بهروز عطایی در گفت وگو با جی پلاس پاسخ داد؛

آیا تیم ملی والیبال ایران به نیمه نهایی المپیک صعود می کند؟

سرمربی تیم ملی جوانان ایران معتقد است با وجود پیشرفتی که والیبال ایران داشته اما قرار گرفتن در میان چهارتیم برتر المپیک کار بسیار دشواری است و با توجه به سطح فعلی تیم ملی اتفاق دور از ذهن و بسیار سختی محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، قبل از المپیک 2016 ریو محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال اعلام کرد تیم ملی علاوه بر اندیشه صعود از گروه، به حضور در نیمه نهایی و حتی سکوی این بازی ها نیز فکر می کند. قطعا با وجود تیم های قدرتمند جهان والیبال که هیچ کدام به راحتی از مدال این بازی ها نمی گذرند، همان زمان هم مشخص بود که این وعده عملی نخواهد شد و اگر هم رخ دهد صرفا یک شگفتی بوده است. قبل از حضور ضیایی به عنوان رییس فدراسیون، بازهم داورزنی این ادعا را مطرح کرد که این بار ایران در توکیو به نیمه نهایی فکر می کند.

ایگور کولاکوویچ که حالا باید او را  مربی پیشین تیم ملی نامید، در آخرین نشست خبری خود (قبل از تعویق المپیک و فسخ قرارداد) درخصوص اینکه آیا قولی برای قرار گرفتن ایران روی سکوی المپیک می دهد یا خیر، اظهار کرد: ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید قول دادن کاری دیوانه‌وار است. ساختار والیبال ایران در شرایطی نیست که چنین قولی بدهد. اما با توجه به نتایجی که در سطح جوانان و نوجوانان کسب کرده‌است، آمادگی به راه انداختن یک جنبش والیبالی را دارد. برای رسیدن به یک هدف بزرگ، کل کشور باید حمایت کنند نه اینکه عده‌ای به خاطر منافع خودشان همه دستاوردهای تیم ملی را زیر سوال ببرند. برخی افراد منافع خود را به منافع ملی ارجحیت می‌دهند که دلیل آن را نمی‌دانم.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان که سال گذشته همراه این تیم قهرمان شد، در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این که آیا به نظر او تیم ملی بزرگسالان توانایی قرار گرفتن در میان 4 تیم برتر المپیک و رقابت های مهم جهانی این رشته را دارد یا خیر، اظهار کرد: قطعا والیبال ایران توانایی بالایی دارد و ما در سال های گذشته نشان دادیم می توانیم در کنار عملکرد خوب، نتایج قابل قبولی هم کسب کنیم. با این حال باید این موضوع را درنظر بگیریم که هنوز با سطح تیم هایی هم چون برزیل، آمریکا، روسیه فاصله زیادی داریم. این فقط مختص تیم ملی نیست بلکه از تمام جوانب از ما بالاتر هستند.

عطایی در ادامه صحبت های خود گفت: والیبال در این کشور ها یک روال ثابت دارد و ما می بینیم که بازیکنان با کیفیت یکی پس از دیگری در ترکیب قرار می گیرند و به راحتی می توانند سرنوشت یک مسابقه حساس را تغییر بدهند. در تیم ملی برزیل، لئال یک بازیکن تازه وارد بود اما دیدیم که چگونه توانست سرنوشت بسیاری از بازی ها را به نفع تیمش رقم بزند. در لهستان، روسیه و دیگر تیم ها هم این موضوع وجود دارد و این حاکی از برنامه ریزی درست این کشورها است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان با بیان اینکه حضور در نیمه نهایی المپیک در میان این کشورها کار بسیار دشواری است، گفت: نمی توانیم بگوییم این کار نشدنی است اما باید بدانیم که کار آسانی نیست. مدال المپیک برای برخی کشورها نظیر روسیه و برزیل بسیار اهمیت دارد و کشورهای دیگر اروپایی هم به راحتی نمی گذارند این مدال از دست برود. بنابراین صعود به جمع چهارتیم برتر این بازی ها کار سختی برای ایران است. ما پیشرفت کردیم اما هنوز برای رسیدن به چنین عناوینی راه بسیار طولانی پیش رو داریم.

او در ادامه افزود: شاید صعود از گروه به چشم بسیاری کار مهمی نیاید اما به نظرم اگر این اتفاق رخ بدهد کار بزرگی برای ما والیبال ایران محسوب می شود. چرا که اصلا تیم ضعیف در المپیک وجود ندارد و بالاترین سطح والیبال را در این بازی ها شاهد هستیم.

بهروز عطایی گفت: اگر می خواهیم به موفقیت پایدار برسیم و یک پیشرفت واقعی داشته باشیم باید نگرش واقع بینانه داشته باشیم. قطعا همه دوست دارند ما به مدال طلای المپیک برسیم اما باید برای رسیدن به این هدف کارهای سخت و بزرگ انجام بدهیم. به همین سادگی نیست که بگوییم ما به مدال و سکوی المپیک می رسیم چرا که برخی کشورها سال هاست با استعدادیابی و پرورش بازیکنان اجازه نمی دهند تیم هایشان با مشکل رو به رو شوند و می توانم بگویم اگر همین امروز بازیکنان اصلی لهستان، برزیل و ... کنار بروند یک نسل از بازیکنان با کیفیت دوباره ظهور خواهند کرد اما متاسفانه این اتفاق هنوز در تیم ملی بزرگسالان ما رخ نداده و با وجود اینکه در رده جوانان و نوجوانان بازیکنان سطح بالا داریم اما در تیم ملی تغییر نسل رخ نداده است.

ایگور؛ مردی که هیچ گاه در ایران محبوب نشد!

اما و اگرهای بازنشستگی چند مدیر در وزارت ورزش/ داورزنی: هر وقت بگویند برو، می روم

لورنزتی حوالی نیمکت والیبال ایران

چه کسی سرمربی تیم ملی والیبال ایران می شود؟ + معرفی گزینه های ایتالیایی

دیدگاه تان را بنویسید