جی پلاس

پر افتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک؛ سلطنت آمریکایی ها!

شناگران و دوندگان جزو پر افتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک به حساب می آیند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: در طول سال ها نام ورزشکاران بزرگ در صفحات طلایی بازی های المپیک نقش بسته است اما تعداد اندکی اسمشان در فهرست پرافتخارترین های تمام ادوار قرار گرفته است. در ادامه به پنج ورزشکاری که دارنده بیشترین مدال المپیک هستند اشاره می شود. 

مایکل فلپس، حاکم مطلق مدال های المپیک

ورزشکاران المپیک

به نوشته TyC Sports، شناگر بازنشسته آمریکایی با کسب ۲۸ مدال در طول سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک به حساب می آید. اگر این آمار فوق العاده به نظر نمی رسد باید گفت ۲۳ مدال فلپس طلا بوده است که در نوع خودش یک رکورد دیگر به حساب می آید. او در المپیک ۲۰۰۸ پکن توانست هشت مدال کسب کند (پنج مدال طلا) و رکورد بیشترین مدال در یک دوره را به خود اختصاص دهد. 

لاریسا لاتینینا، پر افتخارترین ژیمناست تاریخ المپیک

ورزشکاران المپیک

پیش از فلپس، لاتینینا وجود داشت. ورزشکار اهل شوروی در سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۴ توانست ۱۸ مدال المپیک را به دست آورد و تا سال ۲۰۱۲ عنوان پرافتخاترین ورزشکار تاریخ المپیک را به خود اختصاص دهد (فلپس در آن سال رکورد لاتینینا را شکست). لاریسا در آن دوران با کسب ۹ مدال طلا در ژیمناستیک هنری حکمرانی می کرد. او پرافتخاترین ورزشکار زن تاریخ هم محسوب می شود. 

پاوو نورمی، "پرنده فنلاندی" بازی های المپیک 

ورزشکاران المپیک

نورمی در دوی های مسافت بالا متخصص بود و در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۸ توانست ۱۲ مدال به دست آورد. دونده فنلاندی در ۱۲ دوره المپیک که شرکت کرد در تمام بخش ها رکورد جهانی به نام خود ثبت کرد از ۱۵۰۰ متر تا ۲۰ کیلومتر. او ۹ مدال طلا بر گردن آویخت. 

مارک اسپیتز، حاکم رشته شنا در بازی های المپیک پیش از فلپس

ورزشکاران المپیک

شناگر بازنشسته آمریکایی حمکران مطلق شنا در سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ بود و رکورد کسب بیشترین تعداد مدال را در یک دوره المپیک به خود اختصاص داده بود. او در یک دوره هفت مدال کسب کرد. اسپیتز در حالی از دنیای شنا خداحافظی کرد که ۹ مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی های المپیک به دست آورده بود. 

کارل لوییس، دیگر مرد رکورد دار آمریکایی در المپیک 

ورزشکاران المپیک

لوییس در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۶ توانست ۱۰ مدال المپیک به دست آورد که ۹ مدالش طلا بود. همچنین او یکی از سه دونده تاریخ المپیک به حساب می آید که توانست در چهار دوره پیاپی در یک رشته مدال طلا کسب کند. یکی از لحظاتی که لوییس را بیش از همه به یاد می آورند جنجال فینال دوی ۱۰۰ متر بازی های المپیک ۱۹۸۸ سئول است. در آن بازی ها برنده بن جانسون بود و لوییس دوم شد اما پس از آزمایش دوپینگ مدال طلا به لوییس رسید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید