حسین کلانی در گفت و گو با جی پلاس مطرح کرد؛

ما جزو کشورهای ثروتمند جهان هستیم اما پول نداریم برای تیم ملی لباس بخریم؟!

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: باید افسوس خورد برای فدراسیون فوتبال که به علت بی توجهی، صدای بازیکنان را در آورده و با همین صحبت ها، آبروی ما را می برد. اینکه بازیکنان ما وضعیت مناسبی از حیث لباس های تیمی ندارند، باعث شرمسازی است. ما جزو کشورهای ثروتمند جهان هستیم اما پول نداریم لباس بخریم؟

لینک کوتاه کپی شد

حسین کلانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در هفته ششم انتخابی جام جهانی و نزدیک تر شدن شاگردان اسکوچیچ به حضور در جام جهانی قطر گفت: بازیکنانی ایرانی با درک و شعور بالای خود تمام مشکلات و کاستی‌ها و همینطور جبهه‌گیری علیه ایران را فهمیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند با همبستگی و اتحاد به دنبال برتری در این دیدار و نزدیک تر شدن به جام جهانی باشند. من فکر می کنم با حفظ آرامش و بازی حرفه ای که در گذشته از تیم ملی دیده‌ایم، این دیدار را هم با پیروزی به پایان می رسانیم. متاسفانه مشکل کنونی تیم های ایرانی تحریم هایی است که از داخل کشور وارد می‌شود و گاهی مسائلی را می شنویم که در شان تیم ملی ایران نیست.

وی با اشاره به مشکلاتی که بازیکنان تیم ملی از طریق فضای مجازی و بعد از بازی با لبنان اعلام کردند و خواستار بهبود اوضاع پوشاک این تیم و همینطور پرداخت پاداش خود شدند گفت: بازیکنان ما تلاش می کنند با چنگ و دندان از حیثیت این مملکت دفاع کنند و در این زمان بحرانی لبخندی را روی لبان مردم بیاورند. فراموش نکنید که هیچ موفقیتی مستمر نیست و ممکن است در یک جایی متوقف شوید. ممکن است بعد از بارها موفقیت، یک بار متوقف شوید اما همان شکست می تواند سکوی پرتاب برای موفقیت های بعدی شود. باید افسوس خورد برای فدراسیون فوتبال که به علت بی توجهی، صدای بازیکنان را در آورده و با همین صحبت ها، آبروی ما را می برد. اینکه بازیکنان ما وضعیت مناسبی از حیث لباس های تیمی ندارند، باعث شرمسازی است. ما جزو کشورهای ثروتمند جهان هستیم اما پول نداریم لباس بخریم؟ این مسائل روی روحیه بازیکنان اثرگذار است. بازیکنان ما با حداقل ها هم با جان و دل بازی می کنند و فقط احترام می خواهند.

این پیشکسوت فوتبال درباره شرایط تیم ملی در آستانه دیدار با سوریه گفت: یک پیروزی خوب مقابل لبنان کسب کردیم. واقعا با اینکه لبنان قابل قیاس با فوتبال ایران نیست، پیروزی برابر این تیم در صورتی که شرایط هم نامساعد باشد، سخت تر می شود. این پیروزی که در لحظات پایانی رقم خورد می تواند روحیه تیم ملی را دو چندان کند. الحمدالله که شرایط تیم ملی خوب است و امیدوارم سوریه را هم از پیش روی خود بردارد.

کلانی با اشاره به حضور بازیکنان ایرانی در تیم های اروپایی اظهار کرد: هیچ کدام از تیم های منطقه در حد و اندازه های تیم ملی ایران نیستند. شاید هزینه های بسیاری انجام دهند و بازیکنانی را به تابعیت خود در بیاورند اما می بینید که در این سال ها هر بار مقابل ایران بازی کرده‌اند، ترس و هراس داشته اند و جملگی برای کسب پیروزی روی به بازی تدافعی می آورند. امروز هم سوریه از این قاعده مستثنی نیست و حتما در لاک دفاعی فرو می رود تا شکست سنگینی را مقابل ایران تجربه نکند.

این بازیکن سابق تیم ملی ایران با اشاره به رفتار حرفه ای بازیکنان تیم ملی مقابل لبنان گفت: تلاش های لبنان برای حفاظت از گل و همینطور عصبانی کردن بازیکنان ما بی تاثیر بود. ما تا آخرین لحظه شاهد بودیم که تیم ملی آرام و مسلط بود و سعی داشت راهی برای گلزنی پیدا کند. اگر می خواستیم وارد برنامه ای که آن ها برای ما در نظر گرفته بودند، بشویم قطعا نمی توانستیم بازی را ببریم و همین شکست روحیه تیم ملی را به هم می ریخت چرا که حواشی گذشته بزرگتر می شد.

وی درباره حل و فصل مشکلات میان طارمی و اسکوچیچ برای حضور در اردوهای بعدی تیم ملی گفت: طارمی ستاره فوتبال این مملکت است و کسی است که آبروی ما را در کشورهای خارجی حفظ کرده است و به وطنش عشق می ورزد. او یک اشکالی را دیده و به آن پرداخته است. دلیل ندارد او را حذف کنیم. ممکن است من هم با رئیسم به مشکل بخورم اما این اتفاق دلیل بر اخراج که نیست. نباید بیش از حد این مسئله را از سوی هر دو طرف بزرگ کنیم. مربی پدر دوم هر بازیکنی است. باید احترام ها هم حفظ شود. همه بازیکنان ایرانی نجیب هستند و به آن ها افتخار می کنیم. اگر گاهی اوقات هم نادانسته و ناآگاهانه رفتاری از کسی سر می زند باید اصلاحش کنیم نه اینکه به موضوع دامن بزنیم.

این پیشکسوت در بخش دیگری از صحبت های خود به رفتارهای دوگانه فیفا و AFC اشاره کرد و گفت: رابطه ما با هر نهاد و سازمانی باید متقابل باشد. هر چه ما برای انجام خواسته های این دو نهاد گام بر می داریم، آن ها سعی دارند ما را دچار مشکل کنند. چرا پاداش تیم های ایرانی پرداخت نمی شود و از آن سمت می‌گویند که تیم های ما بدهکار هستند. ما چرا باید به خواست ها آن ها تن بدهیم؟ باید این دو نهاد را با لگد دور بیاندازیم و اصلا در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنیم. مثلا در جام جهانی شرکت کنیم چه اتفاقی می افتد؟ قبول دارم شرکت در جام جهانی برای بازیکنان و مردم ما خوب است اما باید عزت خودمان را هم حفظ کنیم.

او در واکنش به این که می توان تعامل با دنیا را هم حفظ کرد و در عین حال به رفع برخی موانع داخلی پرداخت گفت: ما مشکلات و کمبودهایی داریم که حاصل عدم درک خودمان است. باید هر چه سریعتر در بخش از موارد تجدیدنظرهایی را انجام دهیم و به این جوان ها اهمیت بدهیم. اما در عین حال شاهد هستیم که برخی از سازمان های خارجی هم با مغرضانه برخورد می کنند تا ما دچار مشکل شویم.

تیم ملی فوتبال ایران و سوریه امروز ساعت 19:30 در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن به مصاف هم می روند. تیم ملی در صورت پیروزی در این دیدار یک قدم تا صعود به جام جهانی فاصله خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید