گزارش جی پلاس از لحظات جنجالی جهان ورزش

حواشی عجیب زندگی اسطوره ترسناک آلمان| الیور کان؛ مردی که همسر باردارش را ترک کرد!+ عکس

الیور کان اتفاقات سیاه و حاشیه زیادی در زندگی فوتبالی و شخصی خود داشت که یکی از آن ها ترک کردن زن باردارش بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: اولیور کان یکی از اسطوره های تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است. او که اکنون مدیر اجرایی باوارایی ها است عناوین زیادی را با تیم مونیخی فتح کرد و به همراه مانشافت قهرمان یورو ۱۹۹۶ شد. کان درون دروازه فوق العاده بود و حتی آلمان به لطف درخشش تا فینال جام جهانی ۲۰۰۲ صعود کرد اما رفتارهای عجیبش در میدان هرگز از یادها نخواهد رفت. او بیرون از زمین نیز حواشی خاص خودش را داشت.

اولیور کان

دروازه‌بان آلمانی چه برای هم تیمی ها و چه برای حریفانش ترسناک بود. مهمت شول که ۱۳ سال در کنارش بازی کرد تنها از دو چیز می ترسید: "جنگ و اولیور کان." دروازه‌بان بایرن مونیخ اگر از بازیکنی عصبانی می شد به شدت با او برخورد می کرد. اوج این خشونت به دیدار بایرن و دورتموند در سال ۱۹۹۹ برمی گردد. او گوش آندرئاس مولر را پیچاند. در یک صحنه تلاش کرد تا صورت و گردن هایکو هرلیش را گاز بگیرد و مانند یک کونگ فو کار به سمت استفان چاپیوسات پرواز کرد.

اولیور کان

قربانی دیگر کان، توماس برداریچ بود. بازیکن لورکوزن باوجود این که داور آفساید اعلام کرد به توپ ضربه زد دروازه‌بان بایرن از این رفتار خوشش نیامد و گردن برداریچ را گرفت. درست است که داور تنها به دو بازیکن کارت زرد نشان داد اما این اتفاق برای کان گران تمام شد.  رفتار برنده توپ طلای جام جهانی ۲۰۰۲ با انتقادات زیادی همراه شد و موجب شد بازوبندی کاپیتانی تیم ملی از او گرفته شود.

اولیور کان

دیگر درگیری کان با بازیکن حریف در ۳۷ سالگی اش رخ داد. دروازه‌بان آلمانی در دیدار برابر شالکه در یک ضربه تلاش داشت که توپ را دور کند، در مقابل سورن لارسن می خواست با سر به توپ ضربه بزند. این اتفاق موجب زمین خوردن دروازه‌بان بایرن شد. کان بلند شد و به سرعت به سمت لارسن رفت و با خشم گردنش را گرفت. داور تنها به او کارت زرد نشان داد.

اولیور کان

میروسلاو کلوزه زمانی که در وردربرمن بود بود با خشم دروازه‌بان بایرن روبرو شد. کان ابتدا بر سر مهاجم آلمانی فریاد کشید و سپس دو بار به بینی کلوزه ضربه زد. کان حتی به هم تیمی اش هم رحم نمی کرد. آندرئاس هرتسوگ در دیدار برابر اشتوتگارت توپ را در میانه از دست داد و موجب ضد حمله حریف شد. نزدیک بود این حمله به گل تبدیل شود. دروازه‌بان بایرن که از هرتسوگ عصبانی شده بود یقه پیراهن هم تیمی اش را به شکلی کشید که ممکن بود باعث سرنگونی اش شود. تصور کنید اگر توپ گل می شد کان چه واکنشی نشان می داد!

اولیور کان

به دروازه‌بان آلمانی لقب "پادشاه کان" داده بودند که به شکلی بازی با کلمه "پادشاه کونگ" (گوریل افسانه ای در  فیلم)  بود. به همین خاطر هواداران حریف در جریان بازی های بایرن به سمت او موز پرتاب می کردند. با این حال یک بار نوجوان ۱۶ ساله دروازه‌بان بایرن را غافلگیر کرد. او که در جایگاه تماشاگران فرایبورگ حضور داشت توپ گلفی را به سمت کان پرتاب کرد و موجب خونریزی شدید از پیشانی دروازه‌بان آلمانی شد. اولی هوینس، سرمربی بایرن تمام تلاش خود را کرد تا کان عصبانی را آرام کند.

اولیور کان

یکی از رفتارهای عجیب کان در یک مراسم خیریه دیده شد. او به آن مراسم دعوت شد تا پنالتی های پسربچه های ۹ ساله را مهار کند. هر گلی که دریافت می کرد موجب می شد اسپانسرها و مسئولان برگزاری مراسم مبلغی به خیریه کمک کنند اما کان در کمال تعجب تمام ضربات را مهار کرد! دروازه‌بان آلمانی در زندگی شخصی اش نیز حاشیه داشت. او همسرش سیمونه که هشت ماهه باردار بود را ترک کرد تا با ورنا کرت زندگی کند. آلمانی ها به شدت از رفتار کان انتقاد کردند چون معتقد بودند دروازه‌بان بایرن خیانت کرده است. نامزدی کان و کرت در تابستان ۲۰۰۳ تنها چند هفته طول کشید و آن ها از هم جدا شدند.

اولیور کان

در سال ۲۰۱۱ کان به دوبی سفر کرد و در بازگشت به کشورش به خاطر پنهان کاری جریمه شد. او به دلیل این که به مسئولان فرودگاه مونیخ اعلام نکرد خریدی به ارزش ۷ هزار یورو (لباس و دکمه سر دست) از امارات داشته است جریمه شد. دادگاه آلمان او را به پرداخت ۱۲۵ هزار یورو محکوم کرد. دروازه‌بان بایرن پیش از این در سال ۲۰۰۷ به خاطر انتقاد از عملکرد فرانک ریبری و لوکا تونی جریمه شده بود. باشگاه بایرن او را از یک بازی محروم و به پرداخت ۲۵ هزار یورو محکوم کرد.

اولیور کان

دروازه‌بان آلمانی تنها از هم تیمی هایش انتقاد نکرده است. او پس از حذف جنجالی یوونتوس مقابل رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۸-۲۰۱۷ به انتقاد از جانلوئیجی بوفون پرداخت و گفت: "اگر بوفون زودتر از فوتبال خداحافظی کرده بود ایتالیا مقابل سوئد شکست نمی خورد و جام جهانی را از دست نمی داد. همچنین حذف برابر رئال مادرید اتفاق نمی افتاد." کریستیانو رونالدو هم از کنایه اسطوره فوتبال آلمان در امان نمانده است. کان به عنوان کارشناس یورو ۲۰۱۶ اظهار کرد: "رونالدو پیر شده است  و من را کسل می کند. او می تواند همیشه پیراهنش را در بیاورد اما کسی مانند او که همه عناوین را به دست آورده و مشهور است باید کمی صبور باشد. چنین رفتاری او را بزرگ می کند اما به جای آن همیشه اغراق آمیز رفتار می کند."

کان سال ها دروازه‌بان اصلی تیم ملی آلمان بود اما در جام جهانی ۲۰۰۶ یورگن کلینزمن تصمیم گرفت ینس لمن از دروازه مانشافت حفاظت کند چون معتقد بود دروازه‌بان آرسنال آماده تر است. کان نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: "یک ذخیره نباید در تیم ملی جایی داشته باشد." لمن نیز سکوت نکرد. او زندگی شخصی دروازه‌بان بایرن را نشانه گرفت و گفت: "من نامزد ۲۴ ساله ندارم. زندگی ام متفاوت است." البته  رابطه آن ها خوب شد. زمانی که کان در جام جهانی به لمن در ضربات پنالتی برابر آرژانتین کمک کرد همه تعجب کردند. 

اولیور کان

 

  • دهقان ارسالی در

    در بازی خداحافظی عابدزاده رفتار شایسته ایی از او دیدم و به دلم نشست

  • اکبر ماتئوس ارسالی در

    بهترین دروازه‌بان تاریخ
    اگر دروازه اش در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۲ بسته می ماند، بدون شک لقب مارادونای ثانی را به خود اختصاص می داد. کسی که یک تنه تیمش را به مقام قهرمانی جهان رسانده است.ولی حیف که تقدیر چنین نبود.

دیدگاه تان را بنویسید