نیوشا بیات در گفت وگو با جی پلاس؛

دختر رکوردشکن شنای پروانه ایران از آرزوی خود می گوید

بانوی شناگر ایران گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که در کشورهای مسلمان بتوانیم مسابقه بدهیم چون حضور نداشتن در مسابقات برون مرزی ما را دلسرد و بی انگیزه می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

نیوشا بیات در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شکستن رکورد شنا 50 متر پروانه اظهار کرد: تمرینات سختی را انجام دادیم و با توجه به زمان کم تا مسابقه و شیوع کرونا  مربی خصوصی گرفتیم که هزینه زیادی متحمل شدیم؛ از طرفی باشگاه‌ها هم تعطیل هستند و ما تمام وسایل را خریدیم و در منزل تمرین بدنسازی انجام می‌دهیم و با تمام این مسائل موفق به شکستن رکورد شدم.

او با اشاره به شرایط موجود در رشته شنا تصریح کرد: جایی که من هستم استخر 50 متر نداریم اما در مسابقات مجبوریم در استخر 50 متر مسابقه بدهیم از طرفی سکوهای استاندارد هم نداریم و در این شرایط فعلی استخرها تعطیل هستند؛ استخر آزادی که ما برای مسابقه رفتیم عالی است  اما چون چنین سکوهایی نداریم خیلی برایم سخت بود بنابراین  اگر می‌توانستند استخر آزادی را به بانوان هم اختصاص بدهند واقعا خوب بود.

بیات با بیان اینکه آرزوی هر ورزشکار حضور در مسابقات برون مرزی و بین‌المللی است گفت: هر ورزشکاری آرزویش این است که پیشرفت کند و در مسابقات‌ بزرگ حضور داشته باشد. من نمی‌گویم به مسابقات جهانی اعزام شویم اصلا این توقع را ندارم بلکه می خواهم شرایطی فراهم شود که در همین کشورهای مسلمان با پوشش مورد تایید فدراسیون و وزارت ورزش مسابقه بدهیم و این خیلی عالی می‌شود چون حضور نداشتن در مسابقات برون مرزی ما را دلسرد می‌کند.

بانوی شناگر ایران در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر چه انگیزه‌ای موجب شد رشته شنا را انتخاب کند تصریح کرد: من از همان کودکی به آب خیلی علاقه داشتم به همین خاطر مادرم در کلاس ثبت نام کرد و به صورت حرفه‌ای ادامه دادم.

نیوشا بیات در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: از مسئولن انتظار داریم شرایطی را برای ما فراهم کنند که بتوانیم در استخرهای استاندارد تمرین کنیم حتی پیدا کردن باشگاهی که بتوانیم تمریناتمان را انجام دهیم سخت است بنابراین امیدواریم کمی امکانات فراهم شود و حمایتمان کنند.  در این مدت  به خاطر تعطیل شدن استخرها رشته شنا خیلی صدمه دید اما مربی من باعث شد حتی یک روز را هم از دست ندهم و تشکر می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید