یادداشت جی پلاس؛

این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند

یکتا جمالی، دختر وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان تاریخ ساز شد و سه مدال برنز کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مونا کلهران مقدم: ویدیو منتشرشده در فضای مجازی از داریوش ارجمند، مهم نیست جدید است یا قدیمی؛ مهم حرف های عجیبی بود که او درباره وزنه برداری زنان زد و گفت: «خدا زن را آفرید تا 277 کیلو وزنه بزند؟ وزنه برداری ورزش زنان نیست ، وزنه‌زدن زنان باعث از دست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. آن ها باید وزنه بزنند تا بهترین وزنه بردار جهان باشند یا باید بهترین مادر دنیا باشند.»

چند هفته ای از این ویدیو گذشته بود که یکتا جمالی دختر وزنه بردار پرچم ایران را بالا برد و کاری کرد کارستان؛ کاری کرد که خیلی ها منتظرش بودند. سه مدال برنزی که او در مسابقات جهانی گرفت نامش را به سینه تاریخ سنجاق کرد. حالا هر وقت که حرف از اولین ها در وزنه برداری زنان به میان بیاید تا سال ها سال بعد همه از "یکتا جمالی" نام می برند. 

آقای داریوش ارجمند برایتان مهم باشد یا نه، ناراحت شوید یا نه، اما باید قبول کنیم که یکتا کار بزرگی کرد. هر چند با حرف هایی که زده شده است، می دانیم از این خوش تان نمی آید (مگر اینکه نظرتان تغییر کرده باشد) اما این زن افتخار ایران است. استاد؛ خاطر شما هم برای مان عزیز است اما چه خوب بود قبل از اینکه سال ها تلاش فدراسیون وزنه برداری، سال ها تلاش دختران این سرزمین و سال ها امید و آرزوی نسلی را زیر سوال ببرید تحقیق کوچکی می کردید. از یکی دو پزشک متخصص سوال می کردید و به این شکل دخترانی که در رشته مورد علاقه شان تلاش می کنند را ناامید نمی کردید. گاهی حرف ها، نیش ها، کنایه ها و اظهاراتی از این دست، یک دفعه مثل قرقره ای که از دست در می رود روی زمین می افتد و دیگر نمی شود پیدایش کرد. اگر امروز یکتا جمالی پرچمدار است، اگر امروز با بغض روی سکوی اهدای مدال می ایستد و اگر امروز سه مدال به وزنه برداری ایران می رسد نتیجه سال ها تلاشی است که خیلی ها کشیده اند و دیده نشده اند. خیلی هایی که شاید حالا در این جمع نباشند اما افتخاری که کسب شده متعلق به همه است. آقای ارجمند این دختر و دخترهایی مثل یکتا افتخار ایران هستند و می توانند ورزش کنند، وزنه بزنند و اتفاقا بهترین مادران دنیا هم شوند.

 

  • حمید ارسالی در

    آقای ارجمند اینها افتخار این مملکت هستند
    شما کجای این مملکت هستید

  • صاحب نظر ارسالی در

    دم هرچی بانوی موفق و جوابشون به این قبیل صحبتهای مردان گرم،مثل همیشه خانمها خوش درخشیدند،خداحفظتون کنه

دیدگاه تان را بنویسید