گزارش جی پلاس از اعتراض به تغییر یک قانون؛

محمد کسایی پور: با قانون جدید لیگ بسکتبال، زحمات تیم‌ها به هدر می رود/ شاید برخی تست های منفی کرونا را مثبت کنند!

برخی تیم‌های لیگ برتری بسکتبال به تغییر قانون پلی آف فصل جدید مسابقات اعتراض دارند که سرمربی مس کرمان در این باره گفت: اگر 16 تیم وارد پلی آف شوند شانس بیشتری برای بعضی از تیم‌ها به وجود می‌آید اما این خطر هم دارد که خیلی از تیم‌ها در یک مقطعی دو بازیکن خارجی خوب جذب کنند و تیمی که در این مدت تلاش بیشتری کرده، از همان اول بازیکن خارجی داشته و مثلا به جایگاه دوم رسیده زحماتش به هدر می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان از 15 آبان ماه در دو گروه هشت تیمی به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود. بر همین اساس جلسه نهایی لیگ برتر 29 مهر با حضور مسئولان فدراسیون و نمایندگان باشگاه‌ها (مدیران عامل و مربیان)  در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

یکی از موارد جالب توجهی که در جلسه رخ داد تغییرقانون مرحله پلی آف از 1 تا 5 به 1 تا 8 بود.  در جلسه قبلی تصویب شده بود که مرحله پلی آف مسابقات به صورت 1 تا 5 برگزار شود و مورد تایید هم قرار گرفت اما در جلسه آخر این قانون تغییر پیدا کرد.

آیا قانونی که قبلا تصویب شده دوباره به رای گیری گذاشته می‌شود؟ به نظر می‌رسد با توجه به مشاجره مجید صالحی رئیس هیات مدیره باشگاه اکسون با ریاست فدراسیون بر سر همین موضوع در جلسه شهریورماه و همچنین انتخاب مسعود عماری دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال به عنوان مدیر عامل باشگاه اکسون فدراسیون مجبور به این اقدام شده باشد زیرا در آخرین نشست هماهنگی اولین شخصی که خواستار تغییر قانون شد مسعود عماری بود. با گذشت چند روز از جلسه شنیده شده برخی باشگاه‌ها نسبت به این موضوع نارضایتی دارند.   

محمد کسایی پور سرمربی تیم صنعت مس کرمان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: اگر 16 تیم وارد پلی آف شوند شانس بیشتری برای بعضی از تیم‌ها به وجود می‌آید اما این خطر هم دارد که خیلی از تیم‌ها در یک مقطعی دو بازیکن خارجی خوب جذب کنند و تیمی که  در این مدت تلاش بیشتری کرده، از همان اول بازیکن خارجی داشته و مثلا به جایگاه دوم رسیده زحماتش به هدر می‌رود. یک سری اشکالات ممکن است در شیوه ای که گذاشته شده وجود داشته باشد مگر اینکه این مشکل اینگونه جبران شود که تاریخی را معین کنند که تیم‌ها به عنوان مثال تا یک ماه آینده بازیکن خارجی خود را جذب کنند و از آن تاریخ به بعد کسی اجازه این کار را نداشته باشد. به هر حال در یک مقطعی تصمیمی گرفته شد و در آخرین جلسه باز رای گیری شد.

او در مورد وضعیت تیم مس کرمان گفت: خوشبختانه یک ماهی می‌شود تمریناتمان را در ابتدا با بازیکنان بومی و بعد با بازیکنانی که اضافه کردیم شروع کردیم؛ در کادر فنی هم آقای ویسی به جمع مان پیوسته و باعث خوشحالی ما است. یک بازیکن خارجی در پست چهار و پنج جذب کردیم که به ما اضافه خواهد شد. هفته آینده در تهران چند بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم و آماده مسابقات می‌شویم. ما تقریبا 10 بازیکن بومی جذب کردیم که جای خوشحالی دارد.

کسایی پور درباره آغاز لیگ برتر از 15 آبان ماه گفت: امسال لیگ خاص و متفاوتی داریم که البته برای تمام کشورها همینطور است. در بین مسابقات لیگ هم پنجره انتخابی کاپ آسیا را در پیش خواهیم داشت؛ به دلیل شیوع کرونا و رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا فصل جدید لیگ با افت و خیزهای زیادی همراه است. بعضی از تیم‌ها به جهت مبتلا شدن بازیکنانشان ممکن است دچار مشکل شده باشند و همینطور به خاطر وضعیت قرمز شرایط خاصی پیش رویمان خواهد بود. به هر حال باید همه دست به دست بدهیم که هم لیگ کیفیت خوبی داشته باشد و هم بازی‌ها با کمترین ابتلای بازیکنان، کادر و عوامل دیگر برگزار شود.

سرمربی تیم مس کرمان در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا اتفاقاتی که در دوومیدانی به وجود آمد و تست‌های ساختگی منفی درست شد، تکرار نشود؛ تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر تمامی تست‌ها با نظارت فدراسیون انجام شود هم احتمال خطا کمتر است و هم اینکه یک دست تر و بدون حرف و حدیث خواهد بود. به هر حال هزینه‌های تست را باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند اما اگر صفر تا صد کارهای اجرایی آزمایش به عهده فدراسیون باشد خیلی بهتر است. در دوومیدانی هم اگر اتفاق نیفتاده بود باز هم این احتمال وجود دارد که حتی برعکس آن اتفاق هم ممکن است رخ دهد یعنی امکان دارد تست بازیکن منفی باشد اما باشگاه به دلیل مصدومیتی که آن بازیکن دارد جواب را به صورت ساختگی مثبت کند تا بازی لغو و بازیکن بهبود پیدا کند البته امیدوارم شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و تمامی تست‌ها درست باشد. بهترین کار این آست که فدراسیون نظارت داشته باشد و آزمایشگاه مورد اعتماد خود را به باشگاه‌ها معرفی کند تا تست‌ها در آن جا انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید