جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| بیانیه باشگاه سرخ پوشان درباره خطای مطهری در دربی/ فرهاد دستیار جدید نمی‌خواهد/ اعتراض سرخ پوشان به محرومیت گل‌محمدی

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 26 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز شنبه 26 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید؛

اخبار باشگاه پرسپولیس

تنیس فوتبال بازی کردن گل‌محمدی و باقری در تمرین سرخ پوشان

تمرین روز شنبه سرخپوشان از ساعت ۱۹ در ورزشگاه شهید کاظمی، زیر نظر کادر فنی آغاز شد.

بازیکنان ابتدا زیر نظر مربی بدنساز تیم با انجام حرکات کششی، نرمشی و دوهای کوتاه، بدن‌ها را گرم کردند.

کادرفنی در تمرین اولین روز هفته، یک چالش جالب برای بازیکنان در نظر گرفت و آن، به این صورت بود که بازیکنان باید به صورت نشسته، توپ را کنترل می‌کردند. این بخش از تمرین، بسیار جالب و هیجان‌انگیز و رقابت بین بازیکنان نزدیک بود.

در بخش بعدی تنیس فوتبال در قالب چهار گروه انجام شد و یحیی گل‌محمدی و کریم باقری نیز در دو گروه حاضر بودند.

تمرین امروز، سبک بود و بعد از یک ساعت به اتمام رسید.

کلیه بازیکنان در تمرین امروز حضور داشتند و کمال کامیابی نیا تنها مصدوم قرمزپوشان بود که برنامه‌های اختصاصی خود را انجام داد.

پرسپولیس به محرومیت گل‌محمدی اعتراض می‌کند

در پی صدور حکم محرومیت برای یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم، این باشگاه درخواست استیناف خود بابت آرای کمیته انضباطی را در سریع‌ترین زمان ممکن، به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرمربی پرسپولیس را به دلیل هُل دادن داور چهارم دیدار با گل‌گهر به  یک جلسه محرومیت قطعی و یک جلسه محرومیت تعلیقی از مسابقات لیگ برتر به مدت شش ماه به همراه ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

بیانیه باشگاه پرسپولیس درخصوص خطای مطهری در دربی 

درباره خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی در دربی جام حذفی اطلاعیه ای صادر کرد. این دیدار با برتری استقلال در ضربات پنالتی به اتمام رسید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

صحنه خطای مهاجم استقلال روی فرجی را دوباره ببینید. این بار در مقایسه با خطایی که چند سال پیش در دیدار منچستریونایتد و رئال مادرید در لیگ قهرمانان رخ داد و جونیت چاکر، داور اهل ترکیه بدون درنگ به نانی، هافبک تیم انگلیسی کارت قرمز مستقیم داد.

همین صحنه دقیقا در بازی دیشب تکرار شد اما داور بازی در کمال تعجب کارت زرد هم به بازیکن خطاکار نشان نداد. البته به گواه این ویدیو و نظر کارشناسان، بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. اتفاقی که اگر رخ می‌داد، تیم استقلال باید از دقیقه ۱۵، 10 نفره به بازی ادامه می‌داد و روند بازی هم طور دیگری رقم می‌خورد.

با این حال، کادر فنی پرسپولیس و در راس آنها یحیی گل‌محمدی، از قضاوت علیرضا فغانی تشکر کرد و بدون "هوچی‌گری" و البته با استناد به نظر چند کارشناس گفت که داور می‌توانست در این صحنه تصمیم بهتری بگیرد.

اما اگر این اشتباه علیه طرف دیگر بازی رقم می‌خورد چه می‌شد؟ هنوز یادمان نرفته برخی‌ که از قضا بارها در این فصل از اشتباهات داوری سود برده‌اند، چطور با رفتار و گفتار خود به دنبال تأثیر روی داوران و تحت فشار قرار دادن آنها به نفع خودشان بوده‌اند. در فیلم و عکس‌ها علاوه بر بدن مجروح فرشاد فرجی، می‌توانید صحنه خطا و نمونه خارجی آن را ببینید:

سرلک به بازی با ماشین سازی می‌رسد

تیم فوتبال پرسپولیس در ضربات پنالتی دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مغلوب استقلال شد.

در جریان این مسابقه میلاد سرلک به دلیل آسیب دیدگی جزئی جای خود را به محمد شریفی داد. البته این بازیکن در تمرین ریکاوری روز گذشته پرسپولیس شرکت کرد و اکنون هم مشکلی برای دیدار با ماشین سازی ندارد.

شاگردان یحیی‌ گل محمدی که با 58 امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند، سه شنبه در هفته بیست و هشتم این رقابت ها در خانه ماشین سازی به مصاف این تیم می‌روند.

یک پرسپولیسی در آستانه جدایی

علی شجاعی که به دلیل نمایش های خوب در ترکیب نساجی به پرسپولیس ملحق شد انتظار داشت شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا کند اما این موضوع برای او محقق نشد و حالا تصمیم گرفته به تیمی ملحق شود که در نگاه ها باشد و برای او نشستن های متعدد روی نیمکت جذابیتی ندارد. حتی اگر آن نیمکت به تیم پرسپولیس تعلق داشته باشد.

علی شجاعی همان طور که اشاره شد در این باره صحبت هایی با باشگاه داشته و در پایان این فصل از بازی ها تصمیم خود را عملی خواهد کرد. به واسطه اینکه یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد جدایی اش باید با نظر باشگاه باشد. از آنجایی که تصمیم علی شجاعی فنی است و به منزله بازی کردن در لیگ برتر تصمیم به جدایی گرفته بعید است مشکلی در این زمینه به وجود بیاید.

مدافع چپ تیم پرسپولیس که در تیم سایپا چهره شد حضور در تیم های ملی پایه را تجربه کرده است. او تصور می کرد از آنجایی که یکی از مهره های ثابت نساجی در لیگ برتر بود در تیم پرسپولیس هم به دفعات در ترکیب تیم به میدان برود و حالا به واسطه نیمکت نشینی های پی در پی تصمیم خود را گرفته است و ترجیح می دهد در یک تیم لیگ برتری به میدان برود تا روی نیمکت تیم پرسپولیس بنشیند. او به زودی تیم جدید خود را مشخص و در این باره با باشگاه پرسپولیس صحبت خواهد کرد.

اخبار باشگاه استقلال

فرهاد دستیار جدید نمی‌خواهد

پس از جدایی فراز کمالوند، دانشیار و ماجدی به ترکیب کادر فنی اضافه شدند، اما پیش از اتمام لیگ این دو عضو تازه وارد استقلال به دلایل مختلف از استقلال جدا شدند تا فرهاد مجیدی تنهاتر از همیشه باقی بماند.

اکنون گفته می‌شود، فرهاد هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن فرد جدیدی به کادر استقلال را ندارد و تا پایان فصل جاری و بازی مهم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با همین کادر و نفرات فعالیت خود را ادامه خواهد داد و به سراغ گزینه جدیدی نخواهد رفت.

برگزاری تمرین استقلال فردا با حضور اصحاب رسانه

 

تیم فوتبال استقلال فردا (یکشنبه) یک جلسه تمرینی را از ساعت ۱۹ در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌کند.

اصحاب محترم رسانه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در این جلسه تمرینی حاضر شوند.

گفتنی است همراه داشتن کارت معتبر رسانه‌ای برای اصحاب رسانه در این جلسه تمرینی الزامی است.

دیدگاه تان را بنویسید