گزارش جی پلاس از نتایج کامل فوتبال اروپا

برتری خفیف رئال و جشنواره گل بایرن در شب تساوی بارسا/ چلسی و منچستر بردند؛ سیتی و یووه باختند!

به مانند هفته های گذشته مسابقات متعددی در چارچوب لیگ های معتبر اروپایی برگزار می شود که رئال مادرید توانست با پیروزی بر الچه در صدرجدول لالیگا قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، از هفته دهم لیگ برتر انگلیس امروز لستر میزبانی از آرسنال را برعهده داشت. هر دو تیم از 9 بازی صاحب 14 امتیاز بودند و لستر با تفاضل گل بهتر در رده نهم قرار داشت و توپچی ها نیز دهم بودند. آرسنال که با هدایت میکل آرتتا فصل را بسیار بد شروع کرد، حالا رفته رفته به فرم خوبش بازگشته و در بازی امروز را نیز شروعی توفانی داشت. توپچی ها دقیقه 5 بازی به گل رسیدند. کرنر ارسالی بوکایو ساکا را گابریل برزیلی با ضربه سری زیبا به گل اول تیمش بدل کرد. لستر برای جبران گل جلو کشید اما تیم توپچی ها بودند که به گل دوم رسیدند.

آرسنال و لستر سیتی

دقیقه 18 بازی الکساندر لاکازت درون محوطه جریمه قصد شوتزنی داشت ولی توپ به پای بازیکن لستر برخورد کرد و سرگردان به امیل اسمیت رو ستاره جوان آرسنال رسید. او هم  توانست با یک ضربه دقیق، توپ را به تور دروازه بچسباند. لستر دقیقه 43 می توانست فاصله را کاهش دهد اما کاشته مدیسون با دخالت آلن رمزدیل گلر آرسنال و تیر دروازه راهی به دروازه پیدا نکرد. ایوانز هم روی ریباند نتوانست توپ را گل کند و این بار هم رمزدیل موفق عمل کرد. در نهایت نیمه اول با برتری 0-2 آرسنال به اتمام رسید.

آرسنال و لستر سیتی

لستر که نیمه دوم را هجومی شروع کرده بود دقیقه 57 یک موقعیت خوب دیگر را از دست داد. این بار لوکمن در متن حرکت قرار داشت ولی ضربه او را گلر آرسنال برگشت داد. دقیقه 74 سانتر از راست تیلمانس را بارنز با ضربه سر به سمت دروازه آرسنال فرستاد اما توپ با اختلافی اندک از کنار تیر عمودی راهی اوت شد. در نهایت آرسنال موفق شد با اداره مناسب نیمه دوم، از گل هایش به خوبی محافظت کرده و 0-2 برنده زمین لستر را ترک کند.

با وینیسیوس جای خالی بنزما حس نشد

در آغاز دوازدهمین هفته از رقابت‌های لالیگای اسپانیا عصر امروز (شنبه) تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری خارج از خانه به مصاف الچه رفت و میزبانش را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. در این بازی که کاپیتان و مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها کریم بنزما جایی در میدان نداشت، وینیسیوس جونیور هر دو گل میهمان مادریدی را به ثمر رساند. او گل نخست را در دقیقه 22 و دومین گل را در دقیقه 73 دقیقاً 10 دقیقه پس از 10 نفره شده تیم میزبان با اخراج رائول گوتی به ثمر رساند. با وجود این گل تیم میزبان از بازگشت به بازی ناامید نشد و روی یک اشتباه فاحش از دو هافبک رئالی‌ها، تونی کروس و کاسمیرو، پره میا در دقیقه 86 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. شاگردان فران اسکریبا اما نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند و در نهایت برای ششمین بار در فصل جاری متحمل شکست شدند.

رئال مادرید/ وینیسیوس

رئال مادرید اما با کسب هفتمین پیروزی در یازدهمین بازی‌اش 24 امتیازی شد و موقتاً به صدر جدول رده‌بندی لالیگا صعود کرد.

تساوی پرگل آتالانتا و لاتزیو

از هفته یازدهم رقابت های سری آ ایتالیا، لاتزیو در برگامو میهمان آتالانتا بود و این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در این بازی پدرو در دقیقه 18 برای لاتزیو گل اول را زد اما در ادامه زاپاتا 45 بازی را مساوی کرد. در نهایت چیرو ایموبیله موفق شد در 74 گل پیروزی بخش را به ثمر برساند و رکورد جدیدی را هم به نام خود ثبت کرد. این پایان کار نبود و شاگردان گاسپرینی که به سختی می بازند در دقیقه 4+90 توسط رون به گل تساوی دست یافتند.

ایموبیله با گلزنی مقابل آتالانتا با 159 گل زده به عنوان آقای گل تاریخ لاتزو لقب گرفت.

لاتزیو با این تساوی 18 امتیازی شد و در رده ششم باقی ماند. آتالانتا هم با 19 امتیاز مکان پنجم را در اختیار دارد.

پیروزی پر گل بایرن / دورتموند و ادامه رقابت تنگاتنگ با صدرنشین

 در هفته دهم رقابت‌های بوندسلیگا دو دیدار برگزار شد و بایرن مونیخ صدرنشین با نتیجه ۵ بر دو یونیون برلین را در هم کوبید. برای بایرن لواندوفسکی دبل کرد و مولر و کومان و سانه هر کدام یک گل زدند.

بایرن مونیخ/ لواندوفسکی

و اما در دیگر بازی حساس دورتموند با دو گل کلن را شکست داد. تورگان هازارد و تیگس برای دورتموند گلزنی کردند. در جدول رده‌بندی بایرن با ۲۵ امتیاز در صدر قرار دارد و دورتموند هم با ۲۵ امتیاز دوم است.

پیروزی چلسی، توقف لیورپول و باخت خانگی منچسترسیتی در شب گلزنی قدوس

در ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) 5 دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها لیورپول متوقف شد، منچسترسیتی باخت و چلسی در خانه نیوکاسل موفق به کسب یک پیروزی آسان شد.

در ورزشگاه آنفیلد لیورپول در حالی که با گل‌های جردن هندرسون در دقیقه 4 و سادیو مانه در دقیقه 24 شروعی طوفانی داشت، نتوانست از میهمان خود تیم برایتون 3 امتیاز بگیرد چرا که دروازه‌اش در دقایق 41 توسط اونک اموپو و لئاندرو تروسارد در دقیقه 65 باز شد تا کار با تساوی 2 -2 پایان یابد.

منچسترسیتی با نتیجه 2 بر صفر به میهمان خود کریستال‌پالاس باخت. در این بازی که آیمریک لاپورته از من‌سیتی در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه اول با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد، ویلفرد زاها در دقیقه 6 و کانر گالاگر در دقیقه 88 برای تیم میهمان گلزنی کردند.

چلسی برخلاف مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها موفق به کسب یک پیروزی آسان شد و میزبان خود نیوکاسل را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. ریس جیمز در دقیقه 65 و 77 و جورجینیو در دقیقه 81 از روی نقطه پنالتی برای قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان گلزنی کردند تا این تیم با 25 امتیاز صدرنشین جدول بماند.

برنتفورد در شبی که ستاره ایرانی‌اش سامان قدوس را در دقیقه 58 به جای فرانک اونیکا به میدان فرستاد، با نتیجه 3 بر یک به میزبان خود تیم برنلی باخت. قدوس در دقیقه 79 تنها گل تیم میهمان را به زیبایی به ثمر رساند.

در دیگر بازی تیم واتفورد با یک گل به میهمان خود تیم ساوتهمپتون باخت. تنها گل این بازی را چی آدامز در دقیقه 20 برای «قدیس‌ها» به ثمر رساند.

ادامه روزهای تاریک یوونتوس با شکست مقابل هلاس ورونا/ سیمئونه قاتل بانوی پیر شد

یوونتوس در چارچوب هفته یازدهم مسابقات سری A ایتالیا، امشب (شنبه) میهمان هلاس ورونا بود و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

جیووانی سیمئونه با گلزنی در دقایق 11 و 14، بانوی پیر را غافلگیر کرد و بیانکونری با شکستی دو گله راهی رختکن شد. یوونتوس در نیمه دوم حملاتی روی دروازه هلاس ورونا داشت که این حملات در دقیقه 80 با گل وینستون مک‌کنی به نتیجه رسید. ادامه تلاش‌های شاگردان مکس آلگری برای فرار از شکست بی‌نتیجه ماند تا یووه، چهارمین باخت خود را در این فصل تجربه کند. بانوی پیر که هفته گذشته مغلوب ساسولو شده و در سه هفته اخیر سری A تنها یک امتیاز کسب کرده بود، با 15 امتیاز به رتبه نهم جدول مسابقات سقوط کرد. هلاس ورونا هم با 15 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به یوونتوس، در جدول از این تیم سبقت گرفت و به رده هشتم جدول رسید.

برد منچستر مقابل تاتنهام

از هفته دهم رقابت های لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در لندن و خانه تاتنهام به میدان رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. در این بازی کریس رونالدو درخشان ظاهر شد و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد. کریس یک گل دیگر هم به ثمر رساند که داور آفساید اعلام کرد. فوق ستاره پرتغالی عملا با درخشش مقابل تاتنهام بار دیگر فرشته نجات شیاطین سرخ شد. کریس رونالدو 39، کاوانی 64 و رشفورد 86 گلزنان منچستر بودند. منچستر یونایتد با این برد 17 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. تاتنهام هم با 15 امتیاز در مکان هشتم قرار دارد.

بارسا در نوکمپ هم مدعی نیست

بارسلونا شنبه شب در چارچوب هفته دوازدهم لالیگای اسپانیا، در ورزشگاه نوکمپ پذیرای دپورتیوو آلاوس بود و با تساوی یک-یک متوقف شد. نیمه نخست این مسابقه به تساوی بدون گل انجامید. در دقایق ابتدایی نیمه دوم و در دقیقه 49، ممفیس دپای توانست دروازه آلاوس را باز کند و آبی‌واناری‌ها را پیش بیندازد. این برتری اما سه دقیقه بیشتر دوام نداشت و لوییس لیوخا در دقیقه 52، گل تساوی بازی را به ثمر رساند تا بارسلونا در اولین دیدار خود پس از برکناری رونالد کومان، این بار با هدایت سرخی بارخوان متوقف شود. همچنین سرخیو آگوئرو که برای اولین بار از ابتدا در ترکیب بارسا به میدان می‌رفت، در دقیقه 42 به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد. آگوئرو از ابتدای پیوستنش به بارسلونا با مصدومیت مواجه شد. بارسلونا با این تساوی، 16 امتیازی شد و با یک رده صعود، در جایگاه نهم جدول لالیگا قرار گرفت. آلاوس نیز که در هر دو بازی قبلی خود بر رقبای خود غلبه کرده بود، با 10 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول ماندنی شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید