جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| 10خرداد 1400/ آغاز تمرین سرخابی ها در غیاب ملی پوشان/ فرهاد مجیدی به ایران بازگشت

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 10 خرداد در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اخبار امروز دوشنبه 10 خرداد پرسپولیس و استقلال را می توانید در ادامه بخوانید:

اخبار باشگاه استقلال

موسوی و مهدی پور از امروز در تمرین استقلال

مهدی مهدی پور و احمد موسوی برای بازی با تیم نفت آبادان با مصدومیت روبرو بودند با رفع آسیب دیدگی می توانند در تمرینات حاضر شوند.

گفتنی است تمرین تیم فوتبال استقلال بعد از یک روز تعطیلی از امروز در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز خواهد شد.

فرهاد مجیدی به ایران بازگشت

فرهاد مجیدی که بعد از دیدار با نفت آبادان تمرینات تیم استقلال را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کرد تا بازیکنان استراحت کنند، خودش هم به دوبی سفر کرد.

مجیدی برای رسیدگی به امور شخصی اش به کشور امارات رفت و چند روزی در دوبی حضور داشت. از این رو سرمربی استقلال شب گذشته به تهران برگشته تا کارش را با آبی ها از سر بگیرد.

طبق برنامه قرار است تمرینات استقلال از امروز بعد از یک هفته تعطیلی آغاز شود و فرهاد مجیدی نیز به ایران برگشت تا تمرینات تیمش را زیر نظر بگیرد. گفتنی است؛ فرهاد مجیدی در تعطیلات لیگ تمرینات ویژه و چند بازی تدارکاتی نیز را برای تیم در نظر گرفته است.

آغاز تمرینات آبی پوشان در غیاب سه بازیکن

شاگردان فرهاد مجیدی که بعد از انجام آخرین بازی خود برابر صنعت نفت آبادان که با برتری یک بر صفر این تیم همراه بود، به تعطیلات رفته بودند، از امروز تمرینات خود را از سر خواهند گرفت.

آبی ها عصر امروز تمرین خود را در زمین مجموعه انقلاب از سر خواهند گرفت تا برای ادامه مسابقات آماده شوند. 

فرهاد مجیدی به جز مهدی قائدی که به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی در منامه دعوت شده است، میلیچ و شیخ دیاباته را هم به دلیل ترک ایران و مرخصی در اختیار ندارد.

اخبار باشگاه پرسپولیس

پرسپولیس پیگیر شکایت از مکانی در کمیته انضباطی

باشگاه پرسپولیس حدود سه ماه قبل به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تعهد داد تا تاریخ 18 خرداد 1400 مطالبات سوشا مکانی را پرداخت کند. 

این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس در همان روزها با این ادعا که دروازه بان سابق سرخ پوشان در زمان اتمام همکاری‌‌اش با این تیم پذیرفته بود 50 درصد از مطالباتش به دلیل تخلفات وی به عنوان جریمه کسر شود و به همین دلیل اکنون نباید مدعی دریافت 800 میلیون تومان شود، از مکانی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

پرسپولیس مدعی است کمیته انضباطی بدون توجه به دست‌نوشته‌ای که این باشگاه از مکانی مبنی بر پذیرش کسر مطالباتش در اختیار دارد، اقدام به صدور رای پرداخت مطالبات کامل این دروازه‌ بان کرده و به همین دلیل این باشگاه با وجود تعهد سه ماهه‌اش به کمیته وضعیت، همچنان پیگیر شکایت خود از مکانی است.

اکنون پرسپولیسی‌ها منتظر هستند کمیته انضباطی تکلیف شکایت از این دروازه‌بان را مشخص کرده و رای خود را درباره این پرونده صادر کند.  

زمان بازگشت رادو به تمرینات پرسپولیس مشخص شد

 تمرینات پرسپولیس پس از شش روز استراحت از امروز آغاز می‌شود. به جز سیامک نعمتی، محمد حسین‌ کنعانی‌زادگان، وحید امیری، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، کمال الدین کامیابی‌نیا که به عنوان بازیکن و البته کریم باقری امروز همراه تیم ملی به بحرین سفر کرده و به همین دلیل نمی توانند در تمرینات پرسپولیس شرکت کنند، بوژیدار رادوشوویچ هم در روزهای ابتدایی شروع مجدد تمرینات این تیم غایب است.

رادو که پس از بازی با ذوب ‌آهن برای دیدار با خانواده‌اش از ایران خارج شد طبق هماهمنگی با کادرفنی و مدیریت تیم پرسپولیس 4-3 روز دیرتر از سایر هم تیمی‌های خود به تمرینات اضافه می‌شود. طبق برنامه وی پس از بازگشت به ایران از اوایل هفته آینده در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است مطالبات این دروازه‌بان کروات هم پس از حضورش در تهران به وی پرداخت شود.

تمرین سرخ پوشان در غیاب شش ملی پوش

سرخپوشان پایتخت پس از ۶ روز استراحت، تمرینات خود را از امروز دوشنبه آغاز می‌کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس برای آمادگی و حضور پر قدرت در رقابت‌های پیش رو، بعدازظهر امروز در ورزشگاه شهید کاظمی تمرینات خود را بدون حضور ملی‌پوشان آغاز خواهد کرد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، وحید امیری و مهدی ترابی، بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم ملی فوتبال ایران هستند.

چالش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی پیش پای پرسپولیسی‌ها

باشگاه پرسپولیس طبق وعده‌ای که به فدراسیون فوتبال داده است باید تا چند روز دیگر مطالبات سوشا مکانی و شایان مصلح را پرداخت کند.

 سوشا مکانی و شایان مصلح دو بازیکن پیشین پرسپولیس سال گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان از باشگاه پرسپولیس به کمیته وضعیت شکایت کردند و در نهایت با حکم این کمیته پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان در اسفند ماه بسته شد. پس از این اتفاق و با مساعدت کمیته وضعیت، سازمان لیگ و توافق مدیران باشگاه پرسپولیس با طلبکاران، سرخپوشان تضمین دادند تا تاریخ 18 خرداد ماه سال جاری مطالبات طلبکاران داخلی این باشگاه را پرداخت کنند.

باشگاه پرسپولیس در همان زمان با تعدادی از طلبکاران داخلی خود به توافق رسید، اما با نزدیک شدن به تاریخ وعده داده شده، مدیران باشگاه پرسپولیس تا چند روز آینده باید مطالبات 800 میلیونی سوشا مکانی و 500 میلیونی شایان مصلح را پرداخت کنند و در غیر اینصورت با جرایم دیگری از سوی کمیته وضعیت مواجه خواهند شد.

در همین راستا شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس مبلغ مطالبات مکانی و مصلح را آماده کرده است و تا چند روز دیگر این مطالبات پرداخت خواهد شد. البته باشگاه پرسپولیس همچنان نسبت به رأی کمیته استیناف درباره مطالبات سوشا مکانی معترض و معتقد است این بازیکن به دلیل مسائل انضباطی در زمان حضور در پرسپولیس به اندازه 50 درصد از مبلغ قراردادش جریمه شده است و چطور رأی ابتدایی 145 میلیونی کمیته وضعیت، در کمیته استیناف به 800 میلیون تومان تغییر کرده است.

سوشا مکانی در زمان حضور در باشگاه پرسپولیس، به دلیل مسائل انضباطی شش ماه از حضور در میادین محروم شد و باشگاه پرسپولیس به همین دلیل به اندازه 50 درصد از مبلغ قرارداد 800 میلیونی این بازیکن، او را جریمه کرد، جریمه‌ای که به گفته وکیل سوشا مکانی و کمیته استیناف در سازمان لیگ ثبت نشده است و به همین دلیل سرخپوشان به پرداخت کل مطالبات 800 میلیونی محکوم شده‌اند.

در هر صورت مسئولان باشگاه پرسپولیس علاوه بر رسیدگی به پرونده سوشا مکانی، تا چند روز دیگر جلسه‌ای نیز با شایان مصلح و وکیل این بازیکن برگزار خواهند کرد و تکلیف پرداخت مطالبات این بازیکن نیز مشخص خواهد شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید