یادداشت

دربی 97؛ جفت هیچ!

دربی 97 آینه تمام نمای این روزهای فوتبال ایران بود؛ فوتبالی که سرشار از هیاهو است اما مثل طبل تو خالی می ماند و درست مثل نتیجه روز گذشته هیچ است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شبنم روحی: دربی 97 پایتخت میان استقلال و پرسپولیس برگزار شد و صرف نظر از نتیجه تساوی بدون گل آن چه که به چشم آمد کیفیت پایین مسابقه بود؛ درست مثل بازی های گذشته.

در سال های اخیر کم پیش آمده که در پایان دربی هواداران از دیدن یک بازی در حد نام استقلال و پرسپولیس راضی باشند و دربی 96 و 97 از همه بدتر بود.

 

تصویر واضح از لحظه جنجالی دربی 97؛ بالاخره پنالتی بود یا نه؟+ عکس و ویدیو

 

اینکه فلان بازیکن باید اخراج می شد اما نشد؛ باید پنالتی گرفته می شد اما نشد؛ داور اشتباه کرد یا نکرد درصد کمی از ماجرای دربی های بی رمق است. برفرض اگر یکی از دو تیم فقط با یک گل پیروز میدان می شد چه تفاوتی در کیفیت فنی مسابقه داشت؟

بارها در فوتبال اروپا یا حتی ایران هم مشاهده شده که بازی های بدون گل اما با سطح فنی بالا برگزار شده و تمام مخاطبان از دیدن آن لذت بردند اما دربی شبیه هیچ کدام از آن ها نبود.

دو تیمی که از بازیکن و مربی گرفته تا مدیران عامل برای کلکل های مجازی در صف اول می ایستند و ادعای بهترین بودن را دارند در یکی از مهم ترین بازی های داخلی به قدری ضعیف کار می کنند که در پایان مخاطبان از خود می پرسند برای چه این مسابقه را دیدم؟ حیف آن چُرت عصر که از دست رفت!

بازیکنان میلیاردی که برای تاخیر در پرداخت کمترین درصد قراردادشان اعتصاب می کنند، عاشق مصاحبه با رسانه ها می شوند و با یک استوری یاد هواداران و منت گذاشتن سر آن ها برای کسب پیروزی بدون درنظر گرفتن مشکلا هستند؛ حتی نتوانستند در بازی که به اصطلاح ویترین فوتبال ایران است خودی نشان بدهند. ویترین فوتبال ایران در بازی شب گذشته به قدری زشت بود که بعید به نظر می رسد نظر کسی را جلب کند تا سمتش بیاید.

شاید بهتر باشد مدیران عامل که دورهمی های عوام فریبانه برگزار می کنند یا با استوری و پست هایشان از انفجار بمب و خبرهای خوب صحبت به میان می آورند کمی به باشگاه داری حرفه ای توجه کنند. مربیان هم بعد از بازی حتی از ارائه کمترین توضیحات فنی در حیطه وظایف خود شانه خالی می کنند  و به نوعی با پیش کشیدن مسائلی چون اشتباهات داوری از پاسخ گویی فنی فرار می کنند. بازیکنان نیز از اشتباهات داوری حرف می زنند، نظر می دهند اما وقتی درباره عملکرد تیم یا خودشان صحبت می شود می گویند این مسائل به من ربطی ندارد!

یک بار دیگر تماشاگران که گاهی فوتبال تنها سرگرمی یا دلخوشی شان است، چشم انتظار دیدن دربی بودند و قطعا در دربی برگشت هم دوباره گول هیاهوی هیچ سرخابی ها را می خورند و دوباره با مشتی استوری و حرف های بی معنا حمایت شان می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید