در گفت وگو با جی پلاس؛

انتقاد هندبالیست ایرانی شاغل در لیگ فرانسه از مسئولان/ سجاد استکی: نباید تمام توجهات معطوف به فوتبال باشد

ملی پوش هندبال ایران گفت: مسئولان باید به تمام رشته های ورزشی اهمیت یکسان دهند نه اینکه همه توجهات خود را تنها معطوف به فوتبال کنند.

لینک کوتاه کپی شد

سجاد استکی لژیونر هندبال ایران در گفت و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط تیم متروپل در لیگ فرانسه اظهار کرد: خدا را شکر تا کنون نتایج خوبی کسب کرده ایم و موفق شدیم در بازی گذشته هم یک برد دیگر را در کارنامه آماری خودمان بر جای بگذاریم. اکنون سه بازی تا‌ پایان نیم فصل باقیمانده است و خوشبختانه شرایط خودم خوب است. امیدوارم این روند نتیجه گیری و عملکرد خوب را تداوم بدهیم. باید دانست هیچ دیدار آسانی پیش رویمان نیست و فاصله تیم ها با هم خیلی نزدیک است. با بردی که در بازی آخرمان به دست آوردیم توانستیم جایگاهمان را بهبود ببخشیم و تلاش خواهیم کرد در ادامه مسیر سختی که پیش روی ما قرار دارد بهترین نتایج را کسب کنیم.

او در مورد شرایط تیم ملی هندبال ایران گفت: خوشبختانه علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون در تلاش است برای تیم ملی هندبال مربی توانمند خارجی جذب کند تا از این طریق بتواند شرایط تیم ملی را بهبود ببخشد. اگرچه نتایجی که  تا الان گرفته ایم بد نبوده اما باید هر چه سریع تر دوباره به روند خوب نتیجه گیری برگردیم.

استکی با اشاره به اینکه بازیکنان مستعد زیادی در سطح ایران وجود دارند و باید از تمام پتانسیل‌ها استفاده کنیم تصریح کرد: باید یکسری برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد تا آن هایی که از هوش و وضعیت بدنی مناسبی برای حضور درهندبال برخوردار هستند در اقصی نقاط کشور کشف و وارد تیم های ملی در رده‌های سنی مختلف شوند. یک زمانی برای ما هم چنین برنامه ای صورت گرفت و ثمره آن اکنون این شده که بازیکنان زیادی از ایران در لیگ کشورهای مختلف به عنوان لژیونر حضور دارند. اگر برنامه ریزی مناسب باشد دوباره می توانیم شاهد ایجاد نسل خوبی برای هندبال باشیم.

او در ادامه افزود: سال آینده رقابت های سختی پیش روی تیم ملی هندبال خواهد بود و به دور از ذهن است که بتوان بدون تدارکات و اردوی مناسب نتیجه ای که لازم است را به دست آورد.‌ به هر جهت باید به درستی حمایت شویم زیرا از لحاظ استعداد، کمتر از سایر کشورهای آسیایی نیستیم و خیلی راحت می توانیم دوباره روی سکو قرار بگیریم. تمام بازیکنان در تیم های باشگاهی خودشان در اروپا یک ستاره هستند و باید مسئولان به تمام رشته های ورزشی اهمیت یکسان دهند نه اینکه تمام توجهات خود را تنها معطوف به فوتبال کنند.

لژیونر هندبال در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم در دوره مدیریتی پاکدل و یا حتی پس از او چرخه بازیکن سازی متوقف نشود. واقعا حیف است این روند خوب هندبال ادامه نداشته باشد. به طور حتم اگر یک برنامه ریزی مناسب برای تیم ملی صورت بگیرد می توانیم بهترین‌ عملکرد را دوباره در سطح آسیا داشته باشیم و خیلی راحت سهمیه حضور در مسابقات‌جام جهانی را برای ایران به دست بیاوریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید