جی پلاس؛

اخبار امروز استقلال و پرسپولیس|طرح دو شکایت سرخ پوشان در ماجرای حمله به اتوبوس بازیکنان در اصفهان/مخالفت با استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره آبی پوشان

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 9 خرداد در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اخبار امروز یکشنبه 9 خرداد پرسپولیس و استقلال را می توانید در ادامه بخوانید:

اخبار باشگاه استقلال

استقلال و فرهاد از فردا استارت می‌زنند

تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی برابر تیم صنعت نفت تمریناتش را یک هفته تعطیل کرد تا بازیکنان با استراحت کامل خود را آماده شروع دور جدید تمرینات کنند. آبی ها عصر روز فردا (دوشنبه) تمرین خود را در زمین مجموعه انقلاب از سر خواهند گرفت.

 

استقلال دوباره دلاری جریمه شد

باشگاه استقلال در حالی برای شرکت در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شد که با تصمیمی عجیب، افسر امنیتی این باشگاه از همراهی کردن تیم باز ماند.

این تصمیم همانطور که قابل پیش بینی بود برای باشگاه استقلال گران تمام شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همین دلیل باشگاه استقلال را به پرداخت مبلغ ۲۱ هزار دلار محکوم کرد.

امروز اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در نامه‌ای به وزیر ورزش استعفای دسته جمعی خود را به دلیل اعتراض به مدیرعاملی احمد مددی اعلام داشته و در یکی از بندهای این استعفا به این موضوع اشاره شده و از آن به عنوان یکی از موضوعات منفی در رفتارهای مدیریتی وی یاد شده بود.

در این قسمت از نامه هیات مدیره استقلال به وزیر ورزش آمده بود: «حضور بی‌دستاورد مدیرعامل در سفر عربستان، استخدام اقوام نزدیکان مدیرعامل در باشگاه، به همراه نداشتن افسر امنیتی در رقابت‌های آسیا و جریمه ۲۱ هزار دلاری که بر باشگاه تحمیل شد.»

مخالفت با استعفای اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال

در پی اختلافات بین احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با اعضای هیات مدیره امروز خبری در خصوص استعفای حجت نظری، مهدی عبدیان و حمیدرضا آصفی سه عضو هیات مدیره مطرح شد.

این نفرات روز گذشته استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده اند اما مسعود سلطانی فر با این استعفا موافقت نکرده است.

طبق برنامه قبلی قرار بر این است که اعضای هیات مدیره این باشگاه فردا جلسه ای داشته باشند. اینکه این نشست برگزار می شود یا خیر هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد مدیران استقلال دارای اختلاف نظر شدید هستند و البته وزیر ورزش هم اعلام کرده باید این اختلافات برطرف شود.

نکته قابل توجه در مورد باشگاه استقلال این است که خلیل زاده رئیس هیات مدیره این باشگاه چند وقت قبل روانه زندان شده و حق امضا نیز با اوست و اکنون بین مدیران استقلال کسی حق امضا ندارد.

استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره استقلال+ متن نامه

 حمیدرضا آصفی، مهدی عبدیان و حجت نظری در اعتراض به آن‌چه بی‌تدبیری مدیرعامل استقلال خوانده‌اند، از سمت خود استعفا دادند. در بخشی از استعفای هیات مدیره استقلال آمده است؛

آن‌چه بی‌تدبیری مدیرعامل استقلال خوانده‌اند، از سمت خود استعفا دادند. در بخشی از استعفای هیات مدیره استقلال آمده است:

آن‌چه مهم‌تر از هر سِمت یا جایگاه است، موفقیت استقلال است.

 جناب آقای وزیر! علیرغم عدم موافقت اینجانبان با مدیرعامل آقای احمد مددی، بنا به اصرار یکی از معاونین جناب‌عالی ایشان مشغول به کار شدند. حضرت‌عالی نیک به خاطر دارید که همان روز به شما عرض شد ایشان توانایی مدیریت باشگاه پرافتخار استقلال را نداشته و ندارند و در نتیجه سوء مدیریت ایشان خسران بزرگی برای تیم استقلال و لطمه روحی برای هواداران حاصل می‌شود.

 امضا کنندگان این نامه هر کدام در مقاطع مختلف استعفای خود را تقدیم شما کرده بودند که با توجه به لطف شما و همین‌طور ماجرای خصوصی‌سازی مقبول نیفتاد. اکنون که استقلال در موقعیتی تاریخی است و مدیرعامل بیش از آن‌که به فکر مسئولیت خویش باشد، درصدد تخریب هیات مدیره و حفظ افراد فاسد در ساختار استقلال است، نقطه روشنی و حتی کور سوی امیدی نیست که بتوان با آن‌ دل‌خوش به آینده بود.

عملکرد مبهم مالی مدیرعامل همواره تردیدهای بسیار برجا گذاشته است. بارها شفاها و هم‌چنین مکتوب از مدیرعامل باشگاه خواسته شد در مورد درآمدها و هم‌چنین هزینه‌های باشگاه به هیات مدیره گزارش دهد.

اسفناک آن‌جاست که پیشکسوت استقلال به هیات مدیره رجوع می‌کند و از پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان برای رد شدن نام یک بازیکن در رده امید سخن می‌گوید. کار باشگاه بزرگ استقلال به آن جا رسیده که چنین رسوایی‌ای را تحمل کند؟

پیش از بازی‌های آسیایی طی نامه‌ای رسمی از ایشان خواسته شد تا قبل از شروع بازی‌ها قرارداد بازیکنان را تمدید کند تا مارکت جذاب باشگاه‌های آسیا، بازیکنان را وسوسه برای حضور در تیم‌های عربی ننماید‌. این درخواست مورد اجابت واقع نشد.

 حتی زمانی که عضو هیات مدیره راسا وارد عمل شد تا میلیچ را حفظ کند، آقای مددی چون مذاکرات از کانال او نگذشته بود، حاضر به تمدید قرارداد وی نشد. از ماه‌ها پیش مراحل طبیعی شدن چمن استادیوم امام رضا علیه‌السلام برای داشتن کمپی مجهز و مطلوب آغاز شد اما با سنگ‌اندازی‌های مدیرعامل و عوامل فاسدش این اتفاق هربار دچار بن‌بست جدیدی شد.

حضور بی‌دستاورد مدیرعامل در سفر عربستان، استخدام اقوام نزدیکان مدیرعامل در باشگاه، به همراه نداشتن افسر امنیتی در رقابت‌های آسیا و جریمه ۲۱ هزار دلاری، جذب بازیکن از تیم نساجی و ثبت نشدن قرارداد آن، جذب بازیکن در بازه زمانی که تیم سرمربی نداشته و مواردی که بیان آن شرم‌آور است باعث شده تا ادامه همکاری با مدیرعامل را میسر نبینیم. اما از آن‌جا که ایشان حمایت یکی از معاونین شما را دارد و بنا به دلایل مختلف برکناری او به مصلحت وزارت ورزش نیست، استعفایمان را تقدیم شما می‌کنیم.

 در این بین بارها دلسوزان مختلف از جناب‌عالی تقاضای برکناری ایشان را داشتند که البته به دلیل پرونده خصوصی‌سازی مورد پذیرش جناب‌عالی قرار نگرفت.

با توجه به توصیه‌های مکرر شما مبنی بر رسانه‌ای نشدن اختلافات، بارها و بارها در پاسخ به پرسش‌های به جای خبرنگاران ناگزیر به طفره رفتن از بیان حقیقت گشتیم تا مبادا آرامش تیم بهم بخورد.

اکنون که بازی‌های لیگ برتر به دلیل مسابقات تیم ملی فوتبال ایران متوقف شده است را بهترین زمان برای تقدیم استعفای خویش به شما می‌دانیم و از حضرت‌عالی به عنوان رییس مجمع تمنا داریم با تایید استعفا بار سنگین مسئولیت را از دوش ما بردارید.

ماجرای دستیار خارجی فرهاد مجیدی به کجا رسید؟

سوم شهریور سال ۱۳۹۹ بود که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و در تمامی باشگاه‌های کشور در هیات‌ رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید. پیش از این اما ۱۹ اردیبهشت سال گذشته بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است.

در نهایت ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس از هفته ۲۱ نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و برای سایر تیم ها پیش از فصل نقل و انتقالات بیستمین دوره لیگ برتر به مرحله اجرا در آمد.

۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری اما بر اساس اعلام رسانه ها و به گفته حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، استقلالی ها درخواست خود را برای جذب یک مربی ایتالیایی به عنوان دستیار فرهاد مجیدی به سازمان لیگ ارائه کردند و مسئولان این باشگاه اعتقاد دارند قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای سرمربیان و بازیکنان خارجی صدق می‌کند و سازمان لیگ فوتبال ایران باید مجوز حضور یک دستیار را برای استقلال صادر کند!

از زمان درخواست استقلالی ها به سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با جذب دستیار ایتالیایی حدود دو هفته می گذرد، اما سازمان لیگ در این خصوص واکنش و پاسخ مشخص نداشته است! اینکه آیا با وجود ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی سازمان لیگ به استقلالی ها اجازه جذب یک دستیار خارجی را خواهد داد یا اینکه پاسخ سازمان لیگ به درخواست این باشگاه منفی است؟

باید خاطرنشان کرد هرچند به تازگی هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران تشکیل جلسه داد و مصوب کرد که از فصل آینده لیگ برتر یعنی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی لغو خواهد شد و قرار است شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. به گفته سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال این کار توسط یک گروه کارشناسی انجام و موارد قانونی تدوین خواهد شد و پس از نهایی شدن دستورالعمل‌های لازم، موارد به تصویب هیات رییسه خواهد رسید و در فوتبال ایران اجرا می شود.

اخبار باشگاه پرسپولیس

شکایت هندی ها از پرسپولیس به کجا رسید؟

روز جمعه جلسه کمیته انضباطی AFC بدون حضور نمایندگان باشگاه پرسپولیس و گوا برگزار شد و شکایت هندی ها از باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت. البته هنوز حکمی به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده اما به نظر می رسد با توجه به بی مبالاتی ادمین های اینستاگرام باشگاه و انتشار آن پست عجیب و غریب، باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

همان طور که در جریان هستید ابراهیم شکوری چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد تمام مسئولیت این حکم با توجه به این که اینستاگرام باشگاه در اختیار کارگزار است، متوجه کارگزار خواهد بود. پیش از آغاز بازی های آسیایی پرسپولیس در هند، صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار متنی برای حریف پرسپولیس کری خواند اما در این متن، با اشاره به لشکرکشی و کشورگشایی یکی از پادشاهان ایران، ناخواسته به هندی ها اهانت شده بود.

پیگیری اتفاق تلخ در اصفهان با دو شکایت از سوی باشگاه پرسپولیس

با توجه به پیگیری و سوالات هواداران به اطلاع می‌رساند؛ این باشگاه با طرح دو شکایت، در حال پیگیری حمله به اتوبوس حامل سرخپوشان با نارنجک‌های دست‌ساز در اصفهان است.

تیم فوتبال پرسپولیس در دو سفر اخیر خود به شهر اصفهان و در جریان عزیمت به ورزشگاه محل برگزاری مسابقات با مزاحمت و حمله برخی افراد روبرو شده است. در مورد اول این اقدامات باعث تاخیر پرسپولیس در رسیدن به ورزشگاه برای بازی با سپاهان و التهاب بین اعضای تیم، قبل از شروع مسابقه شد. برای بازی با ذوب‌آهن نیز حمله، رویکرد خشن‌تری به خود گرفت. با توجه به خطرناک بودن نوع حمله، موضوع به طور جدی از سوی باشگاه در حال پیگیری است.

بر این اساس با توجه به خطری که امنیت اعضای تیم فوتبال پرسپولیس و مردم عادی را به خطر انداخت، باشگاه پرسپولیس در وهله اول، شکایتی را برای فدراسیون فوتبال جهت رسیدگی در ارکان قضایی آن تنظیم و ارسال کرده است و شکایت دوم نیز در شعبه یک بازپرسی فلاورجان اصفهان و از دو فردی انجام شد که از سوی نیروی انتظامی، به عنوان مسببان حادثه، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

اخبار کامل پیگیری این پرونده و آرا و نتایج آن به صورت شفاف و فوری از سوی ارگان‌های خبری رسمی باشگاه پرسپولیس به اطلاع اهالی فوتبال می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید