گزارش جی پلاس

صعود استقلال به یک چهارم جام حذفی/ تیم فرهاد با کمک تیر دروازه گل نخورد + عکس و ویدیو گل‌

تیم استقلال استقلال تهران با برتری یک بر صفر مقابل پیکان، به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم‌های استقلال و پیکان تهران از ساعت 17 امروز (سه‌شنبه) 19 بهمن 1400 از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران، در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان 120 دقیقه، شاگردان فرهاد مجیدی یک بر صفر به پیروزی رسیده و راهی دور بعد مسابقات شدند.

پیکان برای رسیدن به این مرحله قشقایی شیراز تیم دسته اولی را یک بر صفر شکست داد و استقلال در ضربات پنالتی از سد نود ارومیه دسته دومی گذشته بود. 

به این ترتیب پیکان برای بیستمین بازی متوالی در شکست دادن استقلال ناکام بود تا همچنان طلسم نبردن خودروسازان مقابل آبی‌های پایتخت پا بر جا بماند.

تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی:

استقلال
پرسپولیس
مس کرمان 
خیبر خرم آباد
مس رفسنجان
آلومینیوم اراک
نساجی مازندران
خلیج‌فارس ماهشهر

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، وریا غفوری، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و آرمان رمضانی.

ترکیب پیکان: فرهاد مجد کرمانشاهی، امیرحسین جدی، سامان فلاح، ابراهیم صالحی، اسماعیل بابایی، محمدعلی فرامرزی، محمدجواد آزاده، ایمان اکبری، مجتبی حقدوست، فلاح، غلامحسین ثابت ایمانی

گزارش نیمه نخست بازی:
نیمه نخست بازی استقلال و پیکان کم افت و خیز پیگیری شد و دو تیم بازی کسل‌کننده‌ای به نمایش گذاشتند. البته پیکان روی یک حرکت ترکیبی در دقیقه ۳۰ می‌توانست دروازه استقلال را باز کند که شوت فلاح در موقعیت تک به تک با واکنش خوب علیرضا رضایی همراه شد تا گلی به ثمر نرسد. استقلال هم در اوایل بازی روی ضدحمله‌ای که با حرکت تند و تیز امیرحسین حسین‌زاده آغاز شد، می‌توانست به گل برسد اما آرمان رمضانی قدر پاسی که یامگا به او داد را ندانست و شوتش با بی‌دقتی به مدافع پیکان خورد و برگشت. رمضانی در این صحنه می‌توانست به حسین‌زاده پاس بدهد و او را تقریبا در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار دهد. پیکانی‌ها در دقیقه ۴۵ شانس باز کردن دروازه را داشتند، اما ضربه سر فرامرزی روی ارسال کرنر پس از برخورد به تیر دروازه به کرنر رفت. شاگردان مجتبی حسینی روی کرنر دوم هم خطرناک ظاهر شدند و این بار ضربه سر صالحی از همان نقطه‌ای که فرامرزی سرزنی کرده بود، با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

گزارش نیمه دوم بازی:
نمایش استقلال و پیکان در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود و توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند. اولین موقعیت خطرناک را پیکان در دقیقه ۵۷ خلق کرد، جایی که مجتبی حق‌دوست با پاس ابراهیم صالحی در موقعیت تک به تک با رضایی قرار گرفت و می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما رضایی به خوبی از محوطه جریمه خارج شد و خودش را مقابل شوت حق‌دوست قرار داد تا مانع از باز شدن دروازه تیمش شود. پس از این موقعیت دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند تا این که استقلال با شوت نیک‌نفس دروازه پیکان را با خطر مواجه کرد. این شوت با واکنش کرمانشاهی به کرنر فرستاده شد. در این نیمه یک اتفاق نگران کننده هم رخ داد، زمانی که فلاح، بازیکن پیکان در محوطه جریمه استقلال تصمیم به زدن شوت آکروباتیک کرد اما برخورد پای او به سر دانشگر، منجر به بی‌هوش شدن این بازیکن استقلال برای چند لحظه شد. البته این بازیکن پس از چند دقیقه به شرایط بازی برگشت و برای استقلال بازی کرد. استقلال در دقیقه ۸۱ می‌توانست روی حرکت جعفر سلمانی به گل برسد اما ضربه آخر او کیفیت لازم را نداشت و با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. نیمه دوم هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

گزارش وقت‌های اضافه:
وقت اضافه اول با حملات استقلال شروع شد و در دقیقه ۹۲ سانتر جعفر سلمانی و ضربه ارسلان مطهری وارد دروازه کرمانشاهی شد تا استقلالی‌ها بالاخره دروازه پیکان را باز کنند و از حریف خود پیش بیفتند. در ادامه پیکانی‌ها برای جبران گل خورده روی دروازه استقلال فشار آوردند که تلاش آن‌ها با مهار توپ توسط علیرضا رضایی همراه شد. در مهم ترین حمله پیکانی‌ها غلامرضا ثابت ایمانی در دقیقه ۱۰۱ از پشت محوطه جریمه استقلال به سمت دروازه رضایی شوت زد که این توپ به شکل خطرناکی به تیر دروازه استقلالی‌ها برخورد کرد و به بیرون رفت. در دقیقه ۱۰۶ ارسال منصور باقری و ضربه پیکانی‌ها در هرج و مرج محوطه جریمه با واکنش علیرضا رضایی همراه شد تا پیکانی‌ها باز هم در گلزنی ناکام بمانند. در نیمه دوم وقت‌های اضافه پیکانی‌ها فشار خود را روی دروازه استقلال حفظ کردند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا در نهایت این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد و پیکان از جام حذفی کنار برود.

حواشی بازی| از صادر نشدن کارت بازی حردانی تا حضور جانواریو

صالح حردانی به علت صادر نشدن کارت بازی‌اش نتوانست برای آبی‌ها به میدان برود. این بازیکن با وجود این مساله  در اردوی تیمش حضور پیدا کرده بود. بهزاد نوشادی، مربی بدنساز آبی‌پوشان در کادرفنی آبی‌ها در این بازی حضور نداشت و مشخص نیست دلیل اصلی غیبت این مربی چه چیزی بوده است. فابیو جانواریو بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال که مدتی است به ایران آمده، در استادیوم دستگردی حاضر شد تا این بازی را از  نزدیک تماشا کند. در دقیقه ۳۱ بازی، امیرحسین جدی با با برخورد به بازیکن استقلال نقش زمین شد و کادر پزشکی برای مداوای وی به زمین مسابقه آمد. این بازیکن در ادامه به علت مصدومیت در دقیقه ۳۸ جای خود را به دانیال جهانبخش داد. در دقیقه 74 محمد حسین فلاح تلاش کرد با یک ضربه آکروباتیک توپ را به سمت دروازه استقلال بزند ولی پای او به صورت دانشگر برخورد کرد تا مدافع استقلال مصدوم شود.

تصویری از صالح حردانی ستاره جدید و جوان استقلال روی سکوهای ورزشگاه پاس قوامین:

صالح حردانی

* تصاویری از این بازی را مشاهده می‌کنید:

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال و پیکان در جام جذفی

استقلال ارسلان مطهری

استقلال

* ویدیوهای این بازی

ویدیو برخورد توپ به تیرک دروازه استقلال در نیمه نخست:

ویدیو گل اول استقلال به پیکان:

ویدیو برخورد توپ به تیرک دروازه استقلال در وقت اضافه اول:

 

 

دیدگاه تان را بنویسید