محمدحسین تاجیک روز دوشنبه در گفتگو با خبرنکار ایرنا گفت : یکی از مهمترین برنامه های وزارت کشاورزی ، اجرا و استمرار طرح خودکفایی تولید گندم در کشور است که تحقق این مهم با اجرای برنامه های مختلف به ویژه در بحث کنترل علف های هرز و سن غلات محقق می شود.
وی گفت : در حال حاضر بیش از 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته که مبارزه با علف های هرز و سن غلات این مزارع در اولویت جهاد کشاورزی ورامین قرار دارد .
وی اظهار کرد: در صورتی که مبارزه با علف های هرز به موقع صورت نگیرد بیش از 20 تا 30 درصد به محصول گندم و جو آسیب وارد می شود که این امر با افزایش مصرف آب می تواند خسارت بیشتری را در بر داشته باشد .
تاجیک افزود : با تجهیز سه کلینک گیاه پزشکی و بهره گیری از 16 کارشناس ، تمامی اراضی کشاورزی غلات شهرستان از خدمات مبارزه با علف های هرز برخوردار می شوند.
وی با تأکید بر لزوم مبارزه با سن غلات گفت : مراکز خرید تضمینی گندم ، از دریافت گندم های سن زده در سال زراعی جاری خودداری می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود : مبارزه با سن مادری غلات از ابتدای فروردین ماه و زمان ریزش سن غلات از کوه به سمت دشت در تمامی اراضی زیر کشت غلات اجرا می شود .
وی تأکید کرد : عدم مبارزه با سن غلات می تواند خسارت 100 درصدی به محصول گندم وارد کند.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.