسترسیتی در توئیترش نوشت: "این دیگر چیست؟ آیا من تنها کسی هستم که نمی فهمم چرا این بازی لغو نشده است؟" قاره اروپا برای نخستین بار شاهد چنین صحنه ای بود. 

پیش از آبروریزی پرتغالی ها، در آمریکای جنوبی اتفاق مشابهی رخ داده بود. یازدهم آوریل ۲۰۲۱، تیم آگیلاس دوراداس در هفته هجدهم لیگ یک کلمبیا برابر بویاکا چیکو قرار گرفت در حالی که تنها هفت بازیکن داشت. یکی از دروازه‌بان ها به عنوان مدافع بازی کرد. میزبان با دو پلاکارد وارد زمین شد که در آن ها به اولویت داشتن سلامتی و بازی برابر و جوانمردانه اشاره شده بود‌. بازیکنان آگیلاس یک نیمه جنگیدند و اجازه ندادند توپی وارد دروازه شود. 

فوتبال

بویاکو با وجود تغییر در ترکیب باز هم برای گلزنی به زمان بیشتری نیاز پیدا کرد. در نهایت در دقیقه ۵۷ دروازه میزبان را باز کرد و در ادامه دو گل دیگر به ثمر رساند. در دقیقه ۷۸ بود که بالاخره سوت پایان به صدا در آمد. جووانی مارتینس، بازیکن آگیلاس آسیب دید و داور به دلیل شش نفره شدن تیم میزبان مجبور شد بازی را تمام کند. کمتر کسی تصور می کرد اتفاق های باور نکردنی ورزشگاه آلبرتو گریسالس دوباره در جهان فوتبال تکرار شود اما تنها چند ماه بعد در دل اروپا در یکی از حرفه ای ترین لیگ ها تیمی با ۹ بازیکن به میدان رفت. 

فوتبال

دیدگاه تان را بنویسید