جی پلاس

کارلوس عوض بشو نیست؛ کی روش بلای سیدجلال را سر یک مصری آورد!

سرمربی سابق تیم ملی ایران و کنونی مصر باز هم با تصمیم اخیر خود جنجال آفرین شده و پای صلاح را هم وسط کشیده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی‌روش به تازگی در فوتبال مصر هم حاشیه ساز شده است. او با گرفتن بازوبند کاپیتانی از بازیکن باسابقه تیمش، محمد صلاح را به عنوان کاپیتان کشور فراعنه انتخاب کرده است.

مشابه این اتفاق سال‌ها قبل در فوتبال ایران هم رخ داد و کی روش تصمیم به تغییر کاپیتان تیم ملی گرفت. ماجرا از این قرار بود که در روزهای نیمکت نشینی مسعود شجاعی، سید جلال حسینی با بازی ملی بیشتر که در آینده هم توانست وارد باشگاه صدتایی‌های ایران شود، بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت.

با وجود سابقه بیشتر، کی روش تصمیم به تغییر کاپیتان دوم تیم ملی از جلال حسینی به اشکان دژاگه گرفت که در آن مقطع در فولام انگلیس بازی می کرد و در اوج فوتبال خود بود.

این تصمیم کی روش به علت عدم تسلط حسینی به زبان انگلیسی و همینطور دور بودن از وسط زمین بود که در نهایت او اشکان دژاگه را به علت تسلط بر چند زبان مختلف و داشتن وجه بین المللی، به عنوان کاپیتان تیم ملی برگزید و در نهایت هم جلال حسینی از عرصه بازی های ملی کنار رفت.

مشابه این تصمیم در فوتبال مصر هم رخ داده که برخلاف جلال حسینی، صدای بازیکن تیم ملی مصر را در آورده است. احمد فتحی، بازیکن 37 ساله تیم پیرامید مصر با 137 بازی ملی از 10 سال گذشته تاکنون کاپیتان تیمش بود اما کی روش، محمد صلاح را با 74 بازی ملی به عنوان سومین بازیکن باسابقه تیم ملی مصر به عنوان کاپیتان انتخاب کرده است.

اگر چه انتخاب کاپیتان از اختیارات سرمربی هر تیمی است اما دخالت در این فرایند معمولا با انتقاداتی همراه است. محمد صلاح با اشاره به دلخوری احمد فتحی از این ماجرا گفته: با فتحی صحبت کردم و او تاکید کرد که نحوه گرفتن بازوبند از او درست نبود. فتحی به من گفت از 10 سال گذشته من را می شناسد. او از من درباره نحوه گرفتن بازوبند از خودش شکایت کرد. رابطه من با او بسیار خوب است. من درخواست بازوبند کاپیتانی را ندادم چون مسئولیت سنگینی را روی دوشم می گذارد. کی روش به بازیکنان خبر داده بود که به سبک اروپا او دستور داده که بازوبند به من برسد.

این جنجال در فوتبال مصر در حالی است که حداقل در این مورد، کی روش اجازه نداده بود هیچ بازیکنی از جمله جلال حسینی با تجربه که دو برابر دژاگه بازی ملی داشت، به این تصمیم معترض شود.

دیدگاه تان را بنویسید