جی پلاس

توقف فیروزجا در دور دهم تاتااستیل/ علیرضا صدر را از دست داد +تحلیل

علیرضا فیروزجا در دور دهم تاتااستیل مقابل استاد بزرگ سوئدی متوقف شد و صدر جدول را به آنیش گیری از هلند واگذار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ علیرضا فیروزجا در دور دهم رقابت های تاتااستیل به مصاف نیلزگرندلیوس رفت و در پایان به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافت. فیروزجا در دیدار با بازیکنی که دور دورهای نخست عنوان شگفتی ساز مسابقات را در اختیار داشت و حتی صدرنشین هم بود بر خلاف بازی های گذشته بازی را سریع دنبال کرد تا اسیر تنگی زمان نشود. فیروزجا در همان دقایق ابتدایی بازی از پذیرش پیاده ای که گرندلیوس بی دفاع گذاشته بود خودداری کرد تا اسیر ضد حملات حریف نشود.

در شرایطی که علیرضا تلاش می کرد تا در وسط بازی از حریف برتری بگیرد تعویض چندین سوار باعث شد بازی به سمت ساده شدن برود و در ادامه هیچ یک از دو بازیکن راهی برای برد نیافتند و به تساوی رضایت دادند.

در این وضعیت نه فیروزجا و گرندلیوس راهی برای پیشرفت و بهبود شرایط خود نداشتند و پس از چند حرکت تکراری و بی فایده با رخ با رخ بازی مساوی شد.

فیروزجا با این تساوی از 10 بازی 6.5 امتیازی شد و صدر جدول را از دست داد چرا که آنیش گیری برابر ویتاشک پیروز و هفت امتیازی شد، حالا فیروزجا و چند بازیکن دیگر با نیم امتیاز اختلاف در پی او هستد و رقابت ها در سه دور آینده بسیار حساس خواهد بود.

در دیگر دیدارهای مهم کارلسن و کاروانا نفرات اول و دوم رده بندی جهانی به مصاف هم رفتند و به تساوی رضایت دادند.

IMG_20210127_221354_397

دیدگاه تان را بنویسید