علت اعتراض شدید استقلالی‌ها به انتخاب یک داور چه بود؟

با انتشار اسامی داوران هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر مسئولان استقلال به انتخاب سیدمهدی سیدعلی برای وزارت دیدار با آلومینیوم معترض شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بررسی کارنامه قضاوت های داور منتخب کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای دیدار آلومینیوم اراک و استقلال، مشخص می کند مدیران و مسئولان تیم آبی پایتخت ذهنیت خوبی نسبت به قضاوت های این داور برای تیمشان ندارند. سیدعلی در ۵ بازی آخر خود که برای استقلال قضاوت کرده ۵ نفر را با کارت قرمز از زمین بازی بیرون کرده است. جنجالی ترین دیدار قضاوت شده توسط این داور بازی هفته هفدهم لیگ نوزدهم مقابل فولاد بود که سیدعلی علاوه بر علی کریمی و عارف غلامی، فرهاد مجیدی را هم از روی نیمکت اخراج کرد. 

پیکان صفر - استقلال صفر

خبرورزشی نوشت؛ این دیدار در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر بیستم توسط همین داور قضاوت شد. در آن دیدار رضاوند تنها بازیکن استقلال بود که از داور کارت زرد دریافت کرد. در همان برهه نیز مدیران استقلال نسبت به این موضوع معترض بودند. هدایت استقلال در آن بازی بر عهده محمود فکری بود.

فولاد خوزستان ۲ - استقلال تهران ۱

دیدار جنجالی هفته هفدهم لیگ نوزدهم قطعاً از ذهن هیچ هوادار استقلالی بیرون نمی رود. در آن دیدار فولاد با دو گل کولی بالی و نجاریان در دقایق ۲۸ و ۸۰ مقابل تک گل روزبه چشمی در دقیقه ۱۲ استقلال را شکست داد. اما این در حالی بود که گل دوم تیم فولاد، به استقلال ۹ نفره و بدون سرمربی زده شد. سیدعلی در دقیقه ۴۵ همان دیدار علی کریمی را با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج کرد و پس از بازی اکثر کارشناسان بر این باور بودند که علی کریمی مستحق دریافت کارت قرمز نبوده است. با خروج کریمی، استقلال طراح اصلی خط میانی اش را از دست داد اما این پایان ماجرا نبود. نکته مهمتر اتفاقات پایان نیمه اول بود که فرهاد مجیدی به شدت نسبت به اخراج علی کریمی اعتراض می کرد و داور بازی سرمربی استقلال را هم با کارت قرمز جریمه و او را به سکوها هدایت کرد. در نیمه دوم عارف غلامی که یک کارت زرد داشت در دقیقه ۶۵ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

استقلال ۱ - ماشین سازی تبریز صفر

دیگر بازی کارت قرمزدار استقلال بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر هجدهم بود. جایی که امید نورافکن در دقیقه ۱+۹۰ با دریافت کارت زرد دوم از سیدعلی، زمین بازی را ترک کرد. مهدی قائدی در دقیقه ۷۹ تک گل استقلال در آن دیدار را به ثمر رسانده بود.

استقلال ۳ - فولاد خوزستان ۱

این دیدار در چارچوب هفته بیستم لیگ هجدهم با هدایت برگزار شد که استقلال با گلهای گادوین منشا، پاتوسی و ایسما حریفش را در هم شکست. در آن بازی محمد دانشگر تنها اخطاری استقلال بود.

نفت مسجدسلیمان ۱ - استقلال تهران ۲

پنجمین بازی اخیر استقلال با قضاوت سیدعلی در هفته ششم لیگ هجدهم با قضاوت سیدعلی بود. بازی که استقلال در پایان با گلهای صیادمنش و قائدی برنده شد اما داور با نشان دادن کارت زرد دوم به میلاد زکی پور در دقیقه ۴۹ او را از زمین بازی اخراج کرد. در آن دیدار روح الله باقری و الهیار صیادمنش از داور بازی کارت زرد گرفته بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید