جی پلاس

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| تست کرونای یزدانی منفی شد/ پرسپولیس در انتظار شکایت میلیون دلاری+ عکس

مهم ترین اخبار امروز پرسپولیس و استقلال را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهم‌ترین اخبار و حواشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در تاریخ شنبه 2 بهمن 1400 را اینجا بخوانید

اخبار پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس منتظر دریافت شکایت رادو

بوژیدار رادوشویچ که روز 17 آذر و پس از دریافت حدود 50 هزار یورو از مطالبات خود بدون اطلاع دادن به باشگاه و کادرفنی پرسپولیس کشورمان را ترک کرد، روز گذشته سرانجام با ارسال نامه‌ای به کمیته وضعیت فیفا از این باشگاه شکایت کرد. این دروازه‌بان در نامه شکایتی خود به فیفا خواستار دریافت حدود 930 هزار یورو بابت قرارداد سه ساله خود با پرسپولیس شده است و با این اتفاق دردسر جدیدی برای سرخ‌پوشان ایجاد شد.  تاکنون شکایت رادو به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده و طی شدن مراحل اداری دریافت این شکایت از کمیته وضعیت فیفا و پیگیری روند پاسخگویی معمولا حدود 10-15 روز زمان می‌برد.

نفر اول لیست سیاه سرمربی پرسپولیس در زمستان

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که لیست خرید زمستانی اولیه خود را با اسامی لوسیانو پری‌را از فولاد، پیمان بابایی از تراکتور، علیرضا کوشکی از پیکان و رامین رضائیان مدافع پیشین السیلیه قطر به باشگاه داده است قصد دارد برخی بازیکنان را نیز کنار بگذارد.

علیرضا ابراهیمی مدافع پرسپولیس که در ابتدای فصل به جمع سرخ‌پوشان ملحق شد به هیچ وجه نتوانست نظر کادر فنی را برای حضور در خط دفاعی جلب کند تا او خیلی زود تبدیل به نفر اول لیست مازاد مدافع عنوان قهرمانی در زمستان شود. گل محمدی عدم نیاز قطعی به ابراهیمی را اعلام کرده است تا این بازیکن در صورت پیدا کردن مشتری در نیم فصل دوم برای تیم دیگری به میدان برود.

ادامه نیمکت نشینی های مهدی شیری این بار توسط بازیکن تاجیک

در بازی قبلی پرسپولیس که در جام حذفی مقابل ذوب آهن انجام شد، یحیی گل محمدی از سیامک نعمتی به جای شیری استفاده کرد تا مانع از بازیسازی و گلزنی جناح چپ خطرناک تیم مهدی تارتار شود. تدبیری که موثر هم بود و سیامک نعمتی عملکرد بسیار خوبی در آن بازی داشت.

همین موضوع باعث شد یحیی برای بازی با فولاد هم روی نعمتی حساب باز کند اما گویا نعمتی در تمرین آخر دچار مصدومیت شده و به همین دلیل کادرفنی پرسپولیس تصمیم به استفاده از صفروف گرفته است.

از این رو صفروف احتمالا امروز مدافع راست پرسپولیس مقابل فولاد خواهد بود. به هرحال نیمکت نشینی مهدی شیری مقابل فولاد در نوع خود جالب به نظر می رسد. آن هم در حالی که گفته می شود فولاد نکونام یکی از مشتری های پر و پا قرص این بازیکن در نقل و انقالات نیم فصل محسوب می شود.

دو پرسپولیسی در آستانه محرومیت

تیم های پرسپولیس و فولاد امروز از ساعت ۱۸:۰۰ در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. این در حالی است که از جمع شاگردان گل محمدی، مهدی ترابی و سعید آقایی که هر دو از نفرات فیکس و ثابت ترکیب پرسپولیس محسوب می شوند، ۳ اخطاره بوده و در آستانه محرومیت از بازی بعدی قرار دارند.

از این رو در صورتی که ترابی یا آقایی در بازی امروز از حسن اکرمی، کارت زرد دریافت کنند، نخستین بازی پرسپولیس بعد از تعطیلات نیم فصل مقابل نساجی را از دست خواهند داد.

عقب نشینی پرسپولیس با درخواست مالی پیکان

مسئولان باشگاه پرسپولیس این روزها به صورت چراغ‌ خاموش در حال مذاکره با برخی باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان لیگ برتری هستنند. پرسپولیسی‌ها با ارسال نامه رسمی خواستار جذب لوسیناو پریرا (شیمبا) شده و مذاکرات خود را با این باشگاه آغاز کردند هر چند بعید است فولادی‌ها به انتقال این مهاجم گلزن رضایت بدهند.

پرسپولیسی ها بعد از پریرا این بار دست روی ستاره پیکان گذاشته و خواستار جذب علیرضا کوشکی شدند. کوشکی بازیکنی است که استقلالی‌ها هم نیم نگاهی به جذب این بازیکن دارند اما درخواست سنگین پیکان برای صدور رضایتنامه این بازیکن باعث عقب نشینی کادر مدیریتی پرسپولیس شد.

کوشکی 1 سال و نیم دیگر با پیکان قرارداد دارد و باشگاه پیکان هم رقمی سنگین را برای انتقال این بازیکن به تیم‌های دیگر در نظر گرفته است.

پرسپولیس: پنجره نقل ‌و انتقالات باز می‌شود

در پی بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به علت بدهی به کریستین اوساگونا، این باشگاه نوشت: «باشگاه پرسپولیس به دنبال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به هواداران اطمینان داد پنجره بزودی باز می‌شود.

به دنبال شکایت اوساگونا و محکومیت پرسپولیس به پرداخت ۹۶ هزار دلار به علاوه سود ۵ درصد سالیانه آن، باشگاه پرسپولیس با تامین این مبلغ تلاش کرد پرونده این بازیکن نیجریه‌ای را مختومه کند اما به دلیل مشکلات تحریمی و انتقال پول، یکبار پول پس از انتقال برگشت خورد اما باشگاه مجددا اقدام به پرداخت پول کرد که طی دو سه روز آینده با نشستن به حساب وی، بزودی پنجره باز خواهد شد.»

 

اخبار استقلال

حضور فردین رابط در باشگاه استقلال

فردین رابط بازیکن جوان تیم استقلال تهران برای دریافت رضایتنامه به محل ساختمان این باشگاه مراجعه کرد. گفته می‌شود بازیکن جوان آبی پوشان برای سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی راهی تیم فجرسپاسی شیراز می‌شود.

انتقال بازیکن استقلال تهران به تیم همشهری منتفی شد.

احتمالا موضوع انتقال قرضی بابک مرادی به تیم هوادار منتفی شده و این بازیکن باید راه جدیدی را برای ادامه کار در لیگ بیست و یکم پیدا کند.

درخواست مهاجم برزیلی برای پیوستن به استقلال

ژان کارلوس ویسنته هافبک تهاجمی نائوچیکو برزیل یکی از اهداف نقل و انتقالاتی استقلال است. پس از آنکه روز گذشته رسانه های برزیلی از رد شدن پیشنهاد ۵۰۰ هزار دلاری آبی ها برای جذب این بازیکن خبر دادند، حالا هلیو دوس آنخوس سرمربی نائوچیکو از تمایل این بازیکن برای پیوستن به استقلال خبر می دهد.

وب سایت ne۴۵ در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشت: پس از پیشنهاد جدید ژان کارلوس، هلیو دوس آنخوس گفت‌وگو با هافبک تیمش را فاش کرد و به ماندگاری او اعتقاد داشت. ژان کارلوس پیشنهاد جدیدی از استقلال ایران دریافت کرد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ge.globo، هیئت مدیره نائوچیکو حاضر به مذاکره برای پیشنهادی در حدود ۲.۷ میلیون رئال برزیل (۵۰۰ هزار دلار) نشده است. همانطور که مربی هلیو دوس آنخوس در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه این موضوع را فاش کرد.

به گفته سرمربی تیمبوها (لقب نائوچیکو) ارزش این پیشنهاد از نظر دستمزدی، ژان کارلوس را به فکر پذیرش آن انداخت. با این حال، تمایل به ماندن در نائوچیکو نیز وجود دارد زیرا او بت و نماد باشگاه است و هلیو دوس آنخوس مطمئن است که ژان کارلوس در سال ۲۰۲۲ در این تیم خواهد ماند.

هلیو در این نشست مطبوعاتی گفت: باشگاه در حال صحبت و گفت‌وگو با او است. وضعیت نائوچیکو در این فرآیند خوب است، همانطور که وضعیت ژان نیز خوب است. امروز (جمعه)، او به من اعلام کرد که میل (به پذیرش پیشنهاد استقلال) به دلیل ارزش های مالی آن وجود دارد، اما همچنین میل به ماندن به دلیل همه چیزهایی که نائوچیکو به او داده نیز وجود دارد.

او ادامه داد: بیایید به یک مخرج مشترک برسیم. من در سال ۲۰۱۷ با ژان آشنا شدم، از سال ۲۰۲۰ با او شروع به کار کردم و او از هر نظر رشد زیادی داشته است. او بازیکنی آگاه در حرفه خود است. من همیشه به شوخی می گویم که او بازیکنی است که می داند چگونه محاسبه کند. ضرر و سود را باید اعمال کرد یا نکرد. او این سطح را دارد. اما من به خدا ایمان دارم که او این مشکل را حل خواهد کرد و ما او را برای مدت طولانی برای گلزنی، پاس گل و تصمیم گیری در بازی ها خواهیم داشت. او به همراه سایر بازیکنانی که می آیند یک مرجع برای ما است و در همه زمینه ها (برای تیم) مهم خواهد بود.

تارسیس میشل خبرنگار رادیوی برزیل و گزارشگر برنامه Transa Esportes در توئیتر خود نوشت: هلیو (سرمربی نائوچیکو) گفت که ژان کارلوس فاش کرده است که عمدتاً به دلیل مسائل مالی می‌خواهد به فوتبال ایران برود. به گزارش هلیو، ژان همچنین گفت که رد شدن پیشنهاد استقلال از سوی نائوچیکو، به دلیل ارزش کم پیشنهاد را درک کرده است.

هلیو ادامه داد: ژان رابطه خوبی با گیلرمه (دستیار و از اعضای کادرفنی نائوچیکو) دارد و از آنجایی که انگلیسی خوب صحبت می‌کند، به رمزگشایی برخی چیزها از نظر پیشنهادات کمک کرد. این دومین بار بود که با او درباره این موضوع صحبت می کردم. اولین مورد به درخواست رئیس باشگاه (دیوگنس براگا) بود. من با او گفت‌وگو کردم و دیروز او با رئیس باشگاه (دیوگنس براگا)، آری باروس و همچنین رئیس شورای مشورتی (الکساندر کارنیرو) ملاقات بسیار مثبتی داشت. امروز با ژان صحبت کردم تا از وضعیت او و شرایطش (پس از دریافت پیشنهاد استقلال) مطلع شوم. ژان می‌داند که یک پیشنهاد باید برای همه طرف‌ها خوب باشد. ما یک بت داریم که ژان است، جمعیتی که او را می پرستند. ما باید این رضایت را بدهیم.

آزادی: از استقلال نمی‌روم/ حال کرونایی‌ها خوب است

محمدرضا آزادی، بازیکن استقلال امروز (شنبه) مقابل ساختمان این باشگاه اظهار کرد: من قبلا هم گفتم که قصد جدایی از استقلال را ندارم. من سوالی از باشگاه داشتم که آمدم آن را بپرسم.

او درباره عملکردش در استقلال گفت: دیگر خدا هر چه بخواهد. ان‌شاءالله درست شود و بتوانم بازی کنم و گل بزنم.

بازیکن استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می‌شود، بیان کرد: بی‌شک قهرمان می‌شویم.

آزادی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از مبتلایان به کرونا در استقلال خبر دارد، توضیح داد: خبری ندارم چون چهار، پنج روز است که تمرین تعطیل است اما حالشان خوب است و تمرینات دوباره از سر گرفته می‌شود.

مظاهری به جای فولاد، در تمرین استقلال شرکت کرد

باشگاه فولاد خوزستان خواستار رشید مظاهری و آرش رضاوند در ازای انتقال صالح حردانی به استقلال شده و طی روزهای گذشته شایعات زیادی پیرامون نهایی شدن این انتقال مطرح شده است.

در شرایطی که امروز بحث عنوان شد حضور مظاهری در فولاد تقریبا قطعی شده اما این بازیکن در تمرین امروز تیمش حضور پیدا کرد. مظاهری جزو بازیکنانی است که تست کرونای آنها منفی شده و در کنار سایر بازیکنانی که در سلامتی هستند هستند تمرین می‌کند.

محمدرضا آزادی و فردین رابط بازیکنانی هستند که امروز در تمرین این تیم شرکت نکردند. هر دو بازیکن با استقلال قرارداد دارند و برای جدایی باید از این باشگاه رضایتنامه دریافت کنند.

تمرین استقلال زیر سایه کرونا

بعد از لغو تمرین استقلال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، تعدادی از بازیکنان استقلال امروز کار خود را آغاز کردند.

از بین بازیکنان اصلی استقلال فقط سیدحسین حسینی، زبیر نیک نفس، محمد دانشگر و عارف آغاسی در تمرین حضور پیدا کردند و سایر نفراتی که هنوز درگیر ویروس کرونا هستند، در تمرین غایب بودند.

به جز 4 بازیکن ذکر شده رشید مظاهری ، علیرضا رضایی، آرمان رمضانی، عارف غلامی، متین کریم زاده و سینا سعیدی دیگر نفراتی بودند که در تمرین امروز استقلال حضور داشتند.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا بازی استقلال برابر هوادار در هفته شانزدهم لیگ برتر روز چهارشنبه برگزار می شود یا نه؟

تست کرونای یزدانی منفی شد

سیاوش یزدانی مدافع استقلال دقایقی پیش با انتشار یک استوری، از منفی شدن تست کرونایش خبر داد. در حالیکه نهایتا تا 24 ساعت دیگر اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام خواهد شد، باید دید که اسکوچیچ قصد دعوت از یزدانی و دیگر بازیکنان استقلال را دارد یا خیر. این در حالی است که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باید فردا تست کرونا داده و از چهارم بهمن نیز راهی اردو شوند اما سازمان لیگ تصمیم گرفته که دیدار استقلال و هوادار را در تاریخ 6 بهمن و 24 ساعت پیش از بازی تیم ملی و عراق برگزار کند. در صورت دعوت سیاوش یزدانی به تیم ملی، مشخص نیست که این بازیکن در صورت برگزاری دیدار با هوادار به میدان می رود یا خیر.

01684844

 

دیدگاه تان را بنویسید