گزارش جی پلاس

شماره پیراهن های ممنوعه و عجیب تاریخ فوتبال +عکس

برخی از فوتبالیست ها شماره های نامتعارف و عجیبی را برای پیراهن های خود انتخاب می کنند که گاهی جنجال به همراه می آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: شماره پیراهن های فوتبالیست معمولا بر اساس پست بازیکن انتخاب می شود اما در طول تاریخ عدد های نامتعارفی پشت پیراهن بازیکن نقش بسته که گاهی جنجال به وجود آورده است. سال تولد، سالگرد باشگاه، عدد مورد علاقه از جمله دلایل چنین انتخاب هایی است. نکته دیگر ممنوعیت استفاده برخی شماره در لیگ ها و کشورهای مختلف است که این محدودیت نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است و بازیکن را مجبور به انتخاب شماره دیگر کرده است. 

شماره‌های عجیب

۰۱

شماره پیراهن های عجیبروجریو سنی، گلزن ترین دروازه‌بان و اسطوره فوتبال برزیل علاوه بر ضربات آزاد معروفش با شماره ۰۱ بازی می کرد. با این حال او تنها کسی نبود که از این عدد عجیب استفاده کرد. درک ریوردن، مهاجم اسکاتلندی زمانی که در سال ۲۰۰۸ به هیبرنین برگشت و متوجه شد دیگر نمی تواند شماره ۱۰ را بر تن کند تصمیم گرفت عددها را جا به جا کند. 

شماره پیراهن های عجیب

۱+۸ 

شماره پیراهن های عجیبایوان زامورانو که از سال ۱۹۹۶ برای اینتر بازی می کرد پیراهن شماره ۹ را بر تن داشت اما هنگام حضور رونالدو نازاریو این شماره از او گرفته شد تا به بمب نقل و انتقالات داده شود. بازیکن شیلیایی شماره ۱۸ را انتخاب کرد تا بتواند به یک شکل دیگر از شماره ۹ استفاده کند. 

صفر

شماره پیراهن های عجیبهشام زروالی، مهاجم مراکشی در سال ۲۰۰۰ توانست در چند بازی با شماره صفر (۰) بازی کند. او به خاطر نام خانوادگی اش که zero (صفر) در آن وجود داشت این شماره را برگزیده بود‌. زروالی به دلیل این انتخاب مشهور شد و نه فوتبالش. 

۳۲

شماره پیراهن های عجیبکارلوس توس در تمام تیم هایی که پا به توپ شد (وستهام، منچستریونایتد، منچسترسیتی و شانگهای شنهوا) با شماره ۳۲ به میدان رفت. دلیل انتخاب این عدد مشخص نیست. مهاجم آرژانتینی، تنها در یوونتوس و بازگشت به بوکاجونیورز شماره ۱۰ را بر تن کرد.

۳۳

شماره پیراهن های عجیبفدریکو برناردسکی زمانی که با یوونتوس قرار داد امضا کرد می توانست شماره ۱۰ را بر تن کند اما ترجیح داد با شماره ۳۳ بازی کند. بازیکن ایتالیایی به دلایل مذهبی چنین عددی را انتخاب کرد. 

۴۹

شماره پیراهن های عجیبرونالدینیو همیشه شماره ۱۰ را بر تن نداشت. او پس از قرارداد با اتلتیکو مینیرو شماره ۴۹ را برگزید. این عدد خوشانسی برای ستاره برزیلی بود و همچین سال تولد مادرش. او همچنین در تیم مکزیکی کراتارو با این شماره بازی کرد. 

۶۶

شماره پیراهن های عجیبالکساندر آرنولد به عنوان بازیکن تیم پایه لیورپول فرصت بازی برای تیم نخست را پیدا کرد. در آن زمان شماره های کمی برای انتخاب وجود داشت و بازیکن انگلیسی تصمیم گرفت با شماره ۶۶ بازی کند. او پس از موفقیت در تیم اصلی با وجود پیشنهاد شماره‌های دیگر اعلام کرد با آن راحت است و قصد ندارد تغییرش بدهد. 

۶۹

شماره پیراهن های عجیبلیزارازو در آخرین فصل حضورش در بایرن مونیخ تصمیم گرفت با شماره ۶۹ بازی کند. بازیکن فرانسوی متولد سال ۱۹۶۹، قد ۱.۶۹ و وزن ۶۹ است و به همین خاطر این شماره را انتخاب کرد. او در پایان فصل قهرمانی در بوندسلیگا را با باواریایی ها تجربه کرد. 

۷۶

شماره پیراهن های عجیبآندری شوچنکو، یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ باشگاه میلان و تیم ملی اوکراین است. او در دومین دوران حضورش در روسونری زمانی که متوجه شد شماره هفت را پاتو بر تن می کند تصمیم گرفت عدد ۷۶ را انتخاب کند که سال تولدش بود (۱۹۷۶).

۷۷

شماره پیراهن های عجیبجانلوئیجی بوفون، یکی از بهترین دروازه‌بان های تاریخ فوتبال در نخستین سال های حضورش در پارما شماره ۷۷ را بر تن می کرد. او در بازگشت به یوونتوس نیز به خاطر اینکه شماره یک برای شزنی بود دوباره شماره ۷۷ را انتخاب کرد. 

۸۰

شماره پیراهن های عجیبرونالدینیو تنها شماره عجیب ۴۹ را بر تن نکرده است. او پیش از آن با شماره ۸۰ برای میلان به میدان رفت چون شماره ۱۰ را کلارنس سیدورف می پوشید. ستاره برزیلی متولد ۱۹۸۰ است و به همین خاطر این عدد را برگزید. 

۸۸

شماره پیراهن های عجیبیکی از شماره های جنجالی به بوفون تعلق داشت. دروازه‌بان ایتالیایی در طول دوران حضورش در پارما شماره ۸۸ را انتخاب کرد که این عدد سمبل نازی ها بود. او به همین خاطر شماره اش را عوض کرد و با پیراهن ۷۷ درون دروازه تیم ایتالیایی قرار گرفت. 

۹۹

شماره پیراهن های عجیبرونالدو نازاریو، کاسانو و دوناروما پیراهن شماره ۹۹ را بر تن کردند. زمانی که مهاجم برزیلی به میلان پیوست شماره ۹ برای فیلیپو اینزاگی بود، به همین خاطر تصمیم گرفت یک ۹ دیگر کنار شماره محبوبش بگذارد. کاسانو در رم همیشه با شماره ۱۸ در میدان حاضر می شد اما هنگامی که شماره مورد نظرش در دسترس نبود تصمیم گرفت پیراهن ۹۹ را بپوشد چون جمع ۹+۹ برابر بود با ۱۸. دوناروما، دروازه‌بان ایتالیایی با شماره ۹۹ برای میلان بازی می کرد. او متولد سال ۱۹۹۹ است.

شماره پیراهن های عجیب

۱۰۰

شماره پیراهن های عجیبآدولفو بائوتیستا، مهاجم مکزیکی که شماره ۷ را بر تن می کرد به مناسبت ۱۰۰ سالگی باشگاه چیواس این شماره را انتخاب کرد. در نهایت تیم مکزیکی در آن سال قهرمان شد.

شماره های غیرمعمول 

شماره پیراهن های عجیبدروازه‌بان اصلی  تیم ها همیشه با شماره پیراهن یک بازی می کنند اما برای خورخه کمپوس این چنین نبود‌. دروازه‌بان مکزیکی با شماره ۹ بازی می کرد که اصولا گلزنان این عدد را انتخاب می کنند. کمپوس گاهی با پیراهن شماره ۱۹ نیز به میدان می رفت. 

شماره پیراهن های عجیب

از دیگر دروازه‌بان هایی که به انتخاب خود عدد دیگری را برگزیده بودند می توان به اوبالدو فیول اشاره کرد. دروازه‌بان آرژانتینی در تیم ملی با شماره پنج بازی می کرد. در جام جهانی اسپانیا شماره هفت پشت پیراهنش نقش بسته بود.

شماره پیراهن های عجیب

ادگار داویدز، یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ هلند در تیم بارنت به عنوان مربی- بازیکن حضور داشت و در آن جا با شماره یک بازی می کرد. 

شماره پیراهن های عجیب

اسوالدو آردیلس در جام جهانی ۱۹۸۲ با شماره یک بازی کرد. تیم ملی آرژانتین در آن رقابت ها بر اساس حروف الفبا شماره بازیکنان را مشخص کرد و عدد یک برای این هافبک بود.

شماره های ممنوعه 

هر لیگ قوانین خاصی در رابطه با شماره ها دارد. در لالیگا باشگاه ها اجازه ندارند هیچ شماره ای را بایگانی کنند. تیم های اصلی از شماره یک تا ۲۵ و تیم های پایه از ۲۶ تا ۵۰ استفاده می کنند. با این حال مانند لیگ ایتالیا و هلند بازیکنان می توانند از یک تا ۹۹ شماره پیراهن انتخاب کنند. در فرانسه تا عدد ۵۰ مجاز است. به همین خاطر دوناروما با پیوستن به پاری‌سن ژرمن مجبور شد شماره ۹۹ را کنار بگذارد و ۵۰ بپوشد. در آلمان هم با وجود اینکه لیزارازو یک فصل با پیراهن شماره ۶۹ بازی کرد اما درپیچ (بازیکن کروات) اجازه نیافت در کارلسروهه با این شماره بازی کند. بوندسلیگا اعلام کرد این عدد سخت خوانده می شود. 

ال سالوادور یکی از معدود کشورهایی است که اجازه نمی دهد هیچ بازیکنی شماره ۱۳ و ۱۸ بر تن کند. دو باند خلافکار مشهور این کشور ماراسالواتروچا (MS-۱۳) و کایه ۱۸ نام دارند. استفاده از این اعداد به معنای در ارتباط بودن با این دو باند است و به همین خاطر ممکن است فوتبالیستی با استفاده از این شماره کشته شود. قوانین ال سالوادور تنها به باشگاه ها مربوط نمی شود و حتی پیراهن های بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال که این دو شماره را بر تن می کردند نیز به فروش نمی رود، مانند شماره ۱۳ بالاک و ۱۸ اسکولز. 

 

  • علی ارسالی در

    جالب بود

  • Kian ارسالی در

    من میخوام بعدا فوتبالیست شم و 87 بپوشم

دیدگاه تان را بنویسید