جی پلاس

رونالدو و رکوردهایش در یورو؛ افسانه CR7 جاودانه می شود؟!

ستاره تیم ملی پرتغال در یورو ۲۰۲۰ می تواند به تعداد رکوردهایش در تاریخ این رقابت ها بیفزاید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کریستیانو رونالدو امروز (سه شنبه) به همراه پرتغال نخستین بازی اش را در یورو برابر مجارستان انجام می‌دهد‌. به نوشته موندو دپورتیوو، ستاره یوونتوس می تواند در این رقابت های رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. مهاجم ۳۶ ساله اولین بازیکنی لقب خواهد گرفت که پنج مرحله نهایی یورو را تجربه می کند و با به ثمر رساندن تنها یک گل برترین گلزن مراحل نهایی این رقابت ها می شود.

بهترین گلزن 

رونالدو در حال حاضر با رکورد میشل پلاتینی در ۹ گل برابر است. مهاجم سابق تیم ملی فرانسه هر ۹ گل خود را در یورو ۱۹۸۴ به ثمر رساند و در پایان جام قهرمانی را بالای سر برد. اکنون ستاره پرتغالی آماده است تا این رکورد را به خود اختصاص دهد. او اولین گلش را در نخستین بازی اش در یورو ۲۰۰۴ برابر یونان به ثمر رساند. پس از رونالدو و پلاتینی، آلن شیرر با هفت گل در رتبه دوم قرار دارد. 

بیشترین تعداد بازی (به همراه مرحله مقدماتی)

رکورد دیگری که ستاره یوونتوس می تواند به خود اختصاص دهد بیشترین تعداد بازی است. او تاکنون در ۵۶ بازی به میدان رفته است (۳۶ برد، ۱۲ مساوی و هشت شکست). CR7 نیاز به انجام سه بازی دارد تا از رکورد جانلوئیجی بوفون عبور کند. دروازه‌بان ایتالیایی ۵۸ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. ماریو فریک (بازیکن لیختن اشتاین) در این فهرست در رتبه سوم قرار دارد. 

مسن ترین گلزن دیدار فینال

اگر پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی به دیدار نهایی صعود کند و رونالدو گلزنی کند مسن ترین گلزن فینال ها لقب می گیرد. تنها یک بازیکن بالای ۳۰ سال در دیدارهای نهایی یورو گلزنی کرده است که برنارد هولزنباین نام دارد. او زمانی که گل مساوی آلمان غربی برابر چک اسلواکی را در یورو ۱۹۷۶ به ثمر رساند ۳۰ سال و ۱۰۳ روز داشت. رونالدو اگر بتواند دوباره فینال را تجربه کند و این بار گلزنی کند ۳۶ سال ۱۵۶ روز خواهد داشت. 

بیشترین بازی در مرحله نهایی یورو

زمانی که سوت شروع دیدار پرتغال و مجارستان زده شود رونالدو پنجمین دوره حضورش را در مرحله نهایی یورو تجربه خواهد کرد. او در چهار دوره گذشته ۱۷ بازی انجام داده است. لوتار ماتئوس با آلمان و پیتر اشمایکل با دانمارک هم در چهار دوره یورو بازی کردند. 

رکوردهایی که رونالدو قبلا به نام خود ثبت کرده بود

ستاره پرتغالی رکورد بیشترین تعداد بازی در مرحله نهایی یورو را به خود اختصاص داده است (۲۱ بازی) و پس از او باستین شوان اشتایگر آلمانی با ۱۸ بازی در رتبه دوم دیده می شود.

کاپیتان تیم ملی پرتغال بهترین گلزن تمام مراحل یورو با ۴۰ گل به حساب می آید. پس از او زلاتان ایبراهیموویچ با ۲۵ گل و رابی کین با ۲۳ گل قرار دارند. 

رکورد بیشترین گلزنی در مراحل گلزنی هم برای CR7 است. او در چهار دوره حداقل یک بار دروازه حریفان را باز کرده است. رونالدو در یورو ۲۰۰۴ دو گل به ثمر رساند، در سال ۲۰۰۸ تنها یک بار گلزنی کرد، یورو ۲۰۱۲ توانست سه بار دروازه حریفان را باز کند و در دوره گذشته هم سه گل به نام خود ثبت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید