هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۸/

ورود ممنوع برای وزنه برداران چینی در جاکارتا!

تیم وزنه برداری چین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا رقابت نخواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی،  با تصمیم شورای المپیک آسیا برای متعهد بودن به قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، تیم وزنه برداری چین در بازی‌های آسیایی حضور پیدا نمی‌کند.

وزنه‌برداری چین پیش از این به مدت یک سال از سوی فدراسیون جهانی محروم شده بود. وزنه‌برداران چینی امیدوار بودند که در جلسات دو روز اخیر فدراسیون جهانی به آنها اجازه داده شود که هر چه‌ زودتر محرومیت‌شان بر طرف شود و بتوانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. با این حال با تصمیم  فدراسیون جهانی و شورای  المپیک آسیا  وزنه‌برداری چین اجازه حضور در بازی‌های آسیایی را دریافت نکرد.

چین یکی از ۹ کشوری بود  که به مدت یک سال محروم شدند. این ۹ کشور در تست‌گیری‌های مجدد نمونه‌های المپیک پکن و لندن سه نمونه دوپینگ یا بیشتر  داشتند.

امروز (شنبه) بعد از جلسه هیات اجرایی شورای  المپیک آسیا، دبیر کل این هیات اعلام کرد  که با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، چین نمی‌تواند در بازی‌های آسیایی رقابت کند.

پیش از این فدراسیون جهانی به کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان اجازه داده بود که زودتر از تمام شدن دوران محرومیت‌شان در مسابقات شرکت کنند. چین قصد داشت که تیمی متشکل از ۱۴ وزنه‌بردار به بازی‌های آسیایی اعزام کند که در بین این افراد چهار نفر مدال طلای المپیک داشتند.

مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از دوشنبه این هفته‌ آغاز می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید