علی مروت امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سطح از مبارزه با سن غلات در مناطق جوکار، آورزمان، سامن، پیروز و نقاط دیگری از شهرستان اجرا شد.
وی با بیان اینکه طرح مبارزه با سن غلات از 12 فروردین آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: در تلاش هستیم تا 80 درصد از اراضی آلوده به سن غلات را سم پاشی و آفت ‌زدایی کنیم.
امیری ادامه داد: از زمان اجرای این طرح تاکنون، مبارزه با سن غلات در سطح هفت هزار و 40 هکتار گندم و یک هزار و 972 هکتار جو انجام شده است.
وی بیان کرد: از این میزان در چهار هزار و 837 هکتار اراضی گندم دیم، 2 هزار و 203 هکتار گندم آبی، یک هزار و 436 هکتار جو آبی و 536 هکتار جو دیم مبارزه با سن غلات انجام شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه طرح مبارزه همگانی با سن غلات در مرحله سن مادر در این شهرستان ادامه دارد افزود: با توجه به شدت بارش های اخیر روند سم پاشی علیه سن مادر کمی با کندی انجام گرفت.
امیری اظهار کرد: در سال زراعی جاری 6 هزارو 800 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی، و میزان اراضی زیر کشت جو آبی 5 هزار هکتار و 2 هزار و 200 هکتار زیر کشت جو دیم رفته است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی و بیش از 45 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع غلات است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.