جی پلاس

تکذیبیه هایی که تایید می شوند/ داستان مظاهری و شیخ چه بود؟

با نزدیک شدن به نیم فصل بسیاری از اتفاقاتی که مسئولان باشگاه استقلال آن را تکذیب کرده بودند، یک به یک به تایید می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار دارد اما حاشیه ها دست از سر این تیم بر نمی دارد. شاید بتوان استقلال را پرحاشیه ترین صدرنشین تمام ادوار لیگ قلمداد کرد، اما این حاشیه بر خلاف آنچه فکری و مسئولان باشگاه استقلال ادعا می کنند، از هیچ اتاق فکری نشات نمی گیرد بلکه رفتارهای غلط و غیرحرفه ای خود آنهاست که باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

در روزهای اخیر بسیاری از مسائلی که در گذشته تکذیب شده بود، به نوعی تایید شد تا مشخص شود که دست اندرکاران این باشگاه همچنان کتمان حقیقت و پاک کردن صورت مسائل را یگانه راه حل فرار از حاشیه می دانند. راه حل اشتباهی که جز خدشه دار کردن اعتماد هواداران سودی ندارد.

در روز نیمکت نشین کردن مظاهری که با اشتباه فاحش حسینی و از دست رفتن دو امتیاز برای استقلال همراه بود، اخباری مبنی بر اختلاف رشید با فکری مطرح شد. در مکالمه بین مظاهری و فکری که در فضای مجازی مطرح اما هیچگاه به تایید مسئولان نرسید، این گونه نقل شده که در جلسه آنالیز تیمی فکری از دفاع کناره ها می خواهد که به هیچ وجه اجازه سانتر از کناره ها را ندهند و دروازه بان هم روی خروج اشتباه نکند. اینجا مظاهری صحبت فکری را قطع می کند و می گوید اگر ما برنامه حمله داشته باشیم حریف اصلا به زمین ما و کناره هایش نمی رسد که فکری با عصبانیت می پرسد یعنی ما بی برنامه ایم؟ رشید در پاسخ می گوید منظورم این نبود اما همه بار تیم نباید به دوش دفاع و دروازه بان باشد که فکری می گوید نکند باورت شده که همه بار تیم بر دوش توست. اینجا بحث بالا می گیرد و در نهایت با وساطت اطرافیان به اتمام می رسد.

البته این مسائل تماما تکذیب شد ولی این تکذیب دوام زیادی نداشت و رشید مظاهری این بار نه در رختکن و تمرین بلکه در مقابل دوربین ها آشکارا به انتقاد از تفکرات فکری پرداخت تا مشخص شود تمام صحبت هایی که درباره دلیل نیمکت نشینی اش مطرح شده درست بوده و شاید با این مصاحبه نیمکت نشینی او در هفته بعد باز هم تکرار شود.

موضوع دیگر که شدیدا مورد تکذیب واقعا شد، بحث اعتراض دیاباته به مسائل مالی و امتناع او از بازی کردن بود که به مسائل پزشکی ربط داده می شد. باشگاه استقلال نسبت به این مساله شدیدا موضع گرفت و با نشان دادن مدارک پزشکی تهدید به شکایت کرد، اما روحی معاون سابق باشگاه استقلال پرده از واقعیت برداشت و با انتقاد تند از مدیران باشگاه خواست که حقیقت را به هواداران بگویند. او در صحبتش با هواداران موضوع ارتباط بازی نکردن دیاباته با مسائل مالی را تایید کرد و از مدیران باشگاه خواست به هواداران دروغ نگویند. او همچنین جدایی میلیچ را نیز به همین بی صداقتی ربط داد.

مسئولان باشگاه استقلال که موارد دیگر مانند اختلاف دو دروازه بان در تمرین، درگیری لفظی غفوری با فکری در تمرین و ... را تکذیب کرده بودند، باید متوجه شده باشند که تکذیب یک حاشیه فقط پاک کردن صورت مساله است و چیزی را حل نمی کند. چه بسا مانند دو موردی که صحبتش شد در آینده نه تنها حاشیه پررنگ تر شود، بلکه به صورتی علنی شود که دیگر جای تکذیب نباشد و در آن صورت هواداران دیگر چگونه صحبت های متولیان تیم محبوب شان را باید باور کنند؟

اکنون نیز ماجرای عصبانیت غفوری نقل محافل شده، اما فکری ترجیح داده این مسائل را به کم توپ رسیدن به او توجیه کند. اتفاقی که با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد، که کاپیتان یک تیم که مدافع هم هست و تجربه بالایی دارد در یک بازی از توپ نرسیدن چنان عصبانی شود که توپ را به بیرون شوت کند، درخواست تعویض بدهد، از کنار زمین خارج شود و از ورزشگاه بیرون برود!

درباره دلیل عصبانیت غفوری مسائل مختلفی مطرح شده که هیچکدام قطعیت ندارد و شاید در آینده ای نزدیک برملا شود، مسائل مالی، طلب پرداخت نشده سالهای قبل از استقلال، مشکلات تاکتیکی با فکری و ... همه گمانه زنی های تایید نشده هستند، اما حتی اگر هیچ یک درست نباشد، مسلما داستان چیزی فراتر از کم رسیدن توپ به او در جریان بازی است!

دیدگاه تان را بنویسید