آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| سازمان لیگ ادعای استقلال را تکذیب کرد/ کنایه پرسپولیس به رقیب همشهری

نشست مشترک مدیران باشگاه استقلال و مسئولین سازمان لیگ با حضور معاون وزیر و ورزش جوانان پیرامون تبلیغات محیطى در استادیوم آزادى برگزار و مقرر شد این موضوع با مصوبه هیات رییسه سازمان لیگ حل و فصل شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آخرین اخبار امروز یک شنبه 2 آبان 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید.

اخبار باشگاه استقلال

تبلیغات محیطی با مصوبه سازمان لیگ به استقلال واگذار می‌شود

باشگاه استقلال نوشت: «معاون حقوقى این باشگاه با قدردانى از حمایت وزارت ورزش و جوانان، هواداران عزیز باشگاه استقلال، اهالى فوتبال و رسانه‌هاى گروهى از نتایج مثبت این جلسه و آغاز روند حل شدن موضوع تبلیغات محیطى این باشگاه در تعامل با سازمان لیگ طی روزهای آینده سخن گفت.

فرشید سمیعى با بیان این موضوع اظهار داشت: با حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقاى دکتر سجادى و به پیشنهاد ایشان نشستى با حضور آقاى دکتر علی‌نژاد معاون محترم وزارت، دکتر آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، جناب آقاى بهاروند ریاست محترم سازمان لیگ و حجت الاسلام علیپور به میزبانى آقاى مددى در مجموعه ورزشى آزادى برگزار شد که نتایج بسیار خوبى داشت.

معاون حقوقى باشگاه استقلال اضافه کرد: سجادى؛ معاون محترم وزارت را براى بررسى و حل و فصل موضوع معرفى کردند و با ورود علی‌نژاد مقرر شد پس از تصویب هیات رییسه محترم سازمان لیگ بر مبناى خواسته باشگاه استقلال و صدور مصوبه، باشگاه بتواند طی روزهای آینده از امتیاز تبلیغات محیطى در بازى‌هاى خانگى با همکارى کارگزار استفاده کند.

سمیعی درباره جزییات جلسه هم این گونه توضیح داد: پس از طرح دلایل و دیدگاه‌های حاضرین، طرفین پذیرفتند که اجرای کامل قرارداد منعقده استقلال، می‌تواند برای سازمان لیگ و استقلال از منظر درآمدی در حالت برد- برد باشد. به پیشنهاد معاون محترم وزارت ورزش مقرر گردید پس از صدور و اخذ مصوبه هیات رییسه توسط  بهاروند و با اعتمادسازی در خصوص پرداخت حقوق سازمان لیگ، مجوز تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ برای باشگاه استقلال صادر شود. جا دارد هم از رویکرد سازنده علی‌نژاد و هم از نگاه مثبت و حمایت بهاروند ریاست سازمان لیگ که در این نشست به دنبال حل موضوع و رسیدن به نتیجه مطلوب بودند، قدردانى کنیم.

سمیعى در پایان گفت: تحقق اهداف مورد نظر باشگاه استقلال و گام برداشتن در مسیر ایجاد ساختار حرفه‌اى براى این باشگاه بدون حمایت هواداران عزیز و همیشه همراه این باشگاه محقق نمى‌شود و شایسته است از اعضاى خانواده میلیونى استقلال و همچنین رسانه‌هاى گروهى، باشگاه‌ها و کارشناسانى که در این مسیر از این خواسته حمایت کردند، قدردانى کنیم.»

سازمان لیگ ادعای توافق با استقلال را تکذیب کرد

ساعاتی بعد سازمان لیگ فوتبال ادعای استقلال درباره توافق با این سازمان درباره تبلیغات محیطی را رد کرد. سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: هیچ توافقی برای در اختیار قراردادن تبلیغات محیطی با باشگاه استقلال انجام نشده است و تبلیغات محیطی طبق سنوات قبل اجرا خواهد شد. هرگونه تصمیم گیری در مورد تغییر در شیوه اجرای تبلیغات محیطی برعهده هیات رییسه سازمان  و مجمع سازمان لیگ فوتبال و هم‌چنین هیات رییسه فدراسیون فوتبال است و سازمان لیگ فوتبال ایران و یا یک باشگاه به تنهایی در این خصوص به تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیرنده باشند.

برگزاری آخرین تمرین استقلال پیش از سفر به اصفهان

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از سفر به اصفهان برای مصاف با ذوب‌آهن از ساعت 13:30 امروز (جمعه) در مجموعه ورزشی آرارات برگزار شد. پیش از این تمرین، بازیکنان در جلسه فنی حضور پیدا کردند و آنالیزی از تیم ذوب‌آهن برای آنها تشریح شد. بازیکنان استقلال بعد از گرم کردن و کارهای سرعتی که در قالب یک مسابقه در سه گروه انجام می‌شد، به فوتبال با محوریت مرور تاکتیک‌های مدنظر کادر فنی مشغول شدند. بخش پایانی این تمرین را مرور ضربات ایستگاهی تشکیل داد. بازیکنان استقلال بعد از صرف ناهار، راهی فرودگاه می‌شوند تا تهران را به مقصد اصفهان ترک کنند.

اخبار باشگاه پرسپولیس

تمرین سبک پرسپولیس با چاشنی کری‌خوانی/ گل‌محمدی، باقری و سیدجلال هم‌تیمی شدند

تمرین امروز (یکشنبه) سرخپوشان با گرم کردن بدن‌ها زیر نظر مربی بدنساز تیم آغاز شد و انجام کارهای هوازی و کششی و نرمشی در دستور کار قرار گرفت. در بخش بعدی تمرین، بازیکنان به مدت 25 دقیقه به بازی تنیس فوتبال در قالب چند گروه پرداختند. در یکی از گروه‌ها، یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و سیدجلال حسینی مقابل تیم؛ امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا و مهدی شیری قرار گرفتند. کری‌خوانی و فضای شاد تمرین امروز نکته جالب توجهی بود که کادر فنی برای افزایش روحیه بازیکنان لازم می‌دید. تمرین سبک سرخپوشان بعد از 45 دقیقه به پایان رسید. علی شجاعی و رضا دهقانی هم اختصاصی کار کردند تا به مرز آمادگی برای حضور در تمرینات گروهی برسند. سایر بازیکنان نیز بدون مشکل تمرین کردند.

ادامه غیبت علیرضا ابراهیمی در تمرینات پرسپولیس

علیرضا ابراهیمی مدافع پرسپولیس در آخرین تمرین پرسپولیس قبل از سفر به اهواز، نسبت به نیمکت‌نشینی در این تیم اعتراض کرد و همین موضوع باعث شد تا یحیی گل‌محمدی نام این بازیکن را از لیست بازی با فولاد خط بزند. براساس این گزارش، ابراهیمی که در تمرین دیروز پرسپولیس غایب بود، در تمرین امروز (یکشنبه) هم شرکت نکرد. باید دید کادر فنی پرسپولیس در مورد این بازیکن چه تصمیمی خواهد گرفت.

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در خصوص تبلیغات محیطی

در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است: در پی حواشی و شایعه‌های فراوان در خصوص تبلیغات محیطی باید به اطلاع هواداران عزیز برسانیم که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است. هواداران بدانند که پرسپولیس به جد پیگیر این قضیه است و اگر تغییری در بحث تبلیغات محیطی اتفاق بیفتد، حق پرسپولیس محفوظ است و ما پیگیری می‌کنیم و از حق پرسپولیس دفاع خواهیم کرد. باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه هواداران بی‌شماری در دنیای فوتبال دارد، قطعا سهم بیشتری در هر قرارداد و تقسیم‌بندی خواهد داشت. باشگاه این آسودگی خیال را به هواداران می‌دهد که تحت هر شرایطی از حق بجای پرسپولیس با حمایت آنها دفاع خواهد کرد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ هیچ باشگاهی این حق را ندارد که این موضوع را به نام خودش تمام کند، چرا که اگر بخواهد تصمیمی گرفته شود باید با نظر همه باشگاه‌های لیگ برتری باشد اعمال گردد و هیچ کس حق سند زدن یک کار مشترک را به نام خود ندارد. چند نکته در این خصوص لازم به توضیح است و آن اینکه؛ قرارداد با شرکت مذکور به پرسپولیس هم پیشنهاد شد و با توجه به اینکه تضمین و تعهدات لازم وجود نداشت و باشگاه مطمئن نبود که کلیه تعهداتی که طرف مقابل ارائه داده است، اجرایی می‌شود و شک و شبهه در تامین منافع باشگاه وجود داشت، از امضای آن خودداری گردید. باشگاه معتقد است هر قراردادی و هر شرکتی که تضمین و تعهدات بانکی لازم را برای اجرا، ارائه نماید و برای باشگاه مسجل شود که این تعهدات، اجرایی خواهد شد، یک لحظه هم دریغ نمی‌کند و قطعا با شرکت مورد نظر، قرارداد منعقد خواهد کرد.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: عده‌ای دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و برخی نیز ادعا می کنند که باشگاه منفعل عمل می‌کند. تاکید می کنیم که  ما تعاملات لازم با وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را داریم و دائما با آنها در ارتباط هستیم و یقینا کارهای قانونی را انجام می‌دهیم و متاسف هستیم برای افرادی که وقتی تصمیمی هنوز قطعی و نهایی نشده است را رسانه‌ای می‌کنند و جو و فضایی را راه می‌اندازند که به نفع فوتبال و باشگاهها نیست. در تماس‌هایی که با مدیران سازمان لیگ، طی امروز و روزهای گذشته صورت گرفت، تاکید شد که جلوی این جوسازی‌ها بایستند و اجازه ندهند که یک سری برای اهداف خود موج سواری کنند و نام خودشان را مطرح نمایند و حاشیه‌هایی برای فوتبال و باشگاهها درست کنند. بیانیه سازمان لیگ گویای این مدعاست. سیاست باشگاه پرسپولیس این است تا اقدامی نهایی و به نتیجه نرسیده است را رسانه ای نکند، به عنوان مثال در پرونده کالدرون تا منابع مالی آن تامین نشد، خبر آن منتشر نگردید. ما به اقدامات سایر باشگاهها کاری نداریم و تنها سربلندی و موفقیت پرسپولیس برایمان مهم است. در پایان یک بار دیگر به هواداران عزیز تاکید می کنیم که برای ما منافع پرسپولیس مهم است و هواداران مطمئن باشند که ذره‌ای از حق باشگاه ضایع نخواهد شد و قطعا منافع باشگاه بزرگ پرسپولیس  تامین خواهد شد.

پیروانی: چه کسی پاسخگوی این تبعیض است؟

افشین پیروانی ضمن اعتراض به مکان برگزاری بازی تیم‌های سپاهان و نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: عدالت حکم می‌کند که شرایط همه تیم‌ها در بازی‌های مختلف در طول فصل یکسان باشد. من می‌خواهم بدانم چه کسی گفته است که بازی این هفته سپاهان و نفت مسجدسلیمان باید در اهواز برگزار شود؟ همه می‌دانند که بازی در خانه نفت مسجدسلیمان به لحاظ زمین این شهر و امکانات آنجا، یکی از سخت‌ترین بازی‌های هر تیم در فصل است. بنابراین این درست نیست که بازی این دو تیم امروز در ورزشگاه شهدای فولاد انجام می‌شد.

پیروانی گفت: چطور زمانی که ما پارسال قبل از فینال لیگ قهرمانان با نساجی بازی داشتیم، مجبور شدیم در زمینی صد درصد غیراستاندارد که به هیچ وجه شایسته میزبانی یک بازی لیگ برتری نبود بازی کنیم و به هر مسئولی گفتیم زمین بازی را عوض کنید، گفتند نمی‌شود، اما بازی امروز سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان به راحتی به اهواز منتقل شد؟! اگر صرفاً چمن زرد باشد دلیل مناسبی برای تغییر زمین نیست. الان چه کسی پاسخگوی این تبعیض است؟ این پوئنی است که به تیم‌های رقیب ما داده شده و مطمئن باشید که با این روند حق به حقدار نمی‌رسد. ما نگران این مسائل هستیم و در طول این چند فصل دیده‌ایم که بعضی مواقع خیلی راحت حق پرسپولیس را خورده‌اند و در زمینه‌های مختلف اصول بازی جوانمردانه رعایت نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید