گفت وگوی جی پلاس با یکتا جمالی

دختر تاریخ‌ساز وزنه برداری ایران: حس و حال عجیبی دارم/ هدفم فقط المپیک است

ملی پوش وزنه برداری پس از کسب اولین مدال تاریخ وزنه برداری زنان ایران گفت: به دست آوردن این مدال برایم انگیزه شده که قوی تر از قبل ادامه بدهم تا بتوانم در آینده به هدف بزرگم که کسب مدال المپیک است برسم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در هفتمین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در تاشکند، یکتا جمالی نماینده ایران در رقابت گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم زنان با هشت شرکت‌کننده دیگر به رقابت پرداخت. جمالی با مهار وزنه ۹۲ کیلوگرم در یک ضرب توانست مدال برنز بگیرد و اولین مدال تاریخ وزنه ‌برداری زنان ایران را کسب کند.

یکتا جمالی در حرکت دو ضرب هم درخشان ظاهر شد و ابتدا وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را مهار کرد و سپس در حرکت دوم و سوم وزنه‌های ۱۱۱ و ۱۱۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و شگفتی‌سازی خود را  با هت تریک و کسب سه مدال برنز یک ضرب (92 کیلو گرم)، دوضرب (116 کیلوگرم) و مجموع (208 کیلوگرم) تکمیل کرد.

یکتا جمالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: حس و حال خیلی خوبی دارم و قابل توصیف نیست چون کسب اولین مدال خیلی حس خوبی دارد و از این بابت خوشحالم. مسابقات جهانی  سطح بالایی داشت؛ از کشورهای مختلفی آمده بودند و رقابت سختی انجام دادم.

او افزود: کسب این مدال برایم انگیزه شده که قوی تر از قبل ادامه بدهم تا بتوانم در آینده به هدف بزرگم که کسب مدال المپیک است برسم. خداراشکر در اردو مشکل خاصی نداشتیم و شرایط خوبی مهیا بود. از مسئولان  انتظار دارم وزنه برداری زنان را بیش از پیش حمایت کنند تا این نتایج هم برای من هم بقیه وزنه برداران تکرار شود.

جمالی با اشاره به علاقه شدید خود به وزنه برداری گفت: من قبل از اینکه وزنه برداری بانوان در ایران فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند خیلی به این رشته علاقه مند بودم و مسابقات آقایان را مرتب دنبال می‌کردم و این علاقه باعث شد وارد این ورزش شوم.  

بانوی تاریخ ساز وزنه برداری ایران در مورد نگاه وزنه برداران خارجی به ایرانیان خصوصا بعد از کسب مدال تصریح کرد: آن‌ها خیلی از تلاش ما تعریف می‌کردند و می‌گفتند با این که زمان کمی از فعالیت ما بانوان وزنه بردار ایرانی می‌گذرد پیشرفت زیادی داشتیم.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: برنامه‌های بعدی من این است که برای مسابقات پیش رو از جمله آسیایی جوانان آماده شوم و به امید خدا تلاش خواهم کرد به رکوردهای بهتری دست پیدا کنم.

 

ویدیوی وزنه زدن یکتا جمالی را در ادامه مشاهده کنید:

 

تصاویر یکتا جمالی در رقابت های جهانی:

یکتا جمالی

یکتا جمالی

  • مهران نژاد ارسالی در

    خداقوت شیرزن ایران،دلیرپهلوان

  • Mustafa ارسالی در

    ماشاالله! همیشه بدرخشید
    انشاالله مسابقات بعدی اول شدنتان را ببینیم
    فقط کمی احتیاط کنید به یک باره قصد اول شدن نداشته باشید منظورم یعنی با ورزش های شدید صدمه نزنید به خودتون

  • میترا امیری ارسالی در

    زنده باد بر شیرزنانی چون شما

  • زینب بانو ارسالی در

    ماشاالله دخترایرانی براتون تبریک میگم عزیزم مادقیقاهم سنیم ومن نقاشی کارمیکنم وسعی میکنم عکس بالایی ات راکه وزنه برمیداری بکشم

  • ناشناس ارسالی در

    بهت افتخار میکنیم مبارکت باشه

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود ای ولا

  • Parniya ارسالی در

    دمتتتت گرممممم موفق باشی با آرزوی دیدن موفقیت های بیشتر😍😍😍💓💓💓🤩🤩🤩🤩

دیدگاه تان را بنویسید