گزارش جی پلاس

پرسپولیس و ضربه تکراری از پاشنه آشیل!

پرسپولیس به شکلی کاملا تکراری و آشنا برای هوادارانش دو امتیاز مهم دربی را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دربی 94 در حالی با تساوی 2-2 به پایان رسید که مسلما این تساوی برای سرخپوشان بسیار تلخ بود. علاوه بر این که گل دقیقه پایانی به خودی خود می تواند برای تیمی که برد را با مساوی عوض کرده دردناک باشد، موقعیت های فراوانی که بازیکنان این تیم از دست دادند به این حسرت و افسوس آن ها خواهد افزود.

این نخستین بار نیست که پرسپولیس این گونه بازی را از دست می دهد. در دربی گذشته پرسپولیس فاصله ای با شکست استقلال و رسیدن به فینال جام حذفی نداشت، اما با اشتباهاتی بچگانه و از دست دادن تمرکز در دقایق پایانی و دادن خطاهای بی مورد گل مساوی را از دانشگر دریافت کرد و در ادامه در ضیافت پنالتی ها باخت و حذف شد. سبک بازی تیم به شکلی بود که کاملا می شد دریافت گل دقایق پایانی را حدس زد.

این اتفاق برای پرسپولیس در فینال آسیا نیز افتاد و تیم بلافاصله بعد از گلی که زد بهم ریخت و به حریف پنالتی داد تا اندوخته ارزشمندی که از بغل پای فنی عبدی به دست آمده بود خیلی زود بر باد رود. دستپاچگی، بازی احساسی و از دست رفتن تمرکز، شباهت بازی آن دقایق پرسپولیس با نیمه نهایی حذفی بود و نتیجه اش یک خطای بی مورد توسط نوراللهی شد که اتفاقا در دربی 94 هم از چهره های پرانتقاد بود.

این فرآیند در دربی 94 باز هم رخ داد. پرسپولیس باز تمرکزش را از دست داد و حتی در دفع توپ ساده دچار مشکل می شد و باز هم قابل حدس بود که دروازه این تیم باز شود و این اتفاق نیز افتاد. پرسپولیس نکات منفی مثبت فراوانی دارد. گل محمدی با تیمی که نفرات زیادی را از دست داده هنوز مقتدر و مالکانه فوتبال بازی می کند، اما این نکته منفی کم به پرسپولیس ضربه نزده و نیاز به رفع آن احساس می شود.

در این میان صحنه مشکوک داوری که پرسپولیسی ها معتقد به اخراج غلامی بودند دستاویزی شده تا این ضعف دیده نشود چرا که آنها معتقدند استقلال اگر ده نفره می شد نمی توانست به بازی برگردد اما میزان دستپاچگی و عدم تمرکز بازیکنان پرسپولیس تا اندازه ای زیاد بود که بعید نبود 10 نفره و یا حتی 9 نفره هم در دقایق واپسین بازی گل دریافت کند.

نکته عجیب این که پرسپولیس هرچند نفرات مهمی را از دست داده اما چهره های دفاعی این تیم بسیار باتجربه هستند. اگر قرار است خط دفاعی با نفراتی باتجربه مانند سیدجلال حسینی، کنعانی زادگان، آقایی و ...این گونه دچار سراسیمگی شود، پس از بازیکنان جوان تر چه انتظاری می رود؟

پرسپولیس باید بدون بهانه، بدون توجه به حواشی داوری و ... این ایراد را رفع کند و گرنه باز هم بازی های مهم را از دست می دهد، کما این که اگر این ایراد در دربی پارسال رفع شده بود، جام لیگ قهرمانان اکنون در تهران بود و یا اگر این اتفاق پس از فینال ریشه یابی شده بود، اکنون آن ها شادمان از پیروزی در دربی بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید