گزارش جی پلاس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

استقلال و پرسپولیس با پیروزی به دربی حذفی رسیدند/ برد پرگل شاگردان نویدکیا و رستگاری تراکتور و آخرین نفس های ماشین سازی+ عکس و ویدوی گل ها/‌جدول

استقلال و پرسپولیس با پیروزی 2 بر صفر مقابل رقبای خود به استقبال دربی حذفی رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته بیست و هفتم لیگ برتر امروز با انجام پنج دیدار آغاز شد که استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد تراکتور توانستند رقبای خود را شکست دهند. 

استقلال 2 - سایپا صفر

در اولین بازی امروز سایپا و استقلال از ساعت 19:50 در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با 2 گل به نفع استقلال تمام شد. شاگردان مجیدی با این پیروزی 50 امتیازی شدند و سهمیه مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند.  در این دیدار ارسلان مطهری دو بار برای استقلال گلزنی کرد تا آبی پوشان با یک پیروزی خوب به استقبال دربی تهران مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بروند.  سایپا هم کماکان با 23 امتیاز در منطقه خطر باقی ماند تا یک قدم دیگر به سقوط نزدیک تر شود. 

ترکیب استقلال:سید حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، مهدی قایدی، آرمان رمضانی، سبحان خاقانی و آرش رضاوند.

ترکیب سایپا: کوروش ملکی، کمال نیک‌خوی، رضا علیاری، امیرحسین حسین‌زاده، مجید علیاری، حسین ماهینی، مهرداد حیدری، سینا مریدی، مجتبی لطفی، صادق بارانی، روح الله سیف اللهی.

کارشناسی داوری استقلال و سایپا

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره داوری منصوریان در دیدار سایپا و استقلال گفت: داور قضاوت بدون ایرادی در این بازی داشت و با وجود صحنه‌های مشکوک فراوان، او تصمیم‌های درستی گرفت و قضاوت خوبی داشت.

او ادامه داد: در دقیقه ۷ استقلالی‌ها معتقد بودند که روی خاقانی خطا شده اما این بازیکن پایش را به مدافع حریف گیر داد و خطا نبود. در دقیقه ۱۰، برخوردی اتفاق نیفتاد و داور حتی می‌توانست برای شبیه‌سازی به قایدی کارت زرد دهد. در دقیقه ۲۰، خطای هندی به سود استقلال رخ نداد و برخورد توپ به دست بازیکن سایپا طبیعی بود. در دقیقه ۵۶، داور به درستی خطا را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد و نیازی هم به اخراج نبود زیرا موقعیت استقرار مدافعان به‌گونه‌ای بود که موقعیت ۱۰۰ درصد گل نبود. در دقیقه ۷۵ اعلام پنالتی برای استقلال کاملا درست بود زیرا مدافع حریف پای قایدی را قیچی کرد.

تصاویر بازی سایپا و استقلال

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا مهدی قایدی

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا فرهاد مجیدی

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا فهراد مجیدی

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا فرشید اسماعیلی

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا

لیگ برتر| استقلال - سایپا ارسلان مطهری

لیگ برتر| استقلال - سایپا عارف غلامپور

لیگ برتر| استقلال - سایپا/ مجیدی و غلامپور

لیگ برتر| استقلال - سایپا/ ریگی

لیگ برتر | استقلال - سایپا آرش رضاوند

لیگ برتر | استقلال - سایپا

لیگ برتر | استقلال - سایپا

لیگ برتر | استقلال - سایپا

لیگ برتر | استقلال - سایپا مهدی قایدی

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا فراز کمالوند

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا

لیگ برتر فوتبال| استقلال - سایپا

ویدیو گل های بازی سایپا و استقلال

گل اول استقلال توسط ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی در دقیقه 79

گل دوم استقلال توسط ارسلان مطهری در دقیقه 87

پرسپولیس 2 - آلومینیوم اراک صفر

در دیگر دیدار این هفته، پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک بود که این مسابقه در نیمه اول با 2 گل به نفع شاگردان گل محمدی خاتمه یافت. با این پیروزی، شاگردان گل محمدی همچنان با 57 امتیاز در صدرجدول باقی ماندند و به استقبال با بازی با استقلال در جام حذفی رفتند.  شهریار مغانلو و مهدی ترابی برای پرسپولیس گلزنی کردند. 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمد حسین کنعانی‌زدگان، فرشاد فرجی، وحید امیری، مهدی شیری، میلا سرلک، احمد نورالهی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو و امید عالیشاه.

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، محمد ایران‌پوریان، رامین سلیمان‌زاده، سید مهدی حسینی، حامد پاکدل، امید سینگ، شاهین توکلی، پوریا آریاکیا، معین عباسیان، اسماعیل شریفات، امیر محمد هوشمند.

کارشناسی داوری پرسپولیس و آلومینیوم اراک

 

بازی دو تیم فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه ۲ بر صفر برابر آلومینیوم اراک به پایان رسید. تورج حق‌وردی،  درباره قضاوت امیر عرب براقی در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک گفت: انتخاب عرب براقی برای این دیدار مهم در این مقطع از فصل، انتخاب بسیار خوبی بود. او جایگیری‌ها و تصمیم‌های درستی گرفت و جریمه‌هایش هم درست بود. در کل او قصاوت خوبی داشت و صحنه بحث برانگیزی هم در بازی ایجاد نشد که بخواهد او را به چالش بکشد.

او در ادامه گفت: در دقیقه ۹۴، بازیکن آلومینیوم کمر کنعانی‌زاده‌گان را لگد کرد که داور باید به او کارت قرمز نشان می‌داد اما داور مماشات کرد و با کارت زرد او را جریمه کرد.

تصاویر بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک احمد نوراللهی

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک یحیی گل محمدی

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک شهریار مغانلو

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک یحیی گل محمدی

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس - آلومینیوم اراک مهدی ترابی

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم فرشاد فرجی

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم علیرضا منصوریان

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم شهریار مغانلو

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم شهریار مغانلو

لیگ برتر| پرسپولیس - آلومینیوم مهدی ترابی و شهریار مغانلو

ویدیو گل های بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

گل اول پرسپولیس توسط شهریار مغانلو در دقیقه 23

گل دوم پرسپولیس توسط مهدی ترابی در دقیقه 32

تراکتور یک - گل گهر سیرجان صفر

تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و گل گهر سیرجان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، امروز (شنبه) از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر تراکتور به پایان رسید. در نیمه اول بازی پرموقعیتی را از سوی دو تیم شاهد بودیم اما هیچ یک از دو تیم موفق نشدند دروازه حریف را باز کنند. در نیمه دوم هم همین روند ادامه داشت و در پایان نیمه دوم ضربه شاگردان قلعه‌نویی در گل‌گهر به تیر دروازه برخورد کرد اما شاگردان فیروز کریمی در دقیقه ۶+۹۰ توانستند توسط عباس‌زاده به گل برسند و پیروز از میدان خارج شوند. با این نتیجه تراکتور با ۳۹ و گل گهر با ۳۸ امتیاز به طور موقت در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

سپاهان 4 - صنعت نفت آبادان یک

دو تیم سپاهان و صنعت نفت آبادان در قالب هفته بیست‌وششم لیگ برتر امروز(شنبه) ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری چهار بر یک شاگردان نویدکیا به پایان رسید. در دقیقه ۵ دریبل و سانتر سروش رفیعی به شهباززاده رسید و ضربه او وارد دروازه صنعت نفت شد تا سپاهانی‌ها گلی زود هنگام را به ثمر برسانند. در دقیقه ۳۶ نفوذ حسینی به قلب دفاع صنعت نفت و پاس سجاد شهباززاده به او باعث شد تا حسینی با گروسیان تک به تک و ضربه‌اش وارد دروازه صنعت نفت شود و اختلاف به دو گل برسد. با شروع نیمه دوم حملات نفتی‌ها ادامه پیدا کرد تا دقیقه ۷۱ رضا خالقی فر با توپ گیری از نژاد مهدی مدافع سپاهانی‌ها و  به دست آوردن یک موقعیت تک به تک، توانست دروازه سپاهان را باز کند و اختلاف را به یک گل برساند. در دقیقه ۸۳ پاس رو به بیرون دانیال اسماعیلی‌فر به سجاد شهباززاده رسید و ضربه او وارد دروازه صنعت نفت شد تا سپاهانی‌ها گل سوم را نیز به ثمر برسانند. در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده روی سانتر دانیال اسماعیلی فر از نقطه کرنر و ضربه سر عزت الله پورقاز سپاهانی به گل چهارم رسیدند تا بازی با برتری پر گل سپاهانی‌ها به پایان برسد. با این نتیجه سپاهانی‌ها ۵۶ امتیازی شدند و در کورس قهرمانی باقی ماندند. در مقابل نفتی‌ها با وجود این شکست با ۳۳ امتیاز رده دهم جدول را حفظ کردند.

فولاد 2 - ماشین سازی صفر

تیم‌های فوتبال فولاد و ماشین‌سازی در دیداری از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ایران از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان  رسید. محمد آبشک در دقیقه هشت تک گل بازی را به ثمر رساند. شاگردان جواد نکونام در این بازی هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی خلق کردند اما نتوانستند بیش از یک گل به حریف خود بزنند. لوسیانو پریرا، کاپیتان فولاد هم در دقیقه ۶۹ ضربه پنالتی را خراب کرد تا بازی با همان یک گل به پایان برسد. فولاد با این نتیجه ۳۹ امتیازی شد و موقتا در رده چهارم قرار گرفت. ماشین‌سازی هم با ۱۴ امتیاز در قعر جدول باقی ماند. در صورتی که ذوب‌آهن در دیدار روز سه‌شنبه برابر نفت مسجدسلیمان بازنده نشود، ماشین‌سازی به لیگ دسته یک سقوط می‌کند.

جدول لیگ برتر بعد از بازی های امشب از هفته بیست و هفتم:

Untitled

 

دیدگاه تان را بنویسید