میلاد مسائلی در گفت وگو با جی پلاس؛

ملی پوش هندبال: قراردادها درحد تامین مخارج زندگی بازیکنان نیست/ هندبال در ایران مظلوم است

ملی پوش هندبال ایران گفت: رقم قرارداد بازیکنان حاضر در لیگ برتر به گونه‌ای نیست که بتوانند زندگی خود را اداره کنند و همیشه گفته ام که این رشته در ایران مظلوم است.

لینک کوتاه کپی شد

میلاد مسائلی ملی پوش هندبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شروع دوباره لیگ هندبال پس از وقفه ای کوتاه مدت به دلیل اوج گیری ویروس کرونا اظهار کرد: جا دارد از همه مسئولان فدراسیون هندبال تشکر کنم که در این شرایط بحرانی کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مسابقات را برگزار کردند چون 90 درصد بازیکنان شاغل در لیگ برتر تنها منبع درآمدشان از لیگ است و جدای آن همه آن ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. به نظرم شروع بازی های لیگ هندبال شادابی و دوران خوب را دوباره به این رشته برگردانده است به نحوی که بازی های خوب و جذابی را شاهد هستیم.

او درباره عملکرد تیم هندبال پرسپولیس بهبهان در لیگ هندبال گفت: ما تیم جوانی داریم که نخستین سال حضورش را در لیگ هندبال پشت سر می گذارد. البته با وجود این اتفاق باشگاه بهبهان سابقه زیادی در هندبال دارد به صورتی که در رده های پایه هندبال به عنوان یک باشگاه برند شناخته شده ؛ در لیگ برتر نیز در سال های گذشته تیمداری کرده و دوباره بعد از وقفه ای به این رقابت‌ها برگشته است. متاسفانه شرایط کرونایی باعث شد که تیم ما دیرتر از بقیه تیم ها تشکیل شود. بازیکنان ما جوان و کم تجربه هستند اما پله پله به شرایط بهتری می رسیم. خدا را شکر که در این وضعیت لیگ برگزار شد و رقابت ها پویایی لازم را دارد و مسابقات به صورت متمرکز و در شرایط خوبی برگزار می شود. صلاح بود لیگ هندبال برگزار شود چون 90 درصد بازیکنان شاغل در لیگ هندبال درآمدی ندارند و بالطبع اگر مسابقات برگزار نمی شد بازیکنان هم درآمدی نداشتند. برگزاری مسابقات در این شرایط سخت است اما با رعایت پروتکل های بهداشتی باکیفیت برگزار می شود.

بازیکن تیم هندبال پرسپولیس بهبهان با اشاره به مبلغ قراردادها در لیگ هندبال تصریح کرد: من  15 سال است که در تیم ملی هندبال بازی می کنم و در کل 23 سال در این رشته ورزشی فعالیت کرده‌ام و همیشه گفتم که هندبال یک رشته ورزشی مظلوم در کشورمان بوده است.  مبلغ قراردادها به صورتی نیست که بازیکنان استحقاق آن را دارند و رقم ها در حدی نیست که مخارج زندگی آن‌ها را تامین کند. امیدوار هستیم که شاهد شرایط بهتر مالی در هندبال باشیم.

مسائلی درمورد مدعیان قهرمانی لیگ هندبال گفت: امسال حدود شش تیم برای مسابقات خیلی خوب هزینه کرده‌اند به صورتی که از بازیکنان خوبی هم بهره می برند البته صلاح می دانم که اسمی از این تیم ها نبرم چون خودم در لیگ بازی می کنم اما به نظرم این تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی در لیگ هندبال هستند.

ملی پوش هندبال کشورمان در پایان صحبت‌های خود درباره وضعیت تیم ملی و عدم برگزاری اردو گفت: متاسفانه شرایط کرونایی هنوز پابرجاست و وضعیت برگزاری اردوی تیم ملی را سخت کرده ؛ همچنین رفت و آمد به خارج از کشور در این شرایط اقتصادی سخت است اما مسئولان فدراسیون هندبال یکسری قول‌ها داده اند و با چند گزینه سرمربیگری برای تیم ملی هندبال صحبت هایی را انجام داده اند. من امیدوارم  که مسئولان بتوانند هندبال را به آن شرایط ایده آل برسانند و یک مربی تاپ در سطح جهانی برای تیم ملی انتخاب کنند. هندبال ایران پتانسیل خوبی دارد، بازیکنان خوبی در اختیار داریم و همیشه در آسیا حرف هایی برای گفتن داشتیم. البته مدتی است از آسیا دور شدیم اما با این حال پتانسیل لازم را برای رسیدن به موفقیت داریم تا به شرایط ایده آل خودمان بازگردیم. بنابراین امیدوارم هر چه زودتر به این امر مهم دست پیدا کنیم. ما در مسابقات آسیایی کویت در سال گذشته نتوانستیم سهمیه جهانی را کسب کنیم و امسال هم رویدادی برای تیم ملی هندبال برگزار نشده است؛ البته مسابقات جهانی هندبال را در بهمن ماه پیش رو داریم و بعد از آن تا دی ماه 1400 هیچ رقابتی برای تیم ملی وجود ندارد. به هر حال باید برنامه ریزی برای تیم ملی هندبال صورت بگیرد تا اردوها را برای مسابقات سال آینده تدارک ببینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید