حامد حسین زاده در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش بسکتبال: مثل فوتبال و والیبال به ما هم توجه کنند/ دست بردار تلاش برای موفقیت در المپیک نیستیم/ همه ما مشکل حقوق داریم

ملی پوش تیم بسکتبال مهرام می‌گوید شرایط کشور ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پا به پای تیم‌های صاحب نام دنیا اردو و تمرین داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

حامد حسین زاده ملی پوش تیم بسکتبال مهرام در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: همان طور که می‌دانید مسابقات لیگ به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود. بازی‌ها کمی فشرده است اما شرایط به گونه‌ای است که فدراسیون چاره دیگری ندارد و با توجه به امکانات ایران و بضاعتی که داریم این بهترین حالتی بود که برای برگزاری بازی‌ها در نظر گرفت. در مسابقات اول فشار کمتر بود اما رفته رفته بیشتر شد و ما خوشبختانه تمام رقابت‌هایمان را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

او در خصوص اهمیت لیگ در سال المپیک تصریح کرد: صد در صد فصل جدید لیگ به آمادگی بازیکنان کمک می‌کند. به هر حال ما حدود هشت ماه از مسابقات دور بودیم که باعث شد آمادگی سابق را نداشته باشیم بنابراین بازی‌های لیگ کمک می‌کند به شرایط آرمانی برگردیم و هر چه به پلی آف نزدیک تر می‌شویم در وضعیت بهتری قرار می‌گیریم.

حسین زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به برنامه ‌ریزی‌‌های تیم‌های شرکت کننده درالمپیک آیا تاکنون برنامه‌های فدراسیون ایران برای تیم ملی راضی کننده بوده یا نیاز به تغییر داریم گفت: همه کشورها را باید با شرایط خودشان بسنجیم چون اکنون اوضاع ایران طوری نیست که بتوانیم پا به پای تیم‌های صاحب نام اردو و تمرین برگزار کنیم. سال گذشته که برای جام جهانی آماده می‌شدیم فدراسیون تدارکات خوبی در نظر گرفت و امسال هم فکر می‌کنم علی رغم شرایط موجود باز هم به دنبال این باشد که ملی پوشان بهترین اردوها را داشته باشند. 

او با اشاره به میزان شانس تیم ملی در المپیک توکیو تصریح کرد: به هر حال هم فدراسیون هم کادر فنی و هم بازیکنان به دنبال این هستیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پرچم کشورمان را بالا نگه داریم. تا حدی که امکانات اجازه دهد ما این کار را انجام خواهیم داد و دست بردار نیستیم.  کادر فنی زحمت خودش را می‌کشد و ما در هر صورت سهمیه المپیک را گرفتیم و این موفقیت بزرگی برای بسکتبال ایران است.  ما همیشه امید داریم و تلاش می‌کنیم دیگر هر چه قسمت باشد همان اتفاق می‌‎افتد.

حامد حسین زاده در پایان صحبت‌های خود گفت: خواهشی که از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارم این است که به بسکتبال هم مانند دیگر رشته‌های توپی مثل فوتبال و والیبال اهمیت بدهند چون ما هم سهمیه المپیک را کسب کردیم و همان اندازه که به آن رشته‌ها اهمیت می‌دهند به بسکتبال هم توجه کنند.  ما تمام زندگی و سلامتی‌مان را صرف این می‌کنیم که یک موفقیتی برای کشورمان به ارمغان بیاوریم و صددرصد بازیکنان این مشکل را دارند که حقوق، بیمه و مزایایی داشته باشیم که حداقل بتوانیم با یک ذهنیت مثبت در مسابقات حضور پیدا کنیم و حمایت از طرف وزارت ورزش،  کمیته ملی المپیک و فدراسیون یکی از دغدغه‌های ما ملی پوشان است.

دیدگاه تان را بنویسید