گزارش جی پلاس از فینالیست های اولین دوره لیگ ملت های فوتبال

هلند- پرتغال؛ به یاد "قتل عام نورنبرگ" در جام جهانی 2006 + تصاویر/ فیلم

فینال اولین دوره لیگ ملت های فوتبال که امشب برگزار خواهد شد، یادآور خشن ترین بازی تاریخ جام جهانی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، اگر قرار باشد یکی از خشن ترین بازی های جام جهانی انتخاب شود؛ مطابق آمار همه به بازی پرتغال- هلند در جام هجدهم رای می دهند. بازی که نه تنها در کارنامه جام جهانی بلکه در تمام رقابت هایی که در تاریخ این رشته برگزار شده است از جمله خشن ترین بازی ها محسوب می شود.

دیدار هلند و پرتغال در یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 آلمان در شهر نورنبرگ برگزار شد و پرتغالی ها با تک گل مانیش برابر حریف به برتری رسیدند و در دور بعد رقیب انگلیس شدند. قضاوت این بازی برعهده والنتین ایوانف روس بود که شاید قبل از این مسابقه فکر نمی کرد بعد از سوت پایان یک رکورد به نامش ثبت شود!

این داور در این بازی 16 کارت زرد و 4 کارت قرمز را به بازیکنان نشان داد تا یک رکورد از نظر کارت های زرد و قرمز  در تاریخ رقابت های بین المللی که زیر نظر فیفا برگزار می شود، برجای بماند.

"نبرد نورنبرگ"

تک گل این دیدار را مانیش در دقیقه 23 وارد دروازه فان درسار کرد اما حرکت خشن مارک فان بومل روی کریستیانو رونالدوی جوان ، آغازگر یک بازی پرحاشیه شد. خطای کف پای بازیکن بارسلونا بر ران پای رونالدو فقط یک کارت زرد به همراه داشت که همین موضوع باعث عصبانیت پرتغالی ها و البته به خشونت کشیده شدن بازی شد.

صحنه های خشن و خطاهای خطرناک بازیکنان دو تیم منجر به شکل گرفتن یکی از زشت ترین بازی های تاریخ فوتبال شد. خالد بولهروز و فان برونکهورست از هلند و دکو و کاستینیو از پرتغال در این بازی اخراج شدند.

لوییس فلیپ اسکولاری که در آن زمان سرمربی گری پرتغال قهرمان یورو 2004 را برعهده داشت، یکی از تحریک کنندگان بازیکنانش در میدان مسابقه بود؛ در حالی که حریفش رو نیمکت یعنی مارکو فان باسن آرام تر از او بود.

ترکیب این دو تیم و کارت زرد و قرمز این بازی:

***هلند:

فان درسار،خالد بولهروز(دقیقه 7 کارت زرد، دقیقه 63 کارت قرمزاویگر، ماتایسن، فان برونکهورست (دقیقه 50 کارت زرد، دقیقه 95 کارت قرمزفان بومل (دقیقه 9 کارت زردوسلی اشنایدر (دقیقه 73 کارت زردفلیپ کوکو، فان پرسی، روبن، کویت. رافائل فان درفارت بازیکن تعویضی (دقیقه 74 کارت زرد)

***پرتغال:

ریکاردو (دقیقه 76 کارت زردمیگوئل، فرناندو میرا، ریکاردو کاروالیو، نونو والنته (دقیقه 76 کارت زردکاستینیو (دقیقه 31 کارت زرد، دقیقه 46 کارت قرمزمانیش (دقیقه 20 کارت زردلوییس فیگو (دقیقه 60 کارت زرددکو (دقیقه 73 کارت زرد، دقیقه 78 کارت قرمزرونالدو، پائولتا.  پتیت بازیکن تعویضی دقیقه 50 کارت زرد.

 

این بازی بعدها به نبرد نورنبرگ و قتل عام نورنبرگ معروف شد. یکی از کارشناسان در آن زمان با انتقاد از این بازی گفت: همه درباره پایین بودن فرهنگ در آسیا و قاره های دیگر به نسبت اروپا صحبت می کنند؛ اما ما امروز چه دیدیم؟ بدتر از این نمی توانست باشد. اگر دو تیم آسیایی این جنگ را در زمین اجرا می کردند حتما درباره فرهنگ پایین شان ساعت ها بحث می کردیم. اما این یک بازی تمام اروپایی در نورنبرگ بود.

حال بعد از ۱۳ سال باردیگر این دو تیم در یک جدال حساس یعنی فینال لیگ ملت های فوتبال به مصاف هم می روند تا قهرمان اولین دوره این مسابقه  ها مشخص شود.

بازی پرتغال و هلند ساعت ۲۳:۱۵ امشب (یکشنبه ۱۹ خرداد) به میزبانی ورزشگاه دراگائو در پرتغال برگزار می شود. پرتغال با شکست سوییس و هلند با غلبه بر انگلیس به فینال رسیدند.

** رونالدو تنها بازمانده آن دیدار جنجالی است.

 

 

** بازیکنانی که در سال ۲۰۰۶ در بارسلونا حاضر بودند و بعد از اخراج کنار هم نشستند. این عکس به نام "پسران بد" معروف شد.

پرتغال - هلند

 

 

پرتغال - هلند

پرتغال - هلند

پرتغال - هلندپرتغال - هلند

پرتغال - هلند

پرتغال - هلند

.

پرتغال - هلند

پرتغال - هلند

پرتغال - هلندپرتغال - هلندپرتغال - هلند

پرتغال - هلند

پرتغال - هلند

پرتغال - هلند

the-battle-of-nuremburg-1487268950-800

Battle-of-Nuremburg-Meira

DgPG3HjUEAAAu2v

3036d90c7c7ca5cae5a2a3afd64cbc4e

8931464e0dd212ab46dd8010ee256123

5a4e0ca6cdfa76b54d870d47dce844c9

an-injured-cristiano-ronaldo-of-portugal-17-is-helped-of-the-pitch-BM312A

portugal_holland

 

دیدگاه تان را بنویسید