الله کرم استکی در گفت و گو با جی پلاس؛

لژیونر ایران: هندبال می تواند دوباره جان دوباره بگیرد/ از تیم های لیگ قهرمانان و یورو لیگ پیشنهاد دارم

ملی پوش هندبال کشورمان معتقد است با حمایت و کسب چند مقام بین‌المللی، هندبال ایران جان دوباره خواهد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

الله کرم استکی ملی پوش هندبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص با صحبت رییس کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون هندبال، اظهارکرد: خوشبختانه رئیس کمیته ملی المپیک‌ دید مثبتی به رشته هندبال دارد و امیدوارم قول هایی که می دهد عملی شود. خداراشکر دکتر صالحی امیری قبول کرده 50 درصد از حقوق مربی خارجی که به ایران می آید توسط مسئولان کمیته ملی المپیک پرداخت شود واین اتفاق می تواند در این شرایط سخت اقتصادی یک کمک ویژه باشد.

او افزود: علیرضا پاکدل به ما قول داده یک مربی باکیفیت خارجی جذب می‌کنیم. به هر جهت همین که مسئولان جویای شرایط ورزشکاران باشند برای ما تاثیرگذار و انگیزه ای رو به جلو برای درخشش بیشتر در پیراهن تیم ملی است؛ هر چند که نباید تمام توجهات معطوف به چند ورزشکار خاص باشد و سایرین در برنامه های مسئولان جایی نداشته باشند. شنیدن صحبت‌های ورزشکاران یکی از مسائلی است که می تواند به بهبود و حل مشکلات تمام رشته های ورزشی کمک شایان توجهی کند.

عضو تیم ملی هندبال با اشاره به عواملی که به پیشرفت این رشته کمک می‌کند گفت: تا زمانی که لیگ خوبی نداشته باشیم تیم ملی هم به نتیجه خاصی نخواهد رسید زیرا لازمه داشتن تیم ملی قوی و قدرتمند، پویا بودن لیگ است؛ همچنین اگر نسبت به هندبال از سوی مسئولان نگاه حرفه ای وجود نداشته باشد بدون شک پیشرفتی هم در این رشته حاصل نخواهد شد. جذب مربی خوب خارجی و تدارک اردوهای با کیفیت از دیگر اتفاقاتی هستند که می تواند به بالاتر رفتن سطح هندبال در ایران‌ کمک کنند. البته در این شرایط کرونایی مسئولان برنامه خاصی برای برگزاری اردوی تیم ملی ندارند اما با توجه به اینکه سال آینده چند رویداد معتبر در سطح ملی پیش روی ما قرار دارد  با مشخص شدن مربی آینده و لیست او تلاش خواهیم کرد تا دوباره در هندبال مدال آوری داشته باشیم.

لژیونر هندبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا برای فصل آینده هم‌ در لیگ رومانی می ماند یا نه گفت: در این شرایط سخت بیماری اگر چه پیشنهادات خوبی از تیم‌های لیگ قهرمانان و یورو لیگ دارم اما فعلا علاقه ای به سفر کردن ندارم و ترجیح می دهم ریسک کمتری کنم؛ از طرفی از حضور در رومانی راضی هستم،  لیگ این کشور جزو چند لیگ معتبر اروپا است به نحوی که بازیکنان مختلفی از قاره آمریکا و آفریقا در اینجا مشغول بازی هستند که نشان از پر اهمیت‌ بودن این لیگ دارد. وقتی دیناموبخارست مقابل دو تیم سطح بالای اروپا به تساوی می رسد این را اثبات می کند که سطح مسابقات در رومانی بالا است.

بازیکن تیم بوزائو درباره نتایج این تیم در لیگ‌ رومانی تصریح کرد: تا پیش از مصدومیت و همینطور ابتلای بازیکنانمان به بیماری کووید ۱۹ از شرایط مطلوبی در جدول برخوردار و جایگاه پنجم جدول را به خودمان اختصاص داده بودیم اما با وضعیت پیش آمده فعلا مجبوریم با توجه به داشته هایمان به مسابقات ادامه دهیم تا دوباره با کامل شدن تیم مان بتوانیم در ادامه مسابقات برای سایر تیم‌ها خطرساز شویم. هدف گذاری مسئولان‌ باشگاه در فصل جاری حضور در جمع هشت تیم برتر مسابقات است تا برای سال آینده با تقویت تیم بتوانیم خودمان را به رتبه های بالاتر برسانیم.

استکی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نیاز هندبال به استعدادهای جدید گفت: تنها مشکل عمده ما در هندبال این است که جایگزین های خوبی برای نسل طلایی هندبال وجود ندارد اگر چه بازیکنانی وجود دارند اما چون جوان هستند نیاز به تجربه و حضور در تورنمنت‌های سطح بالا دارند تا هم به قول معروف آب دیده شوند و هم ترسشان از رقابت با بازیکنان بزرگ ریخته شود؛ به طور مثال در پست خودم در تیم ملی چند جوان مستعد حضور دارند که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و حتی این توانایی در آن ها وجود دارد که مانند ما لژیونر شوند. اگر رسانه ها دوباره از هندبال حمایت کنند و ما هم در عوض بتوانیم چند مقام بین المللی کسب کنیم هندبال جان دوباره ‌خواهد گرفت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید