رکوردشکنی «سریع و خشن ۹» در گیشه هالیوود

فیلم سینمایی «سریع و خشن ۹» در کنار «یک مکان ساکت ۲» به محصولی تبدیل شده که در احیای گیشه هالیوود در بحران کرونا نقش داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اسکرین رنت، همانطور که انتظار می‌رفت فیلم سینمایی «سریع و خشن ۹» (F9) با اکران در این هفته فروش ۷۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند و رکورد گیشه دوران کرونا را شکست.

سینما‌های آمریکا بخش اعظمی از سال گذشته را تعطیل بودند و تنها در چند ماه اخیر نشانه‌هایی از پیشرفت و احیای سینما‌ها دیده شده است. «یک مکان ساکت ۲» اولین فیلم مهمی بود که در ابتدای گیشه تابستان آمریکا اکران شد و بهترین فروش افتتاحیه از زمان آغاز پاندمی کرونا را ثبت کرد.

«سریع و خشن ۹» هم ماه گذشته با اکران در گیشه‌های بین المللی عملکرد خوبی را ثبت کرد و در هفته اول رکورد فیلم سینمایی «گودزیلا در برابر کونگ» را شکست و باعث شد، فروش کلی مجموعه فیلم‌های سریع و خشن از مرز شش میلیارد دلار عبور کند. موفقیت «F9» در کشور‌های خارجی باعث شد که همه نگاه‌ها به افتتاحیه این فیلم در آمریکای شمالی باشد.

تا روز جمعه پیش بینی می‌شد این فیلم ۵۰ الی ۶۰ میلیون دلار بفروشد و نهایت فروش افتتاحیه این فیلم ۶۷ میلیون دلار برآورد شد، اما «F9» فراتر از انتظار‌ها ظاهر شد و به رقم ۷۰ میلیون دلار رسید.

البته باید اشاره کنیم که فیلم‌های قبلی سریع و خشن به نام‌های «سرنوشت خشمگین» و «خشن ۷» به ترتیب ۹۸ و ۱۴۷ میلیون دلار در افتتاحیه فروختند. کمتر کسی انتظار داشت «F9» به این ارقام دست پیدا کند؛ چرا که هنوز پاندمی کرونا تعدادی از سینما‌های آمریکا را بسته نگه داشته و محدودیت‌ها همچنان برقرار است.

«سریع و خشن ۹» می‌تواند یک هفته دیگر هم بدون رقیب مهمی در گیشه فروش داشته باشد، اما از نهم ژوئیه فیلم سینمایی «بیوه سیاه» اکران خواهد شد که انتظار می‌رود در افتتاحیه نسبت به «F9» بیشتر بفروشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید