آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| یحیی تمرینات را تعطیل کرد/ فرهاد به دنبال هافبک خارجی

مهم ترین اخبار امروز پرسپولیس و استقلال را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهم‌ترین اخبار و حواشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در تاریخ چهارشنبه 29 دی 1400 را اینجا بخوانید

اخبار پرسپولیس

تعطیلی تمرینات پرسپولیس

کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین امروز (چهارشنبه) را تعطیل اعلام کرد و به بازیکنان استراحت داد.

سرخپوشان روز دوشنبه توانستند ذوب آهن را در اصفهان با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شوند.

فولاد خواستار جذب 3 بازیکن پرسپولیس شد

در آستانه فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها در آستانه تقویت تیم‌های خود برای نیم فصل دوم هستند، یکی از این باشگاه‌ها که اقدامات لازم را انجام داده فولاد خوزستان است.

باشگاه فولاد خوزستان روز گذشته در نامه‌ای رسمی خواستار جذب 3 بازیکن تیم پرسپولیس شده و درخواست خود را به صورت مکتوب ارسال کرده است. فولادی‌ها در نامه خود خواستار جذب مهدی شیری، سعید آقایی و رضا اسدی شده‌اند. 

ظاهرا مسئولان فولاد از 2-3 هفته قبل در تدارک جذب این بازیکنان بودند و حتی به صورت شفافی درخواستشان را برای جذب این بازیکن ارائه کردند اما روز گذشته این درخواست خود را رسمی کردند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با شکست مقابل مس کرمان از مسابقات جام حذفی کنار رفت.

فرصت یک هفته به مدیرعامل پرسپولیس

مشکلات مالی پرسپولیس همچنان به قوت خود باقی است. مجید صدری همچون دو مدیرعامل قبلی یک روز پیش از وعده خود برای پرداخت پول به مجموعه تیم، استعفا کرد تا رضا درویش از سوی وزارت به عنوان جانشین او معرفی شود و درویش که تنها یک هفته از صدور حکم مدیرعاملی اش در پرسپولیس می گذرد، تنها دو روز دیگر برای پرداخت پول به بازیکنان فرصت دارد.

درویش چهارشنبه هفته قبل به عنوان مدیرعامل انتخاب شد و در جلسه ای که همان شب در هتل محل اردوی تیم با بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس داشت، ضمن برگزاری مراسم معارفه، به مجموعه تیم قول داد تا آخر این هفته مبلغی را به حساب آن ها واریز خواهد کرد.

او در این میان دو جلسه را نیز با یحیی گل محمدی و افشین پیروانی برگزار و اعلام کرده تمام توانش را برای واریز پول انجام می دهد. حالا در حالی که یک هفته از حضور پرتنش رضا درویش در باشگاه پرسپولیس می گذرد، او تنها دو روز (فردا و پس فردا) فرصت دارد تا بدهی بازیکنان و مربیان را پرداخت کند در غیر این صورت بدون هیچ تردیدی شاهد اخباری نگران کننده از اردوی سرخ ها خواهیم بود.

در همین شرایط نیز برخی رسانه ها از استعفای احتمالی یحیی گل محمدی بعد از بازی با فولاد خوزستان خبر داده اند. اگرچه یحیی هنوز واکنشی به این خبر نداشته اما در صورتی که رضا درویش مبلغی را پرداخت نکند، مطمئنا شاهد اخبار نگران کننده ای از اردوی سرخ ها خواهیم بود.

2 لژیونر استقلالی در لیست خرید یحیی

در حالی که خیلی ها از رامین رضاییان، علیرضا بیرانوند و علی علیپور به عنوان خریدهای احتمالی پرسپولیس در نیم فصل یاد می کنند اما ظاهرا لیست یحیی گل محمدی فقط محدود به این بازیکنان نیست و بلندتر از این حرف هاست. یحیی گل محمدی روی 2 لژیونر فوتبال ایران که سابقه بازی در استقلال را دارند دست گذاشته و دوست دارد آنها را به خدمت بگیرد.

این اتفاق در شرایطی است که شایعاتی در مورد قطع همکاری هر دو بازیکن با باشگاه هایشان به گوش می رسد و به همین دلیل یحیی گل محمدی برای جذب آنها ابراز تمایل کرده است.

البته هنوز هیچکدام از این 2 بازیکن پاسخ قطعی به پرسپولیس نداده اند ولی باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا این باشگاه می تواند آنها را جذب کند یا نه.

اخبار استقلال

اصرار فرهاد مجیدی به جذب بازیساز خارجی

فرهاد مجیدی در خصوص جذب هافبک بازیساز به باشگاه استقلال اعلام نیاز کرده و آبی ها در این پست قطعا یک بازیکن جذب خواهند کرد.

نکته جالب اینکه برخی ایجنت ها به فرهاد مجیدی بازیکن داخلی معرفی کرده اند ولی سرمربی استقلال اعلام کرده اولویت او برای جذب بازیکن در این پست بازیکن خارجی است.

فرهاد مجیدی روی یکی دو گزینه خارجی نظر مثبت دارد ولی اگر به هر دلیلی جذب آنها عملی نشود، سراغ گزینه های داخلی می رود. قرار است استقلال به جز هافبک بازیساز در پست دفاع راست هم بازیکن جذب کند.

لغو بازی هوادار - استقلال قطعی نیست

بازی تیم های استقلال برابر پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان استقلال به ویروس کرونا لغو شد. بعد از لغو این بازی اینطور به نظر می رسید بازی با هوادار هم لغو خواهد شد ولی در این باره هنوز چیزی قطعی نیست و احتمال دارد بازی  دو تیم روز شنبه برگزار شود.

با توجه به اینکه طول درمان ویروس امیکرون به طور استاندارد 5 روز است، این احتمال وجود دارد تست کرونای آبی ها ظرف روزهای آینده منفی و بازی این تیم برابر هوادار برگزار شود.

در حال حاضر سازمان لیگ و باشگاه استقلال منتظر گزارش ایفمارک هستند تا وضعیت برگزاری بازی این تیم برابر هوادار مشخص شود.

سازمان لیگ فردا از استقلالی ها تست کرونا می گیرد

بعد از مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان استقلال، روز گذشته بازیکنان این تیم با حضور در ساختمان پک، مجددا زیر نظر سازمان لیگ تست کرونا دادند که قرار است نتیجه آن امشب اعلام شود.

همچنین استقلالی ها برای اطمینان از نتیجه آزمایش ها فردا هم یک تست کرونای دیگر می دهند و در پایان معلوم می شود آیا بازی این تیم برابر هوادار برگزار می شود یا نه.

پیش بینی استقلالی ها این است که 15-14 عضو کرونایی داشته باشند و بازی لغو شود ولی سازمان لیگ تا اعلام جواب تست دوم تصمیمی در این باره نخواهد گرفت.

خبری که مدیران استقلال دوست ندارند

در بازگشت اللهیار از زوریا به ترکیه، اخباری درباره احتمال حضور او در فوتبال جزیره یا بلژیک مطرح شده و خود اللهیار گفته بود که دوست دارد در اندرلخت با وینسنت کمپانی کار کند منتهی بر اساس ادعای برخی رسانه‌های ترکیه‌ای – یا بهتر بگوییم رسانه‌های نزدیک به باشگاه فنرباغچه – فعلا خبری از جدایی صیادمنش از فنرباغچه نیست.

قرارداد اللهیار با فنرباغچه تا تابستان دو سال آینده اعتبار دارد و با توجه به سن و سال این بازیکن، باشگاه ترکیه‌ای می‌تواند در پایان قرارداد این بازیکن، از فروش مهاجم ایرانی‌اش که در آن مقطع، 22 ساله شده، به سود خوبی برسد.

هر چند که استقلال از انتقال بعدی اللهیار هم به درآمد خواهد رسید اما در صورتی که انتقال صیادمنش در این مقطع منتفی شود، استقلال نمی‌تواند به رقمی در حدود 30 میلیارد تومان برسد.

استقلال حدود 50 میلیارد تومان بدهی دارد که اگر نتواند آنها را پرداخت کند، قطعا به مشکل خواهد خورد. در چنین شرایطی، واریز 30 میلیارد تومان به حساب این باشگاه، می‌توانست بخش قابل توجهی از مشکل استقلالی‌ها را حل کند منتهی اگر قرار به ماندن اللهیار در فنرباغچه باشد، استقلال فعلا باید قید این پول را بزند.

البته می‌توان به این ماجرا به یک شکل دیگر هم نگاه کرد. اینکه شاید دفعه بعدی که صحبت از انتقال صیادمنش شد، رقم بیشتری نصیب استقلال شود.

این استقلالی به کرونا مبتلا نشده است

باشگاه استقلال این روزها درگیر ویروس کرونا شده و دیدار این تیم مقابل پیکان نیز لغو شد. در همین خصوص صحبت هایی در مورد ابتلای زیبر نیک نفس، هافبک این تیم به کرونا منتشر شده بود که این بازیکن با انتشار استوری اینستاگرامی به تکذیب آنها پرداخت:

زبیر نیک نفس

ذوب آهن هم مشتری مظاهری است

رشید مظاهری که جدایی اش از استقلال قطعی شده همچنان مقصد نهایی خود را انتخاب نکرده است. پیش از این خبرهایی مبنی بر این منتشر شد که باشگاه فولاد خواهان جذب مظاهری است و حالا در فضای مجازی شایعاتی منتشر شده که ذوب آهن، باشگاه سابق رشید مظاهری قصد دارد این دروازه بان را به خدمت بگیرد.

حال باید دید دروازه بان جنجالی استقلالی ها کدام تیم را برای مقصد خود انتخاب می کند.

رضاوند منتظر اتمام کار جذب هافبک خارجی

آرش رضاوند بازیکنی است که مورد توجه فولاد قرار گرفته است و گفته می‌شود جواد نکونام حاضر است در صورت جذب او با انتقال صالح حردانی به جمع آبی‌پوشان موافقت کند.

با این حال فرهاد مجیدی تا نتواند یک هافبک بازیساز خارجی جذب کند، با جدایی رضاوند موافقت نخواهد کرد تا تیمش در این پست به مشکل نخورد.

با این شرایط در صورت عقد قرارداد بازیکن خارجی، احتمالا رضاوند با فولاد قرارداد می کند و حردانی برای تقویت پست دفاع راست به استقلال می‌آید.

دیدگاه تان را بنویسید