گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز سه شنبه 8 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید:

اخبار باشگاه پرسپولیس

حضور نعمتی در کارهای گروهی/ تداوم تمرینات اختصاصی ۲ بازیکن

سرخپوشان پایتخت آخرین تمرین پیش از دیدار برابر گل گهر سیرجان را بعدازظهر امروز سه‌شنبه از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند.

پیش از تمرین امروز، جلسه فنی با حضور بازیکنان انجام شد و نکات لازم و تاکتیکی از طریق تصاویر ویدئویی تشریح شد.

تمرین با گرم کردن زیر نظر مربی بدنساز تیم با انجام حرکات کششی و نرمشی و دوهای کوتاه آغاز شد.

آقا وسط در قالب سه گروه، بخش بعدی تمرین بود که پر شور و با هیجان به اجرا در آمد.

در مرحله بعدی، پاسکاری‌های ترکیبی و استارت‌های سرعتی در دستور کار قرار گرفت.

مرور کارهای تاکتیکی و فوتبال هدفمند آخرین بخش تمرین بود و بازیکنان پس از آن با سرد کردن بدن‌ها، راهی رختکن شدند.

وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا کماکان برنامه‌های اختصاصی خود را پیگیری کردند. امیری در بخشی از تمرینات گروهی نیز شرکت کرد و بعد از آن به انجام برنامه‌های اختصاصی خود پرداخت.

سیامک نعمتی هم به همراه سایر بازیکنان در تمرینات گروهی شرکت داشت.

بازیکنان بعد از استراحتی کوتاه، عازم هتل محل اقامت خود شدند تا در اردوی پیش از بازی شرکت داشته باشند.

رضا جباری سرمربی نوجوانان پرسپولیس شد

با حکم جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، رضا جباری به عنوان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس انتخاب و منصوب شد.

جباری هافبک پیشین و یکی از پیشکسوتان با اخلاق سال‌های گذشته پرسپولیس به شمار می‌‎رود که هواداران همواره خاطرات خوبی از بازی‌های او در ذهن دارند.

تکلیف مالی پرسپولیس و مغانلو مشخص شد

باشگاه پرسپولیس درباره ادامه همکاری با مهاجم خود شرط مالی گذاشت و پیشنهاد مدیربرنامه‌های این بازیکن را نپذیرفت. با این حال هنوز تکلیف این بازیکن برای فصل آینده مشخص نیست.

شهریار مغانلو در پایان فصل جاری بازی‌های فوتبال باشگاهی کشور قرارداد قرضی ۶ ماهه‌اش با پرسپولیس به پایان می‌رسد. مهاجم بلندقامت سرخپوشان که با سانتا کلارا پرتغال قرارداد دارد برای ماندن در جمع شاگردان یحیی گل محمدی چاره‌ای جز پرداخت پول رضایت‌نامه‌اش ندارد.

باشگاه پرتغالی نیز برای انتقال قطعی مغانلو مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به مدیر برنامه‌های این بازیکن و باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است.

جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه نیز این موضوع را به گوش یحیی گل محمدی رسانده است تا سرمربی پرسپولیس در جریان این موضوع قرار بگیرد. گل محمدی خواهان حفظ مغانلو است اما حاضر نیست مبلغ زیادی برای ماندن مهاجم تیمش صرف شود.

از این رو باشگاه پرسپولیس در صورت کاهش مبلغ رضایت‌نامه این بازیکن تا یک سوم رقم فعلی مذاکره با سانتا کلارا را ادامه می‌دهد تا بتواند او را به خدمت بگیرد در غیر این صورت مغانلو به پرتغال باز می‌گردد تا در تمرینات پیش فصل سانتا کلارا شرکت کند.

او پس از پایان رقابت‌های فصل جاری فوتبال باشگاهی کشور ملزم به حضور در تمرینات باشگاه پرتغالی است و نمی‌تواند پرسپولیس را در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

جراحی ساده آل‌کثیر برای پرسپولیس دردسرساز شد

عیسی آل کثیر به دلیل شکستگی انگشت دست خود نتوانست برای پرسپولیس در جریان دیدار قبلی تیمش مقابل مس رفسنجان نود دقیقه بازی کند.

مهاجم گلزن سرخپوشان که با استفاده از «آتل» برای محافظت از انگشت دست خود در ترکیب تیمش به میدان رفت به دلیل احساس درد در دقیقه ۶۳ از زمین مسابقه خارج شد تا مهدی عبدی جانشین او شده و تک گل سه امتیازی پرسپولیس را به ثمر برساند.

آل کثیر قصد داشت قبل از بازی با گل گهر سیرجان دست خود را به تیغ جراحان بسپارد اما حساسیت دیدار با شاگردان امیر قلعه نویی باعث تغییر در برنامه عمل جراحی او شد.

مهاجم پرسپولیس قصد دارد جراحی خود را به روزهایی که بازی‌های فشرده پرسپولیس به اتمام می‌رسد موکول کند اما برنامه تنظیمی سازمان لیگ به گونه‌ای است که سرخ‌ها تا دهم مردادماه فرصت استراحت ندارند.

از سوی دیگر آل کثیر نیز نمی‌تواند همچنان درد انگشت شکسته خود را برای مدتی طولانی تحمل کرده تا عمل جراحی کوچک او تبدیل به دردسر این روزهای پرسپولیس شود.

تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۹:۵۰ فردا چهارشنبه میزبان گل گهر سیرجان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی است.

اخبار باشگاه استقلال

جریمه ۲۰ هزار دلاری استقلال بابت شکایت دیاباته

شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر که در این فصل از مسابقات درخشش فصل گذشته را نداشت، به دلیل چند ماه تاخیر در دریافت حقوق و مطالباتش به صورت رسمی از باشگاه شکایت کرده بود و حالا این باشگاه ناچار است بر اساس حکم اعلام شده از سوی کمیته انضباطی فیفا، به جز مطالبات، مبلغ ۲۰ هزار دلار هم بابت تاخیر در پرداخت به این بازیکن بدهد.

دیاباته فصل گذشته با ۱۵ گل عنوان آقای گل لیگ برتر را به دست آورده بود و در این فصل تنها ۲ بار برای تیمش موفق به گلزنی شده که هر ۲ گل هم در یک بازی بوده است. اما همین بازیکن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با ۵ گل عنوان بهترین گلزن تیم استقلال را از آن خود کرد.

دیاباته به ایران بازگشت

شیخ دیاباته مهاجم تیم فوتبال استقلال پس از برطرف شدن مشکلات پرواز خود به تهران، صبح امروز (سه‌شنبه) به تهران بازگشت.

 دیاباته بعد از تعطیلات لیگ، به مدت ۱۰ روز راهی مرخصی شد. پس از ۳ روز از ترک ایران توسط دیاباته، ستاد مبارزه با کرونا قانونی را مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۱۳ کشور به ایران را ابلاغ نمود که در این فهرست نام فرانسه هم دیده می‌شد.

باشگاه استقلال بعد از این اتفاق اقدامات خود را برای بازگشت دیاباته انجام داد و بعد از بیش از ۱۰ روز ویزای این بازیکن صادر شد.

بعد از صدور ویزا، به این بازیکن این موضوع توسط باشگاه استقلال منتقل شد. در ادامه این بازیکن راهی فرودگاه شد و با مدارک ارسالی از سوی باشگاه استقلال توانست کشورش را به مقصد ترکیه ترک کند. در ترکیه اما دستورالعمل فوق مانع از پرواز این بازیکن به تهران شد و به دلیل تعطیلی روز جمعه و همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری، امکان حل موضوع از داخل ایران نبود و به همین دلیل او دوباره به فرانسه برگشت.

با این‌حال روز گذشته اعلام شد که ممنوعیت فوق به شرط ارائه تست PCR از سوی مسافران ملغی شده و پس از آن باشگاه اقدامات لازم را برای بازگشت این بازیکن انجام داد.

این بازیکن پس از ورودش به تهران خود را به تمرینات آبی‌پوشان پایتخت اضافه می‌کند تا خود برای فصل آینده مسابقات لیگ برتر آماده کند.

موضع قاطعانه کمیته داوران به اعتراض آبی پوشان

باشگاه های معترض به فدراسیون فوتبال نامه نوشته اند تا بلکه موفق به تغییر داور بازی های خود شوند اما کمیته داوران خطاب به سازمان لیگ اعلام کرده به هیچ وجه چینش داوری در هفته ی 25 را تغییر نخواهد داد چرا که اگر دست به این کار بزند جابجایی داوران در بازی های تعیین شده بدعت می شود و فردا هر تیمی به موضوع داوری معترض شود انتظار دارد داوران بازی اش را تغییر دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم مدعی می شوند چرا در هفته ی 25ام و در پاسخ به اعتراض فلان باشگاه داوران را تغییر دادید. 

بنابراین اسامی داوران و کمک داوران هیچ یک از بازی های هفته ی 25ام تغییر نخواهد کرد. نکته ی مهمی که کمیته ی داوران در پاسخ به سازمان لیگ بدان اشاره کرده این بوده که کمیته ی داوران نمی تواند با نظرات باشگاه ها همسو شود و این باشگاه ها هستند که باید با کمیته ی داوران همسو شوند و حتی اگر ذهنیتی دارند آنرا کنار بگذارند. در نهایت اگر کمیته داوران بخواهد بر اساس نظرات داوران چینش داوری را انجام دهد این کار سخت خواهد شد. چرا که هر باشگاه نسبت به چند داور ذهنیت دارد و اساسا این کار اگر در کمیته ی داوران باب شود کارها پیش نخواهد رفت. 

اسامی داورانی که برای هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر تعیین شده اند از این قرار است با این توضیح که قرار است بازی آلومینیوم اراک در برابر استقلال را مهدی سید علی قضاوت کند. 

 

تجمع استقلالی‌ها مقابل ساختمان قوه قضاییه

از صبح امروز عده‌ای از طرفداران تیم استقلال تهران در اعتراض به مشکلات مدیریتی و مالی این باشگاه در مقابل ساختمان قوه قضاییه حضور یافتند و خواستار برطرف شدن مشکلات شدند.

تیم استقلال تهران در هفته گذشته با تغییرات مدیریتی رو به رو شد و اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه هم انتخاب شدند اما هواداران همچنان به حضور احمد مددی در این باشگاه معترض هستند.

در گلایه به مشکلات مالی متعدد طرفداران استقلال امروز هم علیه احمد مددی مقابل ساختمان قوه قضاییه شعار داده و خواستار جدایی او از این باشگاه شدند.

تجمع استقلالی‌ها مقابل ساختمان قوه قضاییه/عکس

درخواست هواداران استقلال از مسئولان

هواداران تیم استقلال تهران از صبح امروز با حضور در مقابل ساختمان قوه قضاییه به دنبال حل مشکلات این باشگاه هستند و علیه مدیران باشگاه شعار دادند. در میان بنرها و شعارهایی که هواداران علیه مدیران باشگاه و وزارت ورزش و جوانان سر دادند، بنر یکی از طرفداران قابل توجه بود. روی یکی از این بنرها نوشته شده : "چرا نهادهای نظارتی به نفش سلطانی فر و مرکز فرهنگی ایران - هلند در عقد قرارداد با ویلموتس که منجر به تحمیل زیانی چند صد میلیاردی به بیت المال گردید، رسیدگی نمی‌کنند؟"

مرکز فرهنگی ایران - هلند در شهریورماه سال 95 و در زمانی که مسعود سلطانی‌فر مسئولیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشت توسط او و چند مقام کشوری دیگر در لاهه افتتاح شد و طبق اخباری که در آن مقطع منتشر شد اداره آن بر عهده بخش خصوصی بود.

 

41

دیدگاه تان را بنویسید