انتقاد اسماعیل حلالی از شهرآورد ۹۷ در گفت وگو با جی پلاس

بازیکنان دربی هیچ مهارتی نداشتند و ندارند/ صد سال سیاه مثل امیری شوت نمی زدم!

یک کارشناس فوتبال می گوید بازیکنان حاضر در دربی هیچ مهارت و خلاقیت نداشتند و نتوانستند یک موقعیت هم فراهم کنند.

لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل حلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره دیدار استقلال و پرسپولیس و تساوی کسالت آور و نه چندان زیبا و ناتوانی دو تیم در اجرای مباحث تاکتیکی و فنی گفت: وقتی یک تیمی نمی‌ تواند بحث هجومی خود را به درستی انجام دهد، پس در زمینه مباحث تدافعی هم هیچ حرفی نمی ماند. این دو تیم کاری در زمینه مباحث هجومی انجام ندادند. استقلال بعضی مواقع از جلوی محوطه جریمه پرسپولیس فشار می‌آورد که پرسپولیس هم توانی برای خارج شدن از فشار حریف نداشت.

 

کارلوس عوض بشو نیست؛ کی روش بلای سیدجلال را سر یک مصری آورد!

 

وی با بیان اینکه قصد دارد واقعیت‌ های فوتبال ایران را به زبان بیاورد اظهار کرد: شاید هر کسی این مسائل را نگوید اما ما دچار فقر تکنیکی و مهارت‌های فردی هستیم. بازیکنان این دو تیم نخبه های لیگ هستند. با در نظر گرفتن حضور چندین بازیکن نخبه در سپاهان، گل گهر و تراکتور روی هم 200 بازیکن نخبه داریم که 30 نفر در استقلال و پرسپولیس هستند. این مهارت ها برای این 30 بازیکن بسیار اندک است. در واقع این بازیکنان هیچ گونه مهارتی ندارند. آن ها نمی تواند در موقعیت یک در مقابل یک تصمیم درستی بگیرند.

 

چیزی که هرگز در فوتبال ایران ندیده بودیم!

 

این کارشناس فوتبال با انتقاد از بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: در طول دربی ما هیچ کار خلاقانه ای ندیدیم و هیچ بازیکنی نتوانست برای خود یک موقعیت گل فراهم کند. این بازیکنان صاحب تکنیک لازم نیستند. پس چطور می توانند 50 میلیون هوادار را ارضا کنند؟

 

وریا غفوری یک مصدوم مشکوک دیگر در استقلال!

 

حلالی به راهکارهای فوتبالی برای خروج از فشار تیم مقابل اشاره کرد و افزود: وقتی یک تیمی پر فشار بازی می کند، راهکارش این است که یار مقابل را از پیش رو برداریم. گاهی با دریبل این کار انجام می شود و در مواقعی هم با کارهای ترکیبی. وقتی این بازیکن را دور بزنید، ابتکار عمل به علت برتری عددی در اختیار تیم شما است و اگر فوتبالیست باشید می‌توانید تیم مقابل را نابود کنید اما بازیکنان حاضر در دربی این توانایی را نداشتند و با ترس و لرز توپ را لو می‌دادند.

 

اعتراض زیبا به 27 سال حسرت؛ در دنیای فوتبال خبری از کارهای پوپولیستی ایران نیست!+ عکس و فیلم

 

این بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان در طول مسابقه نتوانستند بیشتر از چهار، پنج پاس سالم را به طور متوالی به هم بدهند گفت: بازیکنان ما این مهارت را هم نداشتند. نحوه پاس دادن مهم است. این بازیکنان به صورت آکادمیک این مسائل را یاد نگرفته‌اند  و مهارت هایشان محدود است. نمی توان هر پاسی را در هر نقطه زمین داد. بازیکنان ما بیشتر مسائل فوتبالی را یاد نگرفته اند. چیزهایی که می دانند خیلی کم است. بازیکن باید در کجای زمین، با چه فشاری و با کدام نقطه از پای خود پاس دهد.

حلالی با تاکید بر اینکه فوتبال ایران از کمبود خلاقیت در بازیکنانش رنج می برد ادامه داد: در دربی 97 هیچ خلاقیتی وجود نداشت. بازیکنان ما در گذشته خلاق بودند اما دیروز من این موضوع را ندیدم. آن موقعیتی که وحید امیری صاحب شد و به شکم بازیکن استقلال شوت زد، کاملا اشتباه بود. من صد سال سیاه آن را شوت نمی زدم. او می توانست با یک سر توپ زدن، سه بازیکن حریف را محو کند و به دروازه خالی حسینی شوت بزند. تازه وحید امیری بهترین بازیکن ما بود. وقتی دو نفر جلوی توپ دراز کشیده اند، چه معنایی دارد که شوت می زنید؟

این مربی فوتبال با بیان اینکه کارش را می‌ داند و به طور اشتباهی در فوتبال نیست گفت: من در برهه‌ای فوتبالیست بودم که استعداد فوران می کرد ولی زمان اشتباهی بود چون آموزشی وجود نداشت. من از بازی هم تیمی هایم لذت می بردم چون یک چیزهایی را یاد می گرفتم. وقتی با مجتبی محرمی بازی می کردی هر روز یک چیزی یاد می گرفتی. او استانداردها را بالا برده بود. بدون آموزش، می دانست چه زمانی چه کار باید بکند. به صورت خودکار کاری را که نیاموخته بود انجام می داد. الان آموزش می دهیم ولی بازیکن یک جور دیگری کار می کند. سطح توانمندی بازیکنان ما کمتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که سهم مربیان دو تیم یعنی گل محمدی و مجیدی در این دربی چقدر بود گفت: مربیان ما نسبت به بازیکنان خیلی بالاتر هستند. نقش مربی ها پر رنگ تر است، تمرینات به روز تر شده و اتفاقات خوبی رخ داده است. این خروجی در حد ورودی نیست. ما می توانیم خروجی بهتری بگیریم. قبول کنیم که استعدادهای فوتبالی در کشورمان پایین آمده است. چون پول به میان آمده، همه دنبال فوتبال آمده اند؛ از مدیر و تا بقیه می خواهند فوتبالیست شوند. این تعجمع باعث می شود استعدادها دیده نشوند.

دیدگاه تان را بنویسید