جی پلاس

موسس chessbase india: فیروزجا جدی ترین رقیب کارلسن در قهرمانی جهان است!

ساگرشاه، استاد بین المللی هندی و موسس سایت chessbase هند، پیش بینی کرد فیروزجا در آینده بسیار نزدیک، مچ قهرمانی جهان را با کارلسن برگزار و او را به چالش خواهد کشید!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سایت chessbase یکی از معتبرترین سایت های شطرنجی و البته یکی از فعال ترین آنهاست که رقابت های سطح بالای شطرنج جهان را نه فقط از نظر رسانه ای بلکه از نظر فنی آنالیز و بررسی می کند. ساگرشاه، استاد بین المللی هندی که دیگر به شکل حرفه ای شطرنج بازی نمی کند، مدیریت سایت chessbase هند را بر عهده دارد و در این بخش از سایت به طور عمده فعالیت و مسابقات بازیکنان هندی را پوشش می دهد.

ساگرشاه که در سالهای اخیر رزومه ژورنالیستی اش از رزومه شطرنجی اش به مراتب پررنگ شده، پس از پیروزی خیره کننده فیروزجا برابر هری کریشنا که هموطن ساگرشاه است، با انتشار ویدیویی به آنالیز این بازی پرداخت و بازی درخشان فیروزجا را ستود.

ساگرشاه در ابتدای این ویدیو گفت: زمانی که از علیرضا فیروزجا به عنوان مساله مهم و بزرگ در جهان شطرنج یاد می شد، همه می گفتند الان خیلی زود است که درباره این مساله قضاوت کنیم، بیاید قدری صبر کنیم تا ببینیم چه می شود. اما حالا در جریان مسابقات تاتااستیل احتمالا عده ای از آن نفرات نظرشان تغییر کرده است. خصوصا این که بعد از 8 دور می بینیم که او با 5.5 امتیاز از 8 بازی در صدر جدول است.

وی ادامه داد: این صدرنشینی فوق العاده است. در حالی که فقط 5 دور دیگر باقی مانده است او به تنهایی صدر جدول را در اختیار دارد. به ریتینگ عملکردی او نگاه کنید: 2862! شگفت انگیزتر و تاثیرگذارتر از این مساله این است که او اکنون با ریتینگ 2760 نفر چهاردهم جهان است. چقدر خوب است این پسر! او در رده بندی جهانی از بازیکنان بسیار بزرگی مانند آناند، کاریاکین، ناکامورا، توپالوف بالاتر است. واقعا باور کردنی نیست!

برای این که به شما نشان بدهیم که علیرضا چقدر خوب است، قصد داریم بازی او برابر هری کریشنای خودمان را به شما نشان بدهیم.

ساگرشاه که خودش استاد بین المللی شطرنج است و دو نورم استاد بزرگی هم دارد، در ادامه تمام حرکات بازی فیروزجا را با تحسین آنالیز می کند و از بازی جسورانه، قدرت تصمیم گیری و کلاس بالای بازی وی شگفت زده می شود.

ساگرشاه در پایان باز هم از تمجید فیروزجا دست برنداشت و ویدیو را این گونه پایان داد: علیرضا با این بازی درخشان بازی را پیروز شد. بازی او بسیار عمیق است. نخست این که با وجود این که شروع بازی در شاخه ای متقارن بود که احتمال مساوی می رفت، او با انتخاب ادامه های تند و تیز با جنگندگی بالا بازی را پیش برد و سپس در لحظاتی که نشان دادیم توانست به خوبی تصمیمات کلیدی را بگیرد. زمانی هم که از حریفش برتری گرفت کلاس بالای بازی خود را نمایش گذاشت. او تمام فاکتورهای موفقیت را دارد و رفته رفته به یکی از قدرتمندترین بازیکنان شطرنج جهان تبدیل می شود. فکر می کنم اکنون هیچ کس تردید ندارد که حریف کارلسن در مچ بعدی قهرمانی جهان خود او خواهد بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید