جی پلاس

کج سلیقگی یا رانت شبکه های اینترنتی/ بازی های طارمی را چطور ببینیم؟

مهدی طارمی با وجود درخشش ادامه دار در پورتو، حضور مستمری در قاب رسانه ملی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی که مهدی طارمی همچنان به درخشش در پورتو ادامه می دهد و با گل ها و پاس گل هایش یکی از عوامل اصلی موفقیت تیم لقب گرفته، فوتبال دوستان ایرانی نمی توانند بازی های ستاره این روزهای پورتو را تماشا کنند.

تاکنون تعداد بسیار کمی از بازی های پورتو از طریق صداوسیما به نمایش در آمده و هر زمان بازی تیم  های محبوب تری مانند بارسلونا، میلان، رئال مادرید، یوونتوس، منچستریونایتد و ...در حال برگزاری باشد، بازی پورتو به نمایش در نمی آید.

در این که پورتو اندازه تیم های نامبرده طرفدار ندارد و سطح لیگ پرتغال هم قابل مقایسه با لیگ برتر، لیگای اسپانیا و سری A نیست تردیدی وجود ندارد، اما حضور یک ایرانی آن هم از نوع موفقش در این تیم باید همه معادلات را بهم بزند که البته این گونه نیست.

سوالی که مسئولان باید جواب بدهند این است که فوتبال ایران مگر چه اندازه لژیونر دارد؟ از کل این لژیونرها چه تعداد در لیگ های معتبر پا به توپ می شوند و از این درصد معدود، چند نفر آن ها روی نوار موفقیت گام بر می دارند؟ اگر قرار است اراده ای برای پخش منظم بازی های پورتو وجود نداشته باشد، پس بازی های چه تیمی پخش شود؟

شاید این اتفاق در زمانی که تنها شبکه سه وظیفه پخش فوتبال های خارجی را بر عهده داشت، توجیه منطقی پیدا می کرد، اما حالا که یک شبکه تخصصی به نام ورزش وجود دارد، انتظار می رود به علاقه و انتخاب فوتبال دوستان ایرانی احترام گذاشته شود.

اما واقعا چرا بازی های طارمی به نمایش در نمی آید؟ البته مسئولان صداوسیما و خصوصا شبکه ورزش به خوبی از علاقه مخاطبان به تماشای بازی های طارمی آگاه هستند. خصوصا که این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارد و شاید دلیل این عدم پخش فراتر از مسئله کج سلقیگی باشد.

این روزها شبکه های پخش اینترنتی زیادی وجود دارند که با فروش اشتراک به مخاطبان اقدام به پخش زنده مسابقات ورزشی می کنند. زمانی که مخاطبان نتوانند بازی تیم مورد علاقه و یا رقابت ورزشی دلخواه خود را از قاب تلویزیون به شکل رایگان ببینند، مجبور به خرید اشتراک از شبکه های اینترنتی می شوند. آیا بین این مساله و عدم پخش بازی های طارمی ارتباطی وجود دارد؟

 

  • حامد ارسالی در

    درود

دیدگاه تان را بنویسید