جی پلاس

رکورد تاریخی و جذاب کی روش در آستانه شکسته شدن به دست اسکوچیچ!

یک رکورد دیگر می‌تواند طی هفته‌های آینده به دست دراگان اسکوچیچ و شاگردانش شکسته شود و تیم ملی سریعترین صعود خود به جام جهانی را رقم بزند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با وجود تمام انتقادهای مثبت و منفی، این فرصت را دارد که سریعترین صعود تیم ملی به جام جهانی را به نام خود رقم بزند.

شاگردان اسکوچیچ امروز در ششمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی در اردن به مصاف سوریه می‌روند. این دیدار در آغاز دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود و سه امتیاز مسابقه تیم ملی را به یک قدمی قطر می‌رساند.

شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی مقابل سوریه، 16 امتیازی می‌شوند و در دیدار با عراق که هفتم بهمن برگزار می‌شود، به طور رسمی برای کسب سهمیه جام جهانی به میدان خواهند رفت. البته این موضوع به شرطی است که لبنان در دو بازی آینده خود (امارات و کره جنوبی)، یک مساوی یا شکست داشته باشد.

در این صورت تیم ملی با 19 امتیاز و سه هفته مانده به اتمام این مسابقات، سهمیه جام جهانی قطر را کسب می‌کند که رکوردی بهتر نسبت به کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ است.

پیش از این و در انتخابی جام جهانی 2006، تیم ملی با هدایت برانکو و با شکست بحرین در هفته پنجم بازی‌ها، یک هفته زودتر به جام جهانی آلمان صعود کرده بود.

همچنین در سال 2018، تیم ملی با هدایت کی‌روش با برتری مقابل ازبکستان، دو هفته زودتر از اتمام مسابقات به جام جهانی روسیه راه یافت که بهترین عملکرد تیم ملی بود.

در اولین صعود تیم ملی به جام جهانی 1978 آرژانتین نیز، شاگردان حشمت مهاجرانی با برتری یک بر صفر مقابل استرالیا در هفته هفتم مسابقات سهمیه جام جهانی را کسب کردند و در هفته پایانی در دیداری تشریفاتی به میدان رفتند.

در انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه هم تیم ملی در آخرین روز و به عنوان آخرین تیم ملی در بازی‌های پلی‌آف به جام جهانی صعود کرد.

به این ترتیب اگر اسکوچیچ بتواند با تیم ملی در هفته هفتم به جام جهانی قطر صعود کند، بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را رقم خواهد زد.

دیدگاه تان را بنویسید