جی پلاس

فرا زمینی های پارالمپیک توکیو 2020

برخی از ورزشکاران بازی های توکیو ۲۰۲۰ با وجود معولیت عضو اصلی در رشته مورد نظر درخشیدند و حتی مدال کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به پایان خود نزدیک شده است. ورزشکاران معلول در این یازده روز دوباره لحظات شگفت انگیزی را رقم زدند و همه را تحت تاثیر قرار دادند. آن ها نشان دادن برای رسیدن به هدفشان هیچ چیز مانعشان نمی شود. با این حال شرایط برخی از ورزشکاران موجب شد دنیا به تحسینشان بپردازد. آن ها برای انجام رشته مورد نظر عضو اصلی را نداشتند اما به کمک دیگر اعضای بدن خود یا با تلاش بی وقفه توانستند در بزرگترین مسابقات ورزشی جهان رقابت کنند و حتی مدال کسب کنند. 

گابریل آرائوخو

ورزشکاران پارالمپیک

شناگر برزیلی در بازی های توکیو مانند یک ابر قهرمان عمل کرد و سه مدال را بر گردن آویخت. آرائوخو در ۲۰۰ متر آزاد و ۵۰ متر پروانه به مدال طلا دست یافت و نقره ۱۰۰ متر کرال پشت را هم از آن خود کرد. گابریل ۱۹ ساله در حالی به چنین افتخاری دست یافت که نه دست دارد و نه پا. اگیلار فریتاس، معلم ورزشش استعداد آرائوخو را کشف کرد و با ثبت نام او در رقابت های شنا زندگی گابریل را کاملا عوض کرد.

احمد کلی

ورزشکاران پارالمپیک

ورزشکار استرالیایی دیگر شناگری بود که با وجود معلولیت هر دو دست و پا روی سکو رفت. کیلی مدال نقره ۱۵۰ متر مختلط را کسب کرد. احمد در بغداد به دنیا آمد و در یتیم خانه زندگی می کرد که مویرا کلی او را به فرزندی قبول کرد و به استرالیا برد. شناگر استرالیایی که تحصیلات دانشگاهی دارد رویای دیگری در سر دارد و می خواهد در آینده مفسر ورزشی شود.

ابراهیم حمدتو

ورزشکاران پارالمپیک

پینگ پنگ باز مصری از بازی های ریو ۲۰۱۶ به خاطر شیوه بازی کردنش همه را تحت تاثیر قرار داده است. حمدتو که در ۱۰ سالگی به دلیل تصادف با قطار دستانش را از دست داد راکت را در دهانش می گذارد و بازی می کند. ابراهیم در روستایش تنها می توانست به دو ورزش بپردازد که ترجیح داد به جای فوتبال، پینگ پنگ را انتخاب، تا خود را وارد چالش جدیدی کند. او هر دو بازی اش را در توکیو با شکست به پایان رساند و در رقابت های تیمی هم نتوانست پیروزی را تجربه کند. 

مت استوتزمن 

ورزشکاران پارالمپیک

کماندار آمریکایی بدون دست متولد شد اما از کودکی با پاهایش به پدر و برادرانش در کارها کمک می کرد. او به شکار علاقه داشت و همین موضوع موجب شد به رشته تیراندازی با کمان بپردازد.‌ استوتزمن توانست در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ مدال نقره را بر گردن آویزد و بزرگترین افتخار دوران ورزشی اش را به دست آورد. او در توکیو نتوانست این موفقیت را دوباره تکرار کند اما قصد دارد شانس خود را در بازی های پاریس ۲۰۲۴ امتحان کند.

پیوتر فان مونتاگو

ورزشکاران پارالمپیک

کماندار بلژیکی مانند استوتزمن بدون دست رقابت می کند. او از پایش کمک می گیرد تا بتواند تیر را به هدف بزند. لگولاس، یکی از شخصیت های خیالی سریال ارباب حلقه ها نقش مهمی در مسیر زندگی مونتاگو داشت و موجب شد پیوتر به این حرفه علاقه مند شود. او در نهایت از سال ۲۰۱۶ به کماندار پارا تبدیل شد و در بازی های توکیو تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت اما با شکست مقابل رمضان بیابانی، ورزشکار ایرانی ماجراجویی اش در پایتخت ژاپن پایان یافت. 

دیدگاه تان را بنویسید