اقدام عجیب فدراسیون وزنه برداری؛ حذف نام سهراب مرادی برای حضور در المپیک؟!

فدراسیون وزنه برداری در اقدامی عجیب وجود نام سهراب مرادی در لیست حائزان شرایط حضور در المپیک پنهان کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سهراب مرادی مرد طلایی المپیک ریو را به عنوان یکی از نمایندگان وزنه برداری در توکیو فرض می شد و حتی به ذهن کسی هم خطور نمی‌کرد این  چهره نام آشنای ورزش پرمدال را در این دوره از بازی ها نبینیم. علی رغم تمام تصورات و اقداماتی که مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی جهت درمان دست سهراب مرادی برای رسیدن به المپیک انجام دادند باز هم در کلمبیا ( یکی از مسابقات گزینشی) مصدومیت مانع عملکرد مناسب مرادی شد.

ایران ورزشی نوشت: زمانی که تمامی امیدها برای حضور سهراب در توکیو از بین رفت حذف وزنه بردار چینی و احتمال کنار رفتن یکی دو ورزشکار دیگر در دسته 96 کیلوگرم قوت قلب دوباره‌ای شد اما اطلاعیه فدراسیون همه چیز را عوض کرد. در حالی که فدراسیون وزنه برداری گفت طبق  اعلام IWF علی هاشمی و علی داوودی شرایط حضور در المپیک را دارند واقعیت این بوده که نام سهراب مرادی هم در لیست درج شده بود اما فدراسیون با این دلیل که مرادی با توجه به مصدومیت خود نمی‌تواند نمایش خوبی روی تخته رقابت‌ها داشته باشد اسم او را خط زده است. نکته مهم این است که چرا فدراسیون وزنه برداری باید مسئله به این با اهمیتی را پنهان و با سرنوشت یک ورزشکار آن هم نه ورزشکار معمولی بازی کند.

فدراسیون می‌توانست با تشکیل اتاق فکر آن هم با حضور سهراب مرادی جلسه‌ای برگزار کند تا تصمیم مناسب گرفته شود. با توجه به شناختی که همه از اخلاق و منش مرادی داریم  این وزنه بردار انقدر منطقی است که دلایل سنجیده را قبول کند اما فدراسیون با این کار ضربه جبران ناپذیری هم به وزنه برداری ایران هم به یک ورزشکار بزرگ وارد کرد و باید منتظر بمانیم و بینیم مسئولین چه پاسخی دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید