جی پلاس

لغو اردوی تیم ملی و قرنطینه، سفر لژیونرها به ایران را منتفی کرد

اردوی تیم ملی فوتبال ایران به علت شیوع کرونا لغو خواهد شد چرا که به علت محدودیت بازیکنان ملی پوش برای آمدن به ایران، فدراسیون فوتبال درخواست لغو مسابقات انتخابی جام جهانی را داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران که قرار بود در انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا به میدان برود، بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا، نمی تواند اردوی آماده سازی برگزار کند و این مسابقات هم بنا به درخواست کشورهای منطقه، از سوی فیفا به تعویق افتاده است.

* اردوی تیم ملی در نوروز لغو شد

با انتقال زمان بازی های تیم ملی از فروردین و خرداد به شهریور و مهر، اردوی اسفندماه تیم ملی لغو شده و بازیکنان بعد از قرنطینه خانگی و بازیابی کامل آمادگی جسمانی، برای شروع احتمالی رقابت های باشگاهی از 14 فروردین آماده می شوند.

*مخالفت تیم های باشگاهی با حضور برخی لژیونرها در ایران

 

شیوع ویروس کرونا در ایران سرعت گرفته و تقریبا هرگونه رویداد عمومی مانند مسابقات فوتبال لغو شده است. به همین علت، برخی تیم های اروپایی و عربی خلیج فارس هم از بازیکنان خارجی خود خواستند در تعطیلات پیش رو، از رفتن به ایران خودداری کنند تا مبادا در بازگشت همراه با کرونا ایران را ترک کرده باشند.

 

این دستور برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به بازیکنان ایرانی داده شده و آن ها هم این موضوع را به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رسانده اند تا در جلسه ای که طی روزهای اخیر برگزار شد، این موضوع به اطلاع فیفا و AFC هم برسد.

*سفر به ایران برابر با 14 روز قرنطینه

برخی کشورها از جمله قطر، روسیه و ... برای مسافران کشورهایی چون ایران، کره جنوبی، ایتالیا و چین که به طور جدی با ویروس کرونا درگیر هستند، محدودیت هایی را در نظر گرفتند تا از صحت سلامتی آن ها مطمئن شوند و قرنطینه 14 روزه یکی از آنهاست. از این رو قانون فوق، لژیونرها در سفر به کشورمان و بازگشت به کشورهای خارجی مقصد، از جمله قطر و روسیه دچار چالش می کند.

در روزهای گذشته قطری ها از مرتضی پورعلی گنجی، بازیکن ایرانی خود هم تست کرونا گرفتند که نمونه آزمایش او منفی بود.

برخی ورزشکاران از فدراسیون های جهانی درخواست کردند سفر به ایران و ایتالیا را محدود کنند. در روزهای گذشته یک والیبالیست آمریکایی شاغل در روسیه در مصاحبه ای از اتحادیه والیبال اروپا خواسته بود که مسابقات جام باشگاه های اروپا در کشور ایتالیا برگزار نشود تا بازیکنان در قرنطینه 14 روزه نمانند.

 در فوتبال ایران نهایتا با توجه به لغو اردوی تیم ملی، لژیونرها نیز در تعطیلات عید می توانند به کشورمان سفر نکنند.

دیدگاه تان را بنویسید