گزارش جی پلاس از آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس

کمال کامیابی نیا دربی را از دست داد؛ باشگاه پرسپولیس پاسخ استقلال را داد/ وریا غفوری به شهرآورد می رسد؛ واکنش معاون آبی پوشان به حرف های گل محمدی

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 20 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز یکشنبه 20 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید؛

اخبار باشگاه پرسپولیس

استوری مشترک بازیکنان پرسپولیس در حمایت از گل محمدی

 بازیکنان پرسپولیس در حمایت از یحیی گل محمدی،‌ سرمربی تیمشان استوری مشترکی در اینستاگرام منتشر کردند.

در تمرین سرخ پوشان چه گذشت؟

تمرین و ریکاوری سرخپوشان بعد از برد برابر آلومینیوم اراک از ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی زیر نظر کادر فنی آغاز شد.

ابتدا بازیکنانی که در بازی شب گذشته به میدان نرفته بودند، وارد زمین شدند و بعد از گرم کردن و انجام کارهای هوازی و کششی، زیر نظر کادر فنی بخش‌های مختلف تمرین را انجام دادند.

دویدن، پاس‌های سرعتی و شوتزنی، پاسکاری، تمرینات ترکیبی و تحت فشار و فوتبال هدفمند، بخش‌های مختلف تمرین این گروه از بازیکنان بود که زیر نظر کادر فنی انجام شد.

تمرین امروز حدود ۷۰ دقیقه به طول انجامید و بازیکنان پس از آن، بدن‌ها را سرد و راهی رختکن شدند.

سایر بازیکنان تیم که در بازی دیشب برابر تیم آلومینیوم اراک به میدان رفته بودند، از ساعت ۱۱ زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند.

کمال کامیابی‌نیا و عیسی آل کثیر به دلیل مصدومیتی که دارند، کماکان زیر نظر کادر پزشکی کار کردند.

پرسپولیس روز پنج‌شنبه باید در دربی پایتخت در مرحله یک چهارم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) در برابر استقلال به میدان برود.

کمال کامیابی نیا دربی را از دست داد

بر اساس برنامه اعلام شده توسط سازمان لیگ فوتبال، زمان بازی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است، پنجشنبه ۲۴ تیر خواهد بود تا یکی از دو تیم محبوب پایتخت، مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی این تورنمنت را پیدا کند.

مصدومیت شماره ۱۱ پرسپولیس از ناحیه مُچ پا یک آسیب دیدگی کهنه است که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گوای هند حاصل شد. او به همین دلیل بازی پرسپولیس برابر الریان قطر را از دست داد و در بازگشت به ایران نیز با مشکلاتی مواجه شد.

کمال که در فهرست اولیه اسکوچیچ قرار داشت و به منامه نیز رفت، در تمرین تیم ملی آسیب دید و به همین دلیل خیلی زود به تهران برگشت. او برخلاف وحید امیری زودتر به ایران بازگشت و پیگیر درمان مُچ پای مصدوم خودش شد. ابتدا گفته شد مصدومیت او از ناحیه مچ پاست و کمال دو هفته از میادین دور خواهد بود و بنابراین او را غایب قطعی پرسپولیس در بازی سوپرجام دانستند اما مشکل بیشتر از این حرف‌ها بود.

کمال کامیابی نیا نه تنها به بازی سوپر جام نرسید بلکه نتوانست پرسپولیس را در دیدارهای بعدی برابر تیم‌های مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان همراهی کند.

این درحالی بود که در بازی با فولاد خوزستان دست یحیی گل محمدی حسابی خالی بود. میلاد سرلک ۴ کارته شده و سرمربی پرسپولیس به ناچار از احسان پهلوان تکنیکی در پُست غیر تخصصی هافبک دفاعی استفاده کرد که طبعا خیلی نمی‌توانست انتظارات را برآورده کند.

کمال کامیابی نیا بازی با آلومینیوم اراک را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد تا خیلی‌ها بپرسند؛ چرا کمال کامیابی نیا مُچ پای مصدوم خودش را جراحی نمی‌کند؟ از نزدیکان تیم پرسپولیس شنیدیم مُچ پای مصدوم کمال کامیابی نیا نیاز به عمل جراحی ندارد و فقط زمان می‌خواهد تا ترمیم شود.

این هافبک دفاعی با تجربه که معمولا در دربی‌ها عملکرد خوبی داشته است به دربی حذفی نخواهد رسید. گفته می‌شود این احتمال هم وجود دارد که شماره ۱۱ پرسپولیس به بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر برابر ماشین سازی تبریز هم نخواهد رسید. البته یحیی گل محمدی با میلاد سرلک و احمد نوراللهی شاید خیلی جای کامیابی نیا را حس نکند.

رادوشوویچ سه‌شنبه در تهران

بوژیدار رادوشوویچ که با تعطیلی لیگ اوایل خرداد به کشورش سفر کرده بود و بعد از آن هم برای بازگشت با مدیران باشگاه دچار مشکل شده بود و حتی به دنبال فسخ قرارداد بود، پس از صحبت با یحیی گل‌محمدی اعلام کرد حاضر است به خاطر سرمربی تیمش برگردد.

حالا بر اساس بلیتی که باشگاه پرسپولیس برای او تهیه کرده، رادوشوویچ صبح سه‌شنبه کشورش را به مقصد تهران ترک می‌کند و ساعت ۲۲ سه شنبه به وارد فرودگاه امام خمینی (س) می‌شود.

طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است دروازه‌بان پرسپولیس صبح چهارشنبه به باشگاه برود تا مطالبات خود را دریافت کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد رادوشووچ در دربی پیش رو در صورت صلاح دید کادر فنی، می‌تواند روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

بیانیه باشگاه پرسپولیس در پاسخ به بدرفتاری مسئولان استقلال

این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای، پاسخ بی‌حرمتی اخیر از سوی مسئولان باشگاه استقلال را داد:

یک) مدیران باشگاه استقلال با توجه به جایگاه خود از نگاه هواداران فوتبال، بار دیگر با استفاده از ادبیات موهن و دور از شأن فوتبال کشورمان، اقدام به صحبت در خصوص باشگاه بزرگ و پرافتخار پرسپولیس کردند. جدا از اینکه بارها موضوع بی‌احترامی و حملات بی‌دلیل به پرسپولیس از سوی مدیران استقلال را محکوم کرده‌ایم، منطق این اقدامات را درک می‌کنیم.

دو) معمولا افراد بازنده وقتی راهی برای توجیه عملکرد خود ندارند و نمی‌توانند کارنامه مقبولی داشته باشند، به دیگران می‎تازند تا با این کار، نظرات را به سمت خود جلب کنند؛ هر چند این سیاست رنگ و رو رفته، دیگر کارایی و کاربردی ندارد. برای مطرح شدن و ماندن در صدر اخبار، چه کسی بهتر از یحیی گل‌محمدی؟ با استفاده از نام گل‌محمدی که بهترین مربی ایرانی است، تلاش می‌کنند قد بکشند و بزرگ شوند؛ گرچه در واقع کوچک و کوچک‌تر می‌شوند.

سه) انتشار رقم قراردادها، نیازمند منبع و مرجع نیست. سرتان را از برف بیرون بیاورید و به جای پنهان‌کاری و استفاده از ادبیاتی دور از منزلت فوتبال ایران، شجاعانه اقدام به انتشار قراردادها کنید. از چه موضوعی هراس دارید؟ یعنی خواسته باشگاه پرسپولیس برای انتشار قرارداد بازیکنان هر دو تیم، تا این حد نگران‌کننده بود که تلاش می‌کنید هر کاری انجام دهید غیر از انتشار رقم واقعی قراردادها؟!

چهار) این همه تهمت زدید، تهدید کردید و لطیفه و گل‌واژه تحویل مردم دادید اما یادتان رفت بگویید چه کسی شروع کننده این جنجال‌ها بود؟ چرا آقای احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال باید در شرایطی که همه چیز در سکون است، علیه سرمربی محترم و رئیس هیات مدیره پیشین پرسپولیس اظهارنظر کند؟ رفتار و گفتار او، چیزی شبیه به پاشیدن بنزین روی آتش بود. حالا که بازتاب حرف‌هایش را دیده، پای خود را کنار می‌کشد. مددی مشغول سواستفاده از برند باشگاه استقلال است و به جای صحبت کردن در مورد جنجالی که به پا کرده، از کانال رسمی این باشگاه بهره‌برداری می‌کند تا تقصیرات را با همه استقلالی‌ها تقسیم کند.

پنج) شأن و منزلت باشگاه پرسپولیس بالاتر از آن است که از ادبیاتی سخیف برای مجادله با برخی حرافی‌ها سود ببریم. پرسپولیس عادت کرده جواب رقبا را داخل زمین بازی بدهد. مثل شما قشون مجازی و ارتش سایبری نداریم تا با فشار، تهدید، توهین و افترا به دنبال قدرتنمایی باشیم. به جای اقدامات غیراخلاقی و تهدید دیگران، احترام و اخلاق را به مدل مدیریتی‌تان اضافه کنید؛ شاید از این راه مقبول مردم شوید!

اخبار باشگاه استقلال

پاداش 10 میلیون تومانی فرهاد مجیدی به بازیکنان

 پیش از شروع تمرین روز یکشنبه تیم فوتبال استقلال، فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌پوشان به مجموعه تیمش مبلغ 10 میلیون تومان به عنوان پاداش برد برابر سایپا پرداخت کرد.

قول مدیران استقلال به بازیکنان برای پرداخت مطالبات‌شان

پس از انتقادهای فرهاد مجیدی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال از عدم پرداخت مطالبات‌شان و همچنین بی‌توجهی مدیران استقلال به آنها، احمد مددی مدیرعامل و علی اصغر ملکیان عضو جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال جمعه گذشته در محل تمرین آبی‌پوشان حضور یافتند.

در این دیدار، بازیکنان و مربیان صحبت‌های‌شان را که بیشتر انتقادی بود، انجام دادند. مدیران استقلال هم به آنها قول دادند که تا پیش از دربی بخش قابل توجهی از مطالبات‌شان پرداخت شود.

واکنش فریادشیران به حرف های گل محمدی

ناصر فریاد شیران در واکنش به صحبت های مطرح شده از سوی یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس، اظهار داشت: آقای گل محمدی جایگاه شما به شکلی نیست که بخواهید درباره مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار نظر کنید و بهتر است که با شناخت حیطه اختیارات خود، سکوت کنید. هر زمان که مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس در رابطه با مددی صحبت کرد، مدیرعامل استقلال جواب خواهند داد و بهتر است گل محمدی به کار فنی خود بپردازد.

او در بخش بعدی صحبت های خود با تاکید بر اینکه سیاست باشگاه دور ماندن از هر گونه حاشیه است، تصریح کرد: هوچی گری آن کاری است که شما با ادعای فوتبال حرفه ای انجام می دهید. اگر تا به امروز کسی از جانب باشگاه استقلال صحبتی نکرده، به حرمت رقابت و احترام دو طرفه دو باشگاه است اما از این تاریخ به بعد اگر کسی علیه باشگاه استقلال صحبت کند، بنده تمام قد وارد عمل خواهم شد و اجازه نمی دهم از سکوت نجیبانه کادرفنی و مدیریت باشگاه استفاده شود.

معاون اجرایی باشگاه استقلال با انتقاد از عدم صدور رای از سوی کمیته انضباطی و اخلاق، بیان کرد: دلیل بیان این صحبت ها این است که رفتارهای زشت و زننده گل‌محمدی در دیدار گل گهر نادیده گرفته شد و حالا به خود اجازه می دهد صحبت های جدیدی را مطرح کند. اتفاقات زشت و زننده ای که چهره واقعی آنها را نشان داد. البته نزدیک به هشت کارت قرمز و زرد در طول فصل گواهی دیگری برای این ادعا است و خودش نیز به درستی اشاره کردد که امتیاز گرفتن در لیگ ایران با هوچی گری انجام می شود و احتمالا دلیل فاصله امتیازی دو تیم نیز همین موضوع است.

فریادشیران تصریح کرد: از کمیته های محترم اخلاق و انضباطی تقاضا دارم قبل از دربی به پرونده دیدار با گل گهر و البته فحاشی بازیکن حریف به هواداران استقلال بپردازند. توصیه من به عنوان یک پیشکسوت به شما این است که از واژه افشاگری کمتری استفاده کنید زیرا شما قطعا بازنده خواهید بود. تقاضا دارم تنها در بحث های فنی ورود کنید و از فرافکنی و هوچی گری دوری کنید.

وریا غفوری به دربی می‌رسد

کاپیتان تیم فوتبال استقلال که ۴ بازی آخر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد، به دیدار مقابل پرسپولیس می‌رسد.

احتمال غیبت عارف غلامی در دربی96

عارف غلامی شب گذشته و در دیدار مقابل سایپا از ناحیه کمر و لگن مصدوم شد و امروز زیر نظر پزشکان به فیزیوتراپی می پردازد و احتمال دارد در دیدار مقابل پرسپولیس غایب باشد و نتواند تیم خود را همراهی کند.

دیدگاه تان را بنویسید