گزارش جی پلاس از اختتامیه جشنواره شعر المپیک ۲۰۲۰

صالحی امیری: امیدواریم برای کاراته کای ایران تخفیف بگیریم/ سجادی: امکان انتخاب جانشین برای شخص دوپینگی وجود ندارد+ عکس و ویدیو

اختتامیه جشنواره شعر المپیک با حضور شاعران، ترانه سرایان و فرهیختگان و با همت کمیته ملی المپیک برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، هر ساله به مناسب 23 ژوئن که از سوی IOC روز المپیک نامگذاری  شده، کمیته ملی المپیک ایران هفته المپیک را برگزار می کند. در این هفته با مشارکت کمیته فرهنگی توکیو برنامه مفصلی تدارک دیده شده است. در ادامه همین هفته نیز امروز مراسم اختتامیه جشنواره شعر المپیک برگزار شد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در توکیو، پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و عباس صالحی وزیر فرهنگ در این مراسم حاضر هستند.

صالحی امیری رئیس کمیته ملیالمپیک با حضور در مراسم هفته المپیک  ابراز داشت:

هدف المپیک همبستگی میان ملت‌هاست. همبستگی همه اقوام و نحله‌های فکری و یکرنگی جامعه است . وجه تمایز کاروان المپیک امسال ایران این است که در کنار کاروان قهرمانی، ما کاروان فرهنگی هم داریم. در واقع امسال، المپیک برای ایرانیان المپیکی فرهنگی است. چهارده برنامه در همین اراضی بزرگ عباس‌آباد به مناسبت حضور ایران در این رقابت‌ها برگزار می‌شود. امسال تصمیم گرفتیم تا شعار همبستگی بازی‌های المپیک را به دل جامعه بیاوریم و به جای اینکه پشت درهای بسته باشیم فعالیت‌مان را به دل جامعه بیاوریم. ایران‌زمین دارای فرهنگ سه هزار ساله‌ای است و ورزش‌های پهلوانی ما ریشه در همین فرهنگ دارد. پهلوانان ما علاوه بر چهره های تاریخی ایران، شهدا و جانبازان و تمام ایرانیانی هستند که دل در گرو این آب و خاک دارند.

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان زمانی که قصد داشت از سن پایین بیاید نزدیک بود از پله ها بیفتد.

در اواسط این برنامه، باد و طوفان شدید باعث شد که مراسم نیمه تمام بماند و مسئولان نیز مجبور به ترک محل شوند. بدین ترتیب این مراسم نیمه تمام ماند.

شدت وزش باد به حدی بود که بنرهای مربوط به مراسم محل نصب‌شان جدا شدند و حتی گروه موسیقی نیز نتوانست برنامه خود را اجرا کند.

صالحی‌امیری: امیدواریم برای دوپینگ کاراته تخفیف بگیریم

 سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر المپیک، عنوان کرد: چیزی که امسال متفاوت است در کنار رویداد المپیک برنامه‌های فرهنگی داریم. ما تلاش کردیم ورزش را از فضای بسته خارج کرده و به فضای عمومی بیاوریم. بچه‌ها و کودکان، نقال‌ها و ... درگیر شدند. ما یک ایران داریم و همه برای آن تلاش می‌کنیم. ۱۲۰ اثر جمع شده و هیات داوری ۵ اثر را انتخاب کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص وضعیت کاروان ایران، عنوان کرد: تا امروز ۶۶ سهمیه داریم، کمیته و وزارت تلاش کرده تا کاروان بااقتداری داشته باشیم. نکته مهم اینکه در کنار ۲۰۶ کشور حاضر خواهیم شد و بسته‌های فرهنگی را توزیع خواهیم کرد. برای نخستین بار ۱۰ ورزشکار زن سهمیه کسب کردند که امیدواریم نتایج خوبی هم در المپیک بگیرند.

وی در خصوص پیگیری دوپینگ کاراته گفت: ما هر روز جلسات را برگزار می‌کنیم، امروز جلسه داشتیم، فردا هم جلسه داریم، با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم. حق ورزشکار ما این نبود اما باید مسیر حقوقی را طی کنیم. سجادی جلسات کارشناسی دارد امیدوارم بتوانیم تخفیف بگیریم.

سجادی: ۱۰ روز قبل از اعزام کاروان تست کرونا می‌گیریم

 نصرالله سجادی در حاشیه مراسم اختتامیه شعر و ترانه ایران در خصوص احتمال افزایش سهمیه‌های ایران برای المپیک توکیو اظهار داشت: احتمالا بتوانیم یک سهمیه دیگر بگیریم.

وی در خصوص شیوه نامه‌های حضور در المپیک گفت: شیوه نامه‌ها بر این اساس است که ۹۶ ساعت و ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید تست pcr گرفته شود و همراه کاروان باشد. همچنین به محض ورود به توکیو در فرودگاه تست می گیرند اگر مثبت باشد‌‌۱۵ روز قرنطینه دارد و فرد نمی تواند در مسابقات باشد. بچه‌ها تحت کنترل و اردوها در قرنطینه هستند. در آخرین جلسه کادر سرپرستی هم تصمیم گرفتیم ۱۰ روز قبل از اعزام از بچه‌ها تست بگیریم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در پاسخ به سوالی مربوط به محرومیت کاراته کار کشور ما به دلیل دوپینگ و اینکه آیا امکان جایگزینی ورزشکار دیگری وجود دارد گفت: فقط این بحث در کاراته بود که ورزشکار ما به احتمال زیاد محرومیت دارد و چون سهمیه اسمی است نمی توانیم فرد دیگری را جایگزین کنیم.

امیدواری وزیر ورزش برای کسب مدال در رشته‌های جدید

مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم اختتامیه شعر المپیک، عنوان کرد: المپیک مهمترین آوردگاه ورزشی جهان است که زبده‌ترین ورزشکاران هر ۴ سال دور هم جمع می‌شوند. فرق المپیک با رویدادهای دیگر این است که در مسابقات بین‌المللی مسیر ورود راحت است اما المپیک تفاوت بزرگ دارد و اینکه چون آوردگاه نخبگان دنیاست همواره ۲-۳ سال قبل از رویداد مسابقات کسب سهمیه برگزار می‌شود‌.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و ۱۲ کشور سهمیه المپیک گرفتند که ایران جزو آنهاست. در بسکتبال هم همین شرایط را داریم. در شمشیربازی ۸ قدرت برتر دنیا که یکی از آنها ایران است به المپیک می‌رود. در کشتی ۱۶ نخبه اوزان مختلف سهمبه المپیک می‌گیرند که در المپیک باید با قدرترین ورزشکاران رقابت کنند.

وی با اشاره به سهمیه‌های کسب شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما موفق شدیم با همدلی، عنایت خداوند و تلاش ورزشکاران، هماهنگی فدراسیون‌ها بیشترین سهمیه تاریخ حضور ایران در المپیک را بگیریم. تاکنون ۶۶ سهمیه کسب شده که این دوره بیشترین سهمیه محسوب می‌شود. نکته اینجاست که ۱۰ سهمیه را بانوان کسب کرده‌اند.  

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کاروان ایران فقط در ۴ رشته مدال کسب کرده، یادآور شد: ما در ۴ رشته بیشتر نتوانسته‌ایم مدال بگیریم اما خیلی امیدواریم در المپیک توکیو در رشته‌های جدید مانند شمشیربازی، والیبال که به ترکیب دلخواه رسیده و کاراته که ایران جزو ۴-۵ قدرت دنیاست و تیراندازی روی سکو برویم. تدارکات خوبی با وجود تاخیر یکساله المپیک صورت گرفته است. امیدواریم بهترین حضور و نتایج را در توکیو داشته باشیم.

 
عکس های مراسم اختتامیه شعر المپیک
 
جشنواره شعر المپیک
جشنواره شعر المپیک
جشنواره شعر المپیک
جشنواره شعر المپیک
جشنواره شعر المپیک
جشنواره شعر المپیک
 
جشنواره شعر المپیک
 
photo_2021-06-29_22-29-20
 
photo_2021-06-29_22-29-19
photo_2021-06-29_22-29-17
 
photo_2021-06-29_19-46-20
 
اختتامیه جشنواره شعر المپیک
اختتامیه جشنواره شعر المپیک
 
 
ویدیوی اختتامیه شعر المپیک
 
 

دیدگاه تان را بنویسید