اخبار سرخابی ها| بیرانوند با پرسپولیس توافق کرد/ جریمه دستیار مجیدی با دستور آجورلو

اخبار مربوط به دو تیم استقلال و پرسپولیس در تاریخ چهارشنبه 20 بهمن را در این خبر می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهم ترین اخبار درباره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در این خبر می خوانید.

اخبار استقلال

نامه نگاری استقلال برای معافیت سربازی یزدانی

باشگاه استقلال برای معافیت موقت سربازی مدافع تیم فوتبال این باشگاه با وزارت ورزش و جوانان نامه‌نگاری کرده است.

مهلت معافیت از خدمت سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مدافع تیم فوتبال استقلال اسفند ماه سال جاری به پایان می‌رسد و بعد از این تاریخ، مشمول خدمت سربازی خواهند بود.

باشگاه استقلال طبق قانون سرباز - قهرمان، با وزارت ورزش و جوانان نامه‌نگاری کرد که تا براساس حضور مدافع استقلال در اردوهای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر، این بازیکن شامل قانون یادشده شود و تا پایان فصل بتواند آبی‌پوشان را در لیگ برتر همراهی کند. وزارت ورزش نیز در صورت موافقت، با سازمان نظام وظیفه نامه‌نگاری خواهد کرد تا بازیکن استقلال بتواند شامل این طرح شود. از طرفی، یزدانی برای شرکت در آزمون دکتری نیز اقدام کرده است تا برای فصل بعد نیز از معافیت تحصیلی استفاده کند.

مرادمند دیگر بازیکن استقلال نیز پرونده‌ای برای کفالت در نظام وظیفه تشکیل داده است تا کارهایش طبق روال قانونی پیش برود.

جریمه دستیار مجیدی با دستور آجورلو

در بازی روز گذشته استقلال برابر پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به جز فرزاد مجیدی که مدت ها است جایی در بازی ها و تمرینات این تیم ندارد، بهزاد نوشادی هم غایب بود و مربیان تیم در ابتدای بازی بازیکنان را گرم کردند.

ظاهرا ماجرا از این قرار است که نوشادی به دلیل انتشار یک استوری انتقاد آمیز از شرایط تیم از سوی مدیریت باشگاه با جریمه انضباطی روبرو شده است. این اولین حکم انضباطی است که در دوران مدیریت مصطفی آجورلو برای اعضای این تیم از سوی مدیران باشگاه صادر می شود تا مشخص شود مدیرعامل استقلال با بی انضباطی ها به شدت برخورد می کند.

البته فرهاد مجیدی در تلاش است تا مجوز بازگشت نوشادی را بگیرد تا او در بازی ها و تمرینات آبی ها حضور پیدا کند و باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

آمانوف با استقلال قرارداد بست

عزیزبک آمانوف امروز با حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت ۲ سال و نیم به امضا رساند.

عزیزبک آمانوف

 

پرسپولیس برای واگذاری قیمت‌گذاری شد

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز ارزش‌گذاری نهایی باشگاه پرسپولیس در جلسه‌ای ارائه شد.

دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی آماده‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس هم برگزار شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها طی امروز یا فردا نهایی می‌شود، گفته بود که تا پایان بهمن ماه درج نماد ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می شود و در همان زمان یا هفته نخست اسفند ماه سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

به گفته قربان‌زاده، واگذاری سهام سرخابی‌ها با برخی از موانع، مشکلات مالی و مالیاتی مواجه است که در آن جلسه مطرح شد و وزیر اقتصاد دستور رفع آنها را ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت:‌ همچنین جلسه ای هم با «محسن رضایی»، معاون اقتصادی رییس جمهوری و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار شد، در آن جلسه هم معضلات مربوط به واگذاری این باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت.

چرا حساب‌ باشگاه استقلال مسدود شده است؟

در شرایطی که مدیریت باشگاه استقلال تلاش زیادی کرد تا مشکلات این باشگاه را به حداقل برساند، اما همچنان موانع زیادی باعث ایجاد مشکلات دیگر شده است. در این بین یکی از مهمترین مشکلات مسدود بودن حساب باشگاه استقلال است که دلیلی جز بدهی به اداره مالیات و بیمه ندارد.

بدهی باشگاه استقلال به اداره مالیات 230 میلیارد تومان بود که با اقدام مسئولان باشگاه به 170 میلیارد تومان رسیده است. همچنین بدهی استقلالی‌ها به بیمه نیز 40 میلیارد تومان بوده است که جمع بدهی‌های آبی‌پوشان اداره مالیات و بیمه به رقمی بالغ بر 200 میلیارد می‌رسد. مسئولان استقلال در حال رایزنی هستند تا بتوانند با رایزنی با اداره مالیات و بیمه حساب باشگاه را باز کنند.

بدهی مالیاتی از طریق کمیسیون ماده 251 مکرر و بدهی بیمه از طریق مراجعه به دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است. این بدهی‌ها برای سال‌های گذشته بوده که گریبانگیر مدیریت فعلی شده است.

اخبار پرسپولیس

وساطتت کاپیتان برای مدافع مغضوب اثر نکرد

روز گذشته یحیی گل محمدی با توجه به عملکرد مهدی شیری در #پرسپولیس در نامه ای رسمی به باشگاه نام وی را در فهرست مازاد قرار داد و از باشگاه خواست تا تیم آینده شیری مشخص شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که روز گذشته در جریان تمرین سید جلال حسینی و امید عالیشاه دو کاپیتان سرخپوشان طی صحبتی که با یحیی گل محمدی داشتند از وی خواستند تا شیری را حفظ کند اما سرمربی قرمزپوشان معتقد بود که جدایی شیری از پرسپولیس به نفع خودش است و با این شرایط نمی تواند به خودش و تیم کمک کند.

ترابی و پهلوان به نساجی می رسند؟/ نعمتی همچنان مصدوم

احسان پهلوان و مهدی ترابی دو بازیکن پرسپولیس به دلیل ابتلا به کرونا بازی سوپرجام را از دست دادند و سرخپوشان روز دوشنبه ای که گذشت بدون این دو بازیکن مقابل فولاد به میدان رفتند. 

اکنون از اردوی سرخ ها خبر می رسد که حال دو بازیکن رو به بهبود است و مشکل خاصی ندارند اما برای دوری از انتقال بیماری به سایرین فعلا در تمرینات حضور ندارند. اینکه برای بازی با نساجی که یکشنبه هفته آینده برگزار می شود یحیی گل محمدی از این دو استفاده کند یا خیر به روزهای آینده بستگی دارد. 

همچنین سیامک نعمتی که مدتی است با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند هنوز مشکل دارد و احتمالا تا سه هفته دیگر نمی تواند بازی کند. 

امیدواری پرسپولیسی‌ها؛ رضایتنامه گل‌محمدی پنجره را نمی‌‍بندد

در حالی که چند روز پیش عکس دوستانه‌ای از جلسه رضا درویش و فرهاد حمیداوی با عنوان توافق دو باشگاه شهرخودرو و پدیده در ماجرای مربوط به رضایتنامه یحیی گل‌محمدی منتشر شد برای تسویه بدهی قرمزها به باشگاه شهرخودرو منتشر شده بود، اما روز گذشته اسماعیل حیدرپور قائم مقام باشگاه شهرخودرو اعلام کرد که پرسپولیس قرار نیست تا یکماه آینده پولی به حساب این باشگاه واریز کند و به همین دلیل توافق صورت گرفته بین طرفین فاقد اعتبار است و باشگاه مشهدی در صورتی که تا آخر هفته سیگنال مثبتی از سمت پرسپولیس دریافت نکند، به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

طبق توافق بین درویش و حمیداوی قرار بود پرسپولیس تا آخر این هفته بخشی از پول رضایتنامه یحیی گل‌محمدی را به حساب شهرخودرو واریز کند منتهی صحبتهای دیروز قائم مقام این باشگاه، باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شد.

در چنین شرایطی، مدیر روابط عمومی پرسپولیس در مصاحبه تلویزیونی امروزش خیال هواداران تیمش را راحت کرده است.

به گفته مصطفی لشگری، قرار شد تا  آخر هفته بخشی از مطالبات باشگاه شهرخودرو پرداخت شود و بخشی دیگر هم تا قبل از پایان سال به حساب این باشگاه واریز شود. حمیداوی قبول کرد که مابقی مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی در چند قسط پرداخت شود و طی امروز و فردا بخش اول پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت نیست.

توضیح بعدی لشگری درباره مبلغی است که پرسپولیس باید به حساب باشگاه شهرخودرو واریز کند:" درباره رقم چند بحث مطرح شده است. یک رای کمیته استیناف هست که 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است اما اصل مبلغ 4 میلیارد تومان بود اما به دلیل دیرکرد در پرداخت پول و طبق توافقات قبلی که هر روز دیرکرد 10 میلیون تومان جریمه دارد، این مبلغ اضافه شده است و به مبلغ 16 میلیارد تومان رسیده است.اما چیزی که ما با باشگاه شهرخودرو توافق کردیم همان 9 میلیارد تومان است البته باشگاه شهرخودرو روی رای کمیته استیناف که برای سال گذشته بوده مقداری هم خودشان اضافه کردند. خود باشگاه شهرخودرو هم نخواست 16 میلیارد را بگیرد. رای برای سال گذشته بوده اما باشگاه پرسپولیس سال گذشته اقدامی برای پرداخت پول نکرده و به همین دلیل دوباره این رقم بیشتر شده است اما در نهایت قرار بر این شد که همان 9 میلیارد تومان داده شود."

گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس منتظر دریافت مبلغی است که شرکت ایرانسل به عنوان اسپانسر جدید این باشگاه قرار است به آنها پرداخت کند تا آنها بخشی از این پول را به حساب شهرخودرو واریز کنند.

توافق بیرانوند و پرسپولیسی ها

توافق درویش با وکیل بیرانوند/ پنجره داخلی پرسپولیس باز می‌شود

 
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

توافق درویش با وکیل بیرانوند/ پنجره داخلی پرسپولیس باز می‌شود

با پرداخت نیمی از طلب علیرضا بیرانوند از سوی باشگاه پرسپولیس، توافقات لازم برای رضایت این دروازه‌بان از باشگاه سابقش صورت گرفت.

اواسط تابستان سال جاری بود که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال از طلب 2.5 میلیارد تومانی علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس خبر داد.

چند ماه پس از این حکم، هفته گذشته وکیل بیرانوند اعلام کرد که پنجره نقل و انتقالات داخلی پرسپولیس به دلیل بدهی باشگاه به موکلش بسته شده و تا زمان پرداخت این بدهی نیز باز نخواهد شد.

طی روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در مورد این مسئله مطرح شد؛ تا اینکه وکیل بیرانوند امروز (چهارشنبه) به باشگاه رفت تا با رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس گفت‌وگو کند.

نتیجه این گفت‌وگو برای دو طرف مثبت بود؛ چرا که باشگاه پرسپولیس نیمی از مطالبات بیرانوند را پرداخت کرد و مقرر شد که باقیماند این طلب نیز هفته آینده به حساب دروازه‌بان تیم ملی واریز شود.

بر همین اساس طرفین توافق کردند که بیرانوند فردا (پنجشنبه) رضایت خود در این پروند را به فدراسیون فوتبال اعلام کند تا پنجره داخلی نقل و انتقالات سرخپوشان باز شود و مشکلی در جذب بازیکن جدید نداشته باشند.

توافق با بیرانوند در حالی صورت گرفت که باشگاه پرسپولیس هفته گذشته بر سر پرونده انتقال یحیی گل‌محمدی با باشگاه پدیده به توافق رسیده بود.

تمرین امروز پرسپولیس تعطیل شد

کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل فشردگی مسابقات، تمرین امروز (چهارشنبه) را تعطیل کرد و به بازیکنان استراحت داد.

تمرینات سرخپوشان برای بازی روز یکشنبه برابر نساجی مازندران از فردا (پنجشنبه) پیگیری خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید