جی پلاس

اعتراض زیبا به 27 سال حسرت؛ در دنیای فوتبال خبری از کارهای پوپولیستی ایران نیست!+ عکس و فیلم

هواداران اورتون در حرکتی نمادین و در دیدار مقابل آرسنال به نشانه 27 سال ناکامی و حسرت در کسب جام، در دقیقه 27 ورزشگاه را ترک کردند و سبک جدید و مسالمت آمیزی از اعتراض به وضعیت تیم شان را به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیشب برای اورتونی‌ها بسیار عجیب و دراماتیک تمام شد. در شبی که گروهی از هواداران این تیم در اعتراض به وضعیت این تیم در فصل جاری و 27 سال ناکامی در کسب هر گونه جام قهرمانی قصد اعتصاب و اعتراض داشتند، شاگردان بنیتز غوغا کردند و بازی باخته را در وقت‌های تلف شده نیمه دوم با پیروزی عوض کردند تا فعلا رافائل بنیتز در سمت مربیگری تافی‌ها ابقا شود.

پیش از بازی اورتون و آرسنال در گودیسیون پارک در شهر لیورپول، فراخوان هایی از سوی برخی از گروه های هواداری اورتون از جمله Royal Blue Mersey منتشر شد که طبق آن قرار بود هواداران معترض در دقیقه 27 ورزشگاه را ترک و به این شکل به سیاست های مدیران این باشگاه 27 سال گذشته که مانع از کسب هر گونه قهرمان شده، اعتراض کنند.

اعتراض هواداران اورتون

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که تافی ها این فصل را هم بسیار ناامید کننده شروع کردند و تا قبل از این بازی در رتبه شانزدهم جدول رده بندی و تقریبا در حوالی منطقه سقوط قرار داشتند و دربی شهر لیورپول را هم با گل‌های بسیار زیاد به رقیب سنتی و دیرینه خود واگذار کردند.

وضعیت ناگوار اورتون در این فصل و عقب افتادن از رقیب همشهری که تقریبا در تمام این سال ها جزو چهار تیم برتر انگلیس بوده و در دو سه فصل اخیر هم قهرمان اروپا و انگلیس شده، این هواداران را به اعتراضی مسالمت آمیز مجاب کرد.

نحوه اعتراض این گروه هواداری که از متعصب ترین هواداران به اورتون هم به شمار می رود از زمان انتشار تا اجرای این حرکت اعتراضی در بازی با آرسنال مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفته بود چرا که برخلاف آنچه پیش از این دیده شده، آن ها به جای شکستن یا تخریب سکوهای ورزشگاه یا ایجاد اختلال در حین مسابقه، اعتراض خود را به شکل آرام و بدون حاشیه ای انجام دادند که بازخورد بیشتر و قابل توجه تری هم در رسانه های اروپایی داشت.

بعد از خروج  این هواداران از ورزشگاه، این گروه بعد از گذشت حدود پنج دقیقه مجددا به ورزشگاه برگشتند و حمایت خود از تیم محبوبشان را برای برتری مقابل یکی از تیم های با سابقه انگلیس یعنی آرسنال را از سر گرفتند و شاهد کامبک اورتون و برتری در لحظات پایانی بودند.

اعتراض هواداران اورتون

اما رفتار این هواداران برای نشان دادن نارضایتی خود از وضعیت موجود، می تواند پایه گذار حرکات بعدی در فوتبال اروپا و حتی ایران شود؛ هوادارانی که به جای ایجاد اختلال در جریان مسابقه یا پرتاب اشباء به زمین یا ورود به زمین چمن، صرفا سعی کردند با خالی کردن یک قسمت از سکوهای ورزشگاه، اعتراض خود را در ابعاد گسترده تری به نمایش بگذارند.

در سال های گذشته هم در فوتبال ایران بارها این اتفاق رویت شده که گروهی از تماشاگران برای نشان دادن اعتراض خود دست به تخریب سکوها یا پرتاب اشیاء به زمین مسابقه زده‌اند که محرومیت های بیشتری را به دنبال داشته اما مطمئنا اعتراض به سبک هواداران اورتون هیچ هزینه ای و تبعات سنگینی برای تماشاگران و فوتبال ندارد و بازتاب بیشتری برای اعلام نارضایتی تماشاگران خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید