گزارش جی پلاس؛ لحظات جنجالی جهان ورزش

مشکل فرگوسن با بکام به خاطر ویکتوریا؛ برای رونالدو یا قمه بکشید یا مسلسل!

سرمربی سابق منچستریونایتد در کنار موفقیت هایش حواشی و اظهارات جنجالی نیز داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: سر الکس فرگوسن یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است. دوران درخشان  سرمربی اسکاتلندی در منچستریونایتد رقم خورد و او ۳۲ عنوان را در فوتبال انگلیس، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک جام برندگان، سوپر جام اروپا، جام بین قاره ای و جام جهانی باشگاه ها را به دست آورد تا پرافتخارترین سرمربی تاریخ لقب بگیرد‌. فرگوسن پس از ۲۷ سال حضور در یونایتد، اولدترافورد را ترک کرد و پس از آن شیاطین سرخ هرگز به دوران اوج خود بازنگشتند. 

سرالکس فرگوسن

سرمربی اسکاتلندی در کنار دستاوردها و موفقیتش هایش حواشی نیز داشت. برخی رفتارها و اظهارات جنجالی اش سر و صدای زیادی به راه انداخت. اغلب این جملات در کتاب فرگوسن منتشر شد و جهان ورزش با تفکرات سرمربی سابق منچستریونایتد بیشتر آشنا شدند. یکی از بخش های کتاب به درگیری اش با دیوید بکام اشاره دارد. فرگوسن می گوید: "در آخرین فصل حضور بکام در یونایتد متوجه افتش شدیم و در این میان شایعاتی درباره پیوستنش به رئال مادرید وجود داشت. من با او چند متر فاصله داشتم و بینمان ردیفی از کفش ها قرار گرفته بود. دیوید حرف بدی زد و من کفشی را به سمتش پرت کردم. دقیقا به بالای چشمانش برخورد کرد. او به سمت من آمد تا درگیر شویم اما بازیکنان متوقفش کردند." 

این اتفاق موجب جدایی هافبک انگلیسی از یونایتد شد. فرگوسن در این باره نوشت: "به مدیران گفتم بکام باید از تیم برود. هر زمان که یک بازیکن فکر کند بالاتر از سرمربی است باید باشگاه را ترک کند." او در ادامه افزود: "بکام فرصت تبدیل شدن به یک بازیکن سطح بالا را از دست داد‌ و هرگز نتوانست به آن دست یابد. بزرگترین مشکلی که با او داشتم این بود که عاشق ویکتوریا شد و آن اتفاق همه چیز را عوض کرد." فرگوسن در کتاب رهبری خود دوباره به هافبک سابق رئال مادرید کنایه زد و اعلام کرد که تنها چهار بازیکن با سطح کلاس جهانی زیر نظر من کار کردند و آن ها اریک کانتونا، رایان گیگز. پل اسکولز و کریستیانو رونالدو بودند. سرمربی اسکاتلندی، بکام را در این فهرست قرار نداد. 

سرالکس فرگوسن

یونایتد و لیورپول دشمنان قدیمی در انگلیس به حساب می آیند. به همین خاطر تنش میان مربیان و بازیکنان وجود دارد. زمانی که لوییس سوارس به رفتار نژادپرستانه نسبت به پاتریس اورا متهم شد، فرگوسن گفت: "سوارس مایه‌ی خجالت لیورپول است. نباید دوباره اجازه بدهند در این تیم بازی کند." مهاجم اروگوئه ای در دیدارهای دو تیم حرکات جنجالی انجام می داد از جمله گلزنی با دست و به همین خاطر سرمربی اسکاتلندی پیش از یکی از بازی های یونایتد و لیورپول اظهار کرد: "امیدواریم دوباره به خاطر برخی از کشفیاتشان آزار نبینیم." 

فرگوسن با رافائل بنیتس هم رابطه خوبی نداشت و سبک مربی گری اش را نمی پسندید. او درباره سرمربی اسپانیایی گفت: "بنیتس بیشتر به دفاع کردن و خراب کردن بازی علاقه دارد تا بردن. تماشای بازی های لیورپول بنیتس خیلی سخت است. اشتباهی که او مرتکب شد این بود که رقابت را شخصی کرد." سرمربی سابق منچستریونایتد در جایی دیگر به شخصیت سرمربی اسپانیایی حمله کرد و گفت: "او عصبی است. احتمالا چیزی او را اذیت می کند. او باید متوجه شود حرفهایش احمقانه است." در دورانی که بنیتس هدایت چلسی را بر عهده داشت دو سرمربی به خاطر دست ندادن با هم جنجال ساز شدند. سرمربی اسپانیایی، فرگوسن را مقصر این اتفاق عنوان کرد.

سرالکس فرگوسن

سرمربی اسکاتلندی در یک مصاحبه باشگاه منچسترسیتی را نشانه گرفت و با تحقیر این تیم اظهار کرد: "سیتی باشگاه کوچک با ذهن کوچکی است. آن ها از تنها چیزی که می توانند صحبت کنند منچستریونایتد است و آن تنها کاری است که می توانند در زندگی شان انجام دهند و از آن نمی توانند گذر کنند." او همچنین سیتی را با یک همسایه پر سر و صدا مقایسه کرد و گفت: "نمی توانید رفتار محترمانه ای با آن ها داشته باشید. همیشه سر و صدا خواهند کرد. تنها کاری که باید انجام دهید به زندگی خود ادامه دهید، تلویزیون را روشن کنید و کمی صدایش را بالا ببرید." 

بکام در سال ۲۰۰۳ یونایتد را به مقصد رئال ترک کرد و شش سال بعد این اتفاق برای رونالدو رخ داد‌. سرمربی اسکاتلندی درباره شایعه پیوستن ستاره پرتغالی به سفیدپوشان اظهار کرد: "تصویر می کنید با این مافیا مذاکره می کنیم؟ قطعا نه. به آن ها نباید حتی ویروس بفروشید‌. توافقی بین دو باشگاه صورت نپذیرفته است." از نظر فرگوسن، کریستیانو باهوش ترین بازیکنی بوده که با او کار کرده است. او در توصیف ستاره پرتغالی گفت: "رونالدو با اختلاف بهترین بازیکن جهان است. او هزاران خیابان جلوتر از مسی و کاکا است." سرمربی پیشین منچستریونایتد درباره کنترل مهاجم پرتغالی در دیدار با رئال مادرید در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ اظهار کرد: "تنها یک پلن برای توفقش وجود دارد: قمه. پلن B استفاده از یک مسلسل است!" 

سرالکس فرگوسن

فرگوسن درباره سرمربیان متخلف تیم های اروپایی هم اظهار نظرهای جنجالی داشته است. او رامون کالدرون را "دایناسور مدفون شده" نامید. در رابطه با حضور ژوزه مورینیو در رئال مادرید گفت: "او در مادرید یک سیرک را اداره می کند." سرمربی اسکاتلندی درباره باهوش بودن آرسن ونگر اظهار کرد: "می گویند مرد باهوشی است. واقعا؟ آه، به پنج زبان صحبت می کند! من پسر ۱۵ ساله ای دارم که اهل ساحل عاج است و به پنج زبان صحبت می کند."

یکی از عجیب ترین جمله های سرمربی اسکاتلندی درباره فیلیپو اینزاگی بود که گفت: "این مرد باید در آفساید متولد می شد." او در مورد گیگز اظهار کرد: "نخستین باری که رایان را دیدم ۱۳ ساله بود و در زمین مانند سگ کوکر اسپانیل حرکت می کرد که دنبال تکه کاغذ نقره ای در هوا بود." فرگوسن قد گری نویل را نشانه گرفت و گفت: "اگر سه سانتی متر بلند تر بود بهترین هافبک بریتانیا می شد." "شنیده ام می گویند وقتی یک فوتبالیست در اوج به سر می برد احساس می کند می تواند اورست را با کفش راحتی فتح کند. پل اینس دقیقا این چنین بود." پرافتخارترین سرمربی جهان، هافبک انگلیسی را به این شکل توصیف کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید