گفت وگوی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری با جی پلاس

انتقاد حسین رضازاده از شرایط وزنه برداری ایران

رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: المپیک جای ارزیابی و شانس نیست و هرکس رکورد بهتری داشته باشد واضح است که موفق خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شیوع ویروس کرونا باعث شد وزنه برداری ایران مانند بسیاری از رشته‌ها سال کم فراز و نشیبی را سپری کند. مهم ترین اتفاقات این رشته در سال گذشته لغو چهارمین دوره جام بین‌المللی فجر، انتخاب سعید علی حسینی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی پایه و کاندیدا شدن چهارنفر برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری بود.

حسین رضا زاده ریاست سابق فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در خصوص شرایط این رشته در سال 1399 اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات بین‌المللی برگزار نشد اما فدراسیون لیگ برتر را برگزار کرد که کارشناسان گفتند در حد و اندازه لیگ برتر نبود. تیم‌هایی که قبلا آمده بودند به خاطر عدم پخش مسابقات دیگر شرکت نکردند. امسال سال المپیک است و وزنه برداری باید در همین فروردین ماه در مسابقات ازبکستان شرکت کند که دو سهمیه المپیک را کسب کنیم تا مردادماه در این رقابت مهم خوشرنگ ‌ترین مدال را برای کاروان ورزشی ایران به دست بیاوریم.

او با اشاره به عملکرد فدراسیون وزنه برداری در سالی که گذشت گفت: وزنه بردارانی که قرار است در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کنند کلا سه چهار نفر هستند؛ بنابراین فدراسیون باید نگاه ویژه تری به این ورزشکاران می‌کرد اما طبق اخباری که می‌خواندم این گونه نبود. فدراسیون‌هایی مانند کشتی برنامه ریزی‌های بهتری انجام داده بودند. در هر صورت ما دعا می‌کنیم ان شاءالله ورزشکارانمان در درجه اول سهمیه را کسب کنند و بعد هم بهترین نتایج را بدست بیاورند.

رضا زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت موجود وزنه برداری ایران چه جایگاهی در توکیو خواهد داشت تصریح کرد: المپیک ارزیابی و شانس نیست. وزنه برداری رشته رکوردی است بنابراین هر کس رکورد بهتری داشته باشد مشخص است موفق می‌شود. ما امیدوار به کسب نتایج درخشان هستیم چون مدال المپیک ارزش زیادی دارد و از همه مهم تر مدال طلا است. وزنه برداری ایران همیشه در المپیک مدال گرفته و مردم از این رشته انتظار بالایی دارند.

رضازاده درخصوص انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری حضور چهار نماینده ایران در این مجمع انتخاباتی گفت: امیدوارم مدیران خوبی از کشورهای مختلف انتخاب شوند که دلسوز و کاربلد باشند و وزنه برداری دنیا را به خوبی مدیریت کنند. وزنه برداری امکان دارد از بازی های المپیک حذف شود و امیدوارم با یک مدیریت قوی این رشته در المپیک باقی بماند. واقعا حیف است چون وزنه برداری ایران در جهان شناخته شده و عنوان دار است. ان شاءالله در این انتخابات افرادی که دلشان برای این رشته می‌سوزد انتخاب شوند. نمایندگان ما هم که تکراری هستند و دوره‌های قبل هم همین اشخاص بودند؛ در هر صورت آرزوی موفقیت می‌کنم برای آن‌ها اما کار سختی پیش رو دارند.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نداشتن پشتوانه برای آینده وزنه برداری ایران تصریح کرد: وزنه برداری رشته‌ای است که باید همیشه پشتوانه سازی شود. سن که بالا می‌رود اتوماتیک وار ورزشکاران بازنشسته می‌شوند چون بدن جواب نمی‌دهد و آسیب می‌بیند. فدراسیون در استعدادیابی خوب کار نکرد و باید استعدادیابی درستی انجام می‌داد. وزنه برداری رشته‌ای رکوردی است و یک ورزشکار چهار پنج سال طول می‌کشد به رکوردهایی که نزدیک به رکورد آسیا و جهان است برسد. امیدوارم همین بچه‌ها که فعلا در اردو هستند خوب تمرین کنند و شرایط مناسبی داشته باشند.   

 

 

دیدگاه تان را بنویسید